2012-01-27, 21:16
Medlem
Fast Kukhuskin har varit skadad, så jag tror inte det är bästa uppladdningen.
Vi får se om Djokovic ställer upp i DC matchen, att lägga den i Nîs är ju lite annorlunda.
Citera
2012-01-27, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
På förhand finns det inget som tyder på att det inte skulle bli en väldigt enkel seger för Serbien. Söderling har inga planerade turneringar före Rotterdam. Rotterdam börjar väl efter DC. Så det skulle innebära att han kanske endast får lite träning inför DC. Han och Ryderstedt numera rankad 307 har inga bra förutsättningar direkt. Djokovic och Tipsarevic blir svårstoppade. Dubbeln får vi hoppas på. Men det räcker inte.

Edit: Enda chansen för Sverige: Det skulle vara underskattning från Serberna. Att dom låter Djokovic vila och skickar Troicki istället. Han är inte omöjligt för nån att slå.

Ryderstedt och Lindstedt kan väl slå Troicki men jag ser inte hur någon annan svensk skulle kunna göra det när Söderling är borta.
Citera
2012-01-27, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Ryderstedt och Lindstedt kan väl slå Troicki men jag ser inte hur någon annan svensk skulle kunna göra det när Söderling är borta.
Missat att Soda dragit sig ur Montpellier.
http://www.eurosport.se/tennis/davis-cup/2009/soderling-missar-davis-cup_sto3107539/story.shtml
Senast redigerad av Alessandro 2012-01-27 kl. 22:18.
Citera
2012-01-28, 16:30
Medlem
AlbusDumbledores avatar
Börjar verkligen att bli orolig för Söderling. Händer ju ingenting. Jag har svårt att se hur han ska ta sig tillbaka topp 10 på rankingen. Han har iofs inga poäng att försvara efter sommaren, men det blir en lång väg tillbaka för honom.
Citera
2012-01-28, 17:25
Medlem
Kitzbühels avatar
Alltså, Söderling... Något mycket skumt där alltså... Hoppas Hoppas det verkligen är körtelfeber (ni fattar.. ) så det inte är att han åkt dit för doping, ATP tystar som vanligt ner det hela, och Robin har fått ett års avstängning men utåt så är det "körtelfeber"

Robin var en maskin, ett monster i Båstad. Han blåste bort världslirare som Ferrer och Berdych likt vad en lövblås blåser bort löv och sedan bara, pang bom, .. "körtelfeber" och under denna tid har dessutom, precis i samband med att han blev sjuk så bröt Robin och Lotto sitt kontrakt, mitt under gällande kontraktsperiod.

Som sagt, det är fan någon uggla i mossen här alltså..
Citera
2012-01-28, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kitzbühel
Alltså, Söderling... Något mycket skumt där alltså... Hoppas Hoppas det verkligen är körtelfeber (ni fattar.. ) så det inte är att han åkt dit för doping, ATP tystar som vanligt ner det hela, och Robin har fått ett års avstängning men utåt så är det "körtelfeber"

Robin var en maskin, ett monster i Båstad. Han blåste bort världslirare som Ferrer och Berdych likt vad en lövblås blåser bort löv och sedan bara, pang bom, .. "körtelfeber" och under denna tid har dessutom, precis i samband med att han blev sjuk så bröt Robin och Lotto sitt kontrakt, mitt under gällande kontraktsperiod.

Som sagt, det är fan någon uggla i mossen här alltså..
Fast han var sjuk i Wimbledon innan också. Nej, inte tystade dom ner Korda som regerande Oz open mästare så varför skulle dom tysta ner Soda?
Citera
2012-01-28, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlbusDumbledore
Börjar verkligen att bli orolig för Söderling. Händer ju ingenting. Jag har svårt att se hur han ska ta sig tillbaka topp 10 på rankingen. Han har iofs inga poäng att försvara efter sommaren, men det blir en lång väg tillbaka för honom.
Kommer inte ske, topp 10 igen. Elitidrott är inte hälsosamt.
Citera
2012-01-28, 18:42
Medlem
Axel-Foleys avatar
http://www.youtube.com/watch?v=oyxhHkOel2I&feature=youtube_gdata_player Bästa Tennismatchen någonsin?!

Vad tycker ni?
Citera
2012-01-28, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axel-Foley
http://www.youtube.com/watch?v=oyxhHkOel2I&feature=youtube_gdata_player Bästa Tennismatchen någonsin?!

Vad tycker ni?

Llodra är en av mina favoritspelare, otroligt underhållande spelare. Bra att det finns en sån snubbe på touren nu när Santoro har slutat. Men han är långt ifrån den bästa spelaren, så bästa tennismatch, nej. Men det kan mycket väl vara en av de mest roliga.
Citera
2012-01-29, 01:46
Medlem
HandsomeDans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Llodra är en av mina favoritspelare, otroligt underhållande spelare. Bra att det finns en sån snubbe på touren nu när Santoro har slutat. Men han är långt ifrån den bästa spelaren, så bästa tennismatch, nej. Men det kan mycket väl vara en av de mest roliga.

Nu är det ju i och för sig på engelska "game" och det syftar på bästa gem, inte bästa match... Alla de bollarna är ju från samma gem. Bästa? Nja. Roligaste? Tror fanimig det, jäkligt underhållande iaf
Citera
2012-01-29, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Fast han var sjuk i Wimbledon innan också. Nej, inte tystade dom ner Korda som regerande Oz open mästare så varför skulle dom tysta ner Soda?

Givetvis sysslar inte ATP med sådant.

Angående Söderling så har han orsakat sina problem själv genom att stressa sönder sin kropp och ätit piller när han skulle ha vilat. För mig var det väntat att han skulle bryta ihop förr eller senare. Tyvärr så tror jag aldrig att han kommer tillbaka till tennisen på allvar.
Citera
2012-01-29, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kitzbühel
Vilka historier har de tystat ner? Tex Gasquet blev avstängd med buller och bång och missade FO. Körtelfeber är inte direkt någon ovanlig sjukdom...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in