Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Spanien-Kazakstan
Lätt vinst för Spanien.
Hade hellre sett att Kazakstan hade mött ett annat land som de hade haft större chans mot. Kukushkin och Golobev är två bra spelare, den sistnämnda helt är oberäknelig, han kan spela riktigt bra tennis men han kan lika gärna spela på lika låg nivå som en amatör
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Jag tror säkert man hinner
se bollen komma, men frågan är om man hinner dit med racket
Jag tro nog på ett sätt du har rätt, och det kan nog vara 60/40 till pingisens fördel.
Givetvis ser man bollen, alltså den mänskliga hjärnan har en max reaktionstid på ungefär en tiondels sekund. Snabbare så är det en chansning. Det är lika för alla hur mycket du än tränar. Sen om du får tillbaka bollen eller inte har helt enkelt med att göra hur bra du är på tennis. Det är sannerligen inte lätt att returnera dessa servar, hade det varit det så hade alla varit väldigt bra på tennis
Oftast så hinner du inte dit med racketet om du inte läser åtminstone lite vart serven kommer att hamna. Kommer det en serv i 230 kmh så blir det inte bara svårt att hinna med utan väldigt svårt att få in en sån retur även fast du är där. Inte ofta man ser såna servar returneras i spel, Federer är väl rätt bra på att blocka in stenhårda servar men det är ju inte ofta det händer direkt.
Men för att svara på den ursprungliga frågan så skulle jag nog tippa på att det är ungefär lika svårt, har spelat bordtennis och mött riktigt bra spelare, typ på nivån alldeles under eliten och det var verkligen inte lätt att returnera deras servar så mycket kan jag säga. Men prova returnera en serv av Karlovic så tror jag knappast det är lättare, rent logiskt sett så borde det vara svårare att returnera en serv i tennis eftersom det är större yta du måste röra dig över, fast den bisarra skruven som pingisspelare änvänder gör nog att det blir ungefär lika svårt.
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Vad tror ni är svårare;
Att ta en serve från Djokovic eller en serve i bordtennis?
Lek med tanken att dom får slå 20 servar i vardera sport mot dig...returnerar du 5-6 stycken?
Det beror på hur bra du är helt enkelt, om du aldrig har spelat varken pingis eller tennis förut så tor rjag inte att någon skulle lyckas få in en enda, inte ens med hjälpa av tur. Det skulle vara en kopiös tur i så fall, allt är ju möjligt, man kan vinna på lotto också. Så svårt är det med de förutsättningarna.