2012-07-26, 17:10
Medlem
Roddick/Isner och Berdych/Stepanek kan mötas i andra rundan, den som tar sig till tredje rundan där tror jag kan gå riktigt långt, kanske ta hem guldet. Bryan är bästa laget helt klart men de har inget OS-guld, frågan är om de kommer lyckas, denna turnering är ju lite annorlunda, de bästa tennisspelarna är med. Det gäller att de utnyttjar sin förmåga som lag fullt ut om de ska vinna tror jag.

För svenskarna så tror jag det kan gå riktigt bra om de vinner första rundan, vilket inte vore någon skräll, Djokovic har inte imponerat de gångerna jag har sett honom spela dubbel. Fast nu är det nog annorlunda när det är OS, så det kommer nog bli en väldigt svår match.

Förresten, är det någon som vet varför Fish inte spelar OS? Hoppas verkligen inte de är för att de vill ge platsen till de unga för Young förtjänar verkligen inte platsen tycker jag.
Senast redigerad av terribilis 2012-07-26 kl. 17:12.
Citera
2012-07-26, 18:43
Medlem
Pretenders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Förresten, är det någon som vet varför Fish inte spelar OS? Hoppas verkligen inte de är för att de vill ge platsen till de unga för Young förtjänar verkligen inte platsen tycker jag.

Nej, Young har verkligen inte rosat marknaden. 13 (14?) raka R1 förluster, måste vara på väg mot något slags rekord i allmän värdelöshet.

Fish bestämde sig redan i april för att hoppas över OS och istället spela Washington ATP500. Verkade lite oklart varför. Han lär vara förstaseedad i den turneringen i alla fall.

Citat:
"I definitely thought about going - the prospect of playing the Olympics at Wimbledon on a grass court, a surface that suits me very well. I have some great memories from the Olympics. ... I also have some tough memories from it as well, where I was so close to winning a gold medal,'' Fish said. "That loss hurt as much or more than any loss I've ever had in my career. So I stayed away in 2008 for Beijing and I'm going to stay away this time.''
Citera
2012-07-26, 19:06
Medlem
Haha vilket jävla resonemang!

Nåja, att spela i Washington kan nog vara ett smart drag för honom med tanke på ranking dock, är viktigt att ha bra seed i grand slam, han lär inte spela allt för många grand slams i sin karriär och då är det ju bra att ha så bra förutsättningar som möjligt i de som är kvar.

Han borde ha bra chanser att vinna i Washington, spelar han bra så borde han nog vinna, han brukar spela bra i USA.
Citera
2012-07-26, 19:38
Medlem
Både Kohlschreiber och Haase är vidare i Kitzbühel bra uppladdning inför OS, N-O-T.
EDIT, Ivo Karlovic drar sig ur, Petszchner får singelplatsen, spelar redan dubbeln.
Senast redigerad av Alessandro 2012-07-26 kl. 19:42.
Citera
2012-07-26, 21:28
Medlem
Tyskarna får nog hoppas på Petzschner, bra första runda för honom. Kohlschreiber får det nog tufft mot Ferrer i en eventuell andra runda, tror nog att han behöver en bättre uppladdning för att slå Ferrer. Men servar han som han gjorde i Wimbledon så kanske, men upplägget, grus till gräs så snabbt tror jag inte kommer att gå hem.
Citera
2012-07-26, 22:48
Medlem
Cilangs avatar
Llodra/Tsonga - Schwank/Nalbandian i första, fan vad trevligt. Lindstedt/Brunström kom på helt rätt sida av lottningen. Kalla mig dum, men jag tror de har en liten chans att ta medalj. Både Johan och Robert är riktigt bra dubbelspelare och när de spelar bra är de i princip omöjliga att bryta. Fast då ska ju allt stämma också... Blir intressant i vilket fall.
Citera
2012-07-27, 02:00
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
"I definitely thought about going - the prospect of playing the Olympics at Wimbledon on a grass court, a surface that suits me very well. I have some great memories from the Olympics. ... I also have some tough memories from it as well, where I was so close to winning a gold medal,'' Fish said. "That loss hurt as much or more than any loss I've ever had in my career. So I stayed away in 2008 for Beijing and I'm going to stay away this time.''

Nu fattar jag ingenting.....Vad är det för losermentalitet från fisken??? Inte likt en amerikan att resonera på det där sättet.
Citera
2012-07-27, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Nu fattar jag ingenting.....Vad är det för losermentalitet från fisken??? Inte likt en amerikan att resonera på det där sättet.

Nu vet man ju inte hur han menar av ett så kort citat, så man ska väl inte dra några slutsatser.

Men om han verkligen menar det så där enkelt som det står så skulle jag inte bli överraskad faktiskt. Fish är usel på grus t.ex och det är också en mental grej, han brukar stå över de flesta grusmatcherna. Han är inte lika bra på att spela i andra länder än USA heller, vilket också är en mental grej, verkar nästan som att han är rädd för att misslyckas och att det tar över viljan att vinna. Han brukar stå över väldigt mycket turneringar han borde spela tycker jag, för att bli bättre på tennis.
Senast redigerad av terribilis 2012-07-27 kl. 09:37.
Citera
2012-07-27, 14:19
Medlem
Mich13s avatar
Väldigt många tennisspelare som är flaggbärare vid OS-invigningen idag.

Djokovic, Sharapova, Radwanska, Tecau, Wawrinka(!) för att nämna några.
Citera
2012-07-27, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pretender
Nej, Young har verkligen inte rosat marknaden. 13 (14?) raka R1 förluster, måste vara på väg mot något slags rekord i allmän värdelöshet.

Fish bestämde sig redan i april för att hoppas över OS och istället spela Washington ATP500. Verkade lite oklart varför. Han lär vara förstaseedad i den turneringen i alla fall.
Young är konstigt, när dom har Sam Querrey som är mycket bättre grässpelare.
Citera
2012-07-27, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Young är konstigt, när dom har Sam Querrey som är mycket bättre grässpelare.

Querrey är inte kvalificerad, han hade för dålig ranking när det var deadline. Orkar inte kolla vad han har för ranking nu men i juni så bör han har haft väldigt dålig ranking.
Citera
2012-07-27, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mich13
Väldigt många tennisspelare som är flaggbärare vid OS-invigningen idag.

Djokovic, Sharapova, Radwanska, Tecau, Wawrinka(!) för att nämna några.

Tennis är största sporten i OS nu efter basket. Tror den har chans att gå om basket också i framtiden. Personligen så gillar jag inte OS, jag hade hellre sett ett VM i tennis vart fjärde år men OS är okej tills vidare

Friidrott betyder kanske mest om man jämför eftersom OS är störst för friidrotten men basket och tennis är större tycker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in