2011-10-29, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kongo_89
svt sänder sthlm open. tv4 sänder båstad. i övrig väg är det canal + som sänder wimbledon och masters. tidigare sände viasat masters men inte nu längre (rätta mig om jag har fel)

annars sänder eurosport mest tennis. alla GS utom wimbledon. även många mindre tuneringar. mkt damtennis. eventuellt mer än herrtennisen.

mitt förslag är att kolla in streams på internet som finns i rätt hyfsad kvalite.

Tyvärr sänder eurosport enbart herrtennis under AO, FO och USO, med undantag ngn grästurnering innan Wimbledon, resten är damtennis med varierande kvalité.
Citera
2011-10-29, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skump8883
Tyvärr sänder eurosport enbart herrtennis under AO, FO och USO, med undantag ngn grästurnering innan Wimbledon, resten är damtennis med varierande kvalité.

Det stämmer, Eurosport sänder endast två mindre herrturneringar i 250-kategorin bortsett från nämnda GS-turneringar. Först är det Doha i början av året sedan Queens i Juni.
Citera
2011-10-29, 15:58
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Okej, men hur såg han ut i jämförelse med i Stockholm?

Är han som han var där så kommer han förlora mot Anderson tror jag, då Anderson är i bra form. Han rör på sig väldigt bra för att vara 203 cm lång, han och Isner har brutit en gammal "regel" som säger att långa spelare rör sig dåligt. Del Potro är ju också lång men det är ändå fem centimeters skillnad, vilket är ganska mycket.

Del Potro har höjt nivån på spelet sen förlusten mot Blake. Han spelar stundtals mycket bra men det finns fortfarande en bit kvar. I år tycker jag han var som allra bäst runt april-maj sen dess har han blandat bra med mediokert spel. Del Potro spelade stabilt i dag då han fick bekänna färg mot Anderson men lyckades bryta vid 5-4 i tredje och tog hem matchen. Det var definitivt en underhållande match. Jag tror Anderson kommer göra ytterligare ett kliv i utvecklingen 2012 och bli åtminstone en topp 15 spelare i slutet av året.

Nu hoppas jag att Tsonga gör det han ska så vi får se en final imorgon mellan Tsonga och Del Potro.
Citera
2011-10-29, 19:03
Medlem
pen7s avatar
Azarenka var nära tårarna efter 2-0 vinsten över Vera. Inget firande överhuvudtaget heller, inte konstigt efter vad hon gjorde igår.

Klart som fan att hon skäms över sitt beteende mot Bartoli.

Ni som gnäller över spelschemat borde kolla hur jävla mycket pengar den här turneringen och varje match handlar om. Är fan inte rätt att tanka en match på det sättet. Och vart tog stönandet vägen mot Bartoli?!?

Azarenka för två dagar sen efter matchen mot Stosur (om "gruntsen"):
“I'm the way that I play since I was actually 8 years old, and it's become part of my movement and part of my game. So I cannot change it, and I'm not going to."

Att hon var så låg efter segern idag mot Vera var nog lite av en ursäkt för igår.

Det var fucked up det hon gjorde men jag gillar henne ändå
Citera
2011-10-29, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Del Potro har höjt nivån på spelet sen förlusten mot Blake. Han spelar stundtals mycket bra men det finns fortfarande en bit kvar. I år tycker jag han var som allra bäst runt april-maj sen dess har han blandat bra med mediokert spel. Del Potro spelade stabilt i dag då han fick bekänna färg mot Anderson men lyckades bryta vid 5-4 i tredje och tog hem matchen. Det var definitivt en underhållande match. Jag tror Anderson kommer göra ytterligare ett kliv i utvecklingen 2012 och bli åtminstone en topp 15 spelare i slutet av året.

Nu hoppas jag att Tsonga gör det han ska så vi får se en final imorgon mellan Tsonga och Del Potro.

Okej, bra att det blev en bra match, kunde tyvärr inte se den. Tror också på Anderson som topp20-spelare nästa år. Kanske inte att han slutar topp15 men i alla fall topp20. Tror nog att han kan peaka runt 12-13 på rankingen men längre tror jag han aldrig kommer i sin karriär.

Håller med om att Delpo var som bäst i April-Maj. Jag tycker han gjorde sin bästa match detta år mot Djokovic i FÖ. Jag tror han hade gått lång där om han inte hade stött på Djokovic, tror han hade kunnat slå alla utom Nadal och Djokovic där. Tyvärr så tror jag inte att Delpo kommer bli lika bra som han var 2009, jag hoppas han blir det men jag tror inte det.
Citera
2011-10-30, 09:50
Medlem
Cilic klar för sin fjärde(!) final i år. Han har förlorat alla sin tre tidigare, han är nog ruskigt sugen på att ta en titel i år, tar han inte en titel så skulle det nog kännas rätt surt för honom. Han möter Tipsarevic som precis har börjat vinna titlar. Så det kan bli en tuff match men jag tror nog att Cilic tar denna final om jag måste tippa.
Citera
2011-10-30, 13:33
Medlem
Mich13s avatar
Citat:
Cilic klar för sin fjärde(!) final i år. Han har förlorat alla sin tre tidigare, han är nog ruskigt sugen på att ta en titel i år, tar han inte en titel så skulle det nog kännas rätt surt för honom. Han möter Tipsarevic som precis har börjat vinna titlar. Så det kan bli en tuff match men jag tror nog att Cilic tar denna final om jag måste tippa.

Själv tror jag på Tipsy, börjar gilla honom mer och mer nu. Annars riktigt intressanta matcher idag, snart dags för Del Potro-Tsonga och senare ikväll WTA-finalen mellan de två bästa damerna, Kvitova och Azarenka.
Citera
2011-10-30, 20:24
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Tyvärr så tror jag inte att Delpo kommer bli lika bra som han var 2009, jag hoppas han blir det men jag tror inte det.

Man måste dock komma ihåg att Del Potro bara är 23 år. Får han bara vara skadefri tror jag han har en bra chans att komma upp på den nivån igen. Såg du finalen idag? Tsonga blev för stark i denna "pang pang" tennismatch. Jag älskar Tsongas spel...så oberäknelig men samtidigt helt galet skön där ute på banan. Någonting Tsonga gör mer och mer är att släppa sin tvåhandsbackhand och slå en enhandsbackhand. Det gjorde han aldrig förut.

Här är två exempel från tidigare i år. Han slog liknande vinnare idag mot Del Potro.
http://www.youtube.com/watch?v=dc1HIssojyw
http://www.youtube.com/watch?v=uwAmU7YY8nk

Tsonga använder sig inte bara av en springande backhand utan slår sin enhandsbackhand lite då och då även när han har gott om tid på sig. Känns som att han försöker utveckla sin enhandsbackhand och få ett nytt vapen.
Citera
2011-10-30, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Man måste dock komma ihåg att Del Potro bara är 23 år. Får han bara vara skadefri tror jag han har en bra chans att komma upp på den nivån igen. Såg du finalen idag? Tsonga blev för stark i denna "pang pang" tennismatch. Jag älskar Tsongas spel...så oberäknelig men samtidigt helt galet skön där ute på banan. Någonting Tsonga gör mer och mer är att släppa sin tvåhandsbackhand och slå en enhandsbackhand. Det gjorde han aldrig förut.

Här är två exempel från tidigare i år. Han slog liknande vinnare idag mot Del Potro.
http://www.youtube.com/watch?v=dc1HIssojyw
http://www.youtube.com/watch?v=uwAmU7YY8nk

Tsonga använder sig inte bara av en springande backhand utan slår sin enhandsbackhand lite då och då även när han har gott om tid på sig. Känns som att han försöker utveckla sin enhandsbackhand och få ett nytt vapen.

Nej jag såg bara lite av matchen, det var så sjukt dålig kvalitét på streamen så jag kunde inte se bollen. Så jag blev less.

Jag hoppas som sagt att han kommer dit igen, men jag är väldigt tveksam till det, en sak jag är helt säker på i alla fall det är att får han en till långtidsskada, behöver inte vara lika lång som senast, det räcker med hälften av det, då tror jag att han är helt chanslös på att komma tillbaka till den formen han var i under 2009.

Han var ju sagolikt bra då, jag tror han hade blivit världsetta om han inte hade varit skadad, jag tror inte han hade varit världsetta idag men jag tror han hade nått dit minst ett par veckor i alla fall. Jag tror inte att Nadal hade lekt 2010 som han gjorde om Delpo inte hade blivit skadad i alla fall.

Men som sagt jag hoppas han kommer dit för han har högs potential av alla spelare som slår hårt. Tsonga, Berdych, Söderling med flera har inte lika hög nivå som Delpo har.
Citera
2011-10-31, 12:56
Medlem
camejos avatar
Hyfsat startfält i Basel nu när Murray tog wildcardplats. Bara Nadal och Ferrer saknas.

Ska bli intressant att se var Djokovic står efter uppehållet.
Citera
2011-10-31, 14:11
Medlem
jelens avatar
Nån som vet var man kan se dagens tennismatcher från Basel? Både C+ och TennisTV går in imorgon. Roggan spelar idag tex.
Citera
2011-10-31, 16:49
Medlem
Murray tror jag blir svårslagen för både Djokovic och Federer, håller Murray som knapp favorit i denna turnering i och med att han har spelat mer på sistone.

Han är den näst bästa inomhusspelaren någonsin av de som fortfarande spelar. Rent statistiskt sett. ATP publicerade detta på sin sida för ett tag sedan: http://www.atpworldtour.com/Reliability-Zone/Reliability-Indoor-Career-List.aspx

Imponerande att Söderling är rankad #11, det hade jag aldrig trott faktiskt.

Citat:
Ursprungligen postat av pen7
Azarenka var nära tårarna efter 2-0 vinsten över Vera. Inget firande överhuvudtaget heller, inte konstigt efter vad hon gjorde igår.

Klart som fan att hon skäms över sitt beteende mot Bartoli.

Ni som gnäller över spelschemat borde kolla hur jävla mycket pengar den här turneringen och varje match handlar om. Är fan inte rätt att tanka en match på det sättet. Och vart tog stönandet vägen mot Bartoli?!?

Azarenka för två dagar sen efter matchen mot Stosur (om "gruntsen"):
“I'm the way that I play since I was actually 8 years old, and it's become part of my movement and part of my game. So I cannot change it, and I'm not going to."

Att hon var så låg efter segern idag mot Vera var nog lite av en ursäkt för igår.

Det var fucked up det hon gjorde men jag gillar henne ändå

Det är just pengar som är anledningen till att schemat är kasst. Pengar förstör bara sport, precis som de förstör allt annat.

Tycker Azarenka gjorde helt rätt, sen tycker jag hon gjorde fel som skämdes sedan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in