Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Jag tror att vi har ett kittlande tennisår på gång.
Kan inte göra annat än att hålla med.
Citat:
Delpos karriär fick sig en törn när han var tvungen att operera handleden, men 2013 lär han segla upp som en stabil topp-4-spelare. Omtyckt och sportslig kille som jag unnar all framgång. Likaså Ferrer, en ettrig spanjor som alltid gör sitt bästa. Om David vinner en GS-titel nästa år tror jag att många skulle fira lite extra.
Delpo kommer definitivt klättra på rankingen om han kan hålla sig hel genom hela säsongen. Han har bevisat gång på gång att han har spelet för att kanske till och med klättra till att vara nummer 1 i världen. Han är fortfarande ung så hoppas verkligen att han kan få fysen och återhämtningen på plats så han slipper alla skador som vanligtvis följer spelare av hans storlek. Trots att han fått i ordning på tekniken så tror inte att hans handled kommer ta lika mycket stryk så är jag mer oroad för knän och fötter, i synnerhet efter Wimbledon då det är i princip bara hardcourt/plexi pave som gäller för resten av året...
David är troligtvis den särklass säkraste spelaren på touren. Älskar hur han rör sig på banan och verkar vara en riktigt bra person utanför banan också. Medan jag verkligen vill att han ska få en GS så tror jag att det alltid kommer vara någon som står i världen. Tror dock att han hade slått Djokovic i vinden om de inte hade brutit matchen och hade då spelat final. Djokovic hanterade inte vinden över huvud taget medan Ferrer var lika stabil som alltid.
Citat:
Risken är att Nadal kommer tillbaka starkare än någonsin och sopar banan med dem.
Nadal kommer bli otroligt intressant att se iår. Elit idrott är verkligen inte bra för kroppen på något sätt. Särskilt inte när man sliter och rör sig såpass mycket som de bästa defensiva spelarna på touren. Nadal som är den bäste av dem kommer troligtvis att få ändra sin spel plan för att kompensera för sina återkommande problem. Så den stora frågan kommer nog bli om han kommer gå ut lika hårt offensivt som han gjorde mot Djokovic i rolland garros oftare, kanske till och med leta sig fram till mera nätspel för att förkorta slitet på lederna.
Några andra spelare som du finner intressanta? Tror att det vore roligt att se hur Tomic utvecklas, han har fått bra tränare till sitt team och ifall han bara kan få bättre rörelse så är han en framtida topp spelare. En spelare som jag trott på länge men inte tagit steget upp är Cilic, killen har allt men får inte ihop det... Vet inte om det är mental svaghet eller att han inte lägger tillräckligt med tid utanför banan på fys etc.
Några tankar angående WTA touren?