2012-01-29, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Givetvis sysslar inte ATP med sådant.

Angående Söderling så har han orsakat sina problem själv genom att stressa sönder sin kropp och ätit piller när han skulle ha vilat. För mig var det väntat att han skulle bryta ihop förr eller senare. Tyvärr så tror jag aldrig att han kommer tillbaka till tennisen på allvar.
Ja, det är den bistra sanningen, viljan och girigheten gick ut över hälsan...
Citera
2012-01-29, 12:07
Medlem
Suck, var hittar ni sambandet mellan körtelfeber och hans tidigare skador?

Alla proffscirkusar hålls rullande med piller, sprutor och tejp, det är ingen hälsoverksamhet direkt.
Citera
2012-01-29, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krillekrok77
Suck, var hittar ni sambandet mellan körtelfeber och hans tidigare skador?

Alla proffscirkusar hålls rullande med piller, sprutor och tejp, det är ingen hälsoverksamhet direkt.

Snackar inte om skador, snackar om sjukdomar som han struntat i att vila sig frisk ifrån.
Citera
2012-01-29, 13:16
Medlem
Väldigt vilken dålig hälsa han hade under 2011 innan blev sjuk... 38 vinster, 3 förluster mot sämre spelare, 1 pga matförgiftning, de övriga 5 förlusterna kom mot Federer, Djokovic, Nadal och Del Potro.
Senast redigerad av Krillekrok77 2012-01-29 kl. 13:42.
Citera
2012-01-29, 16:25
Medlem
Ja vad ska man säga efter en så fantastisk och historisk match. Båda spelade tills de svettades blod och det dröjde 6 timmar tills det blev en segrare. Djokovic är helt enkelt fenomenal och Rafa också.
Citera
2012-01-29, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krillekrok77
Väldigt vilken dålig hälsa han hade under 2011 innan blev sjuk... 38 vinster, 3 förluster mot sämre spelare, 1 pga matförgiftning, de övriga 5 förlusterna kom mot Federer, Djokovic, Nadal och Del Potro.

Kanske inte så mycket under 2011 men under 09-10 så knaprade han en hel del piller, sen som sagt i Wimbledon så mådde han inte bra men spelade ändå. Sånt bryter ner immunförsvaret.

Faktum är dock att han har vunnit de flesta matcher han har mått dåligt i, men frågan är om det var värt det. Jag säger NEJ.

Citat:
Ursprungligen postat av alex_wutang
Ja vad ska man säga efter en så fantastisk och historisk match. Båda spelade tills de svettades blod och det dröjde 6 timmar tills det blev en segrare. Djokovic är helt enkelt fenomenal och Rafa också.

Det var roligt att se hur de knappt kunde stå upp under prisutdelningen så arrangörerna var snälla nog att hämta varsin stol åt dem
Senast redigerad av terribilis 2012-01-29 kl. 16:31.
Citera
2012-01-29, 16:43
Medlem
Castlevanias avatar
Jaja, känns redan tomt efter den magnifika finalen. Fed Cup nästa för damerna. De ställs mot Grekland, Ungern och Bosnien-Hercegovina. Tre turneringar sparkar igång imorrn för herrarna. DC i februari. Mycket tennis att se fram emot. OS är det i år också.
Citera
2012-01-29, 19:36
Medlem
Det ska bli intressant att följa Djokovic de kommande åren. Har tidigare tippat att han skulle ta åtta GS-titlar, i bästa fall 10. Men som han spelar nu och med tanke på att han redan har fem stycken så tror jag han kan gå längre än så. Frågan är väl bara hur pass länge han kan vara så jäkla bra som han är nu. Jag tror definitivt att han kan ta en äkta grand slam i år. Han har redan visat att han kan slå Nadal på grus. Dock så har väl Nadal närmat sig honom, han gjorde ju sin bästa match mot honom på ett år. Men om Djokovic slår Nadal i FÖ så tror jag chansen för en äkta grand slam är väldigt bra. Bryter han ner Nadal mer mentalt så kan han till och med gå om honom i antal GS-vinster.
Citera
2012-01-29, 21:40
Medlem
camejos avatar
Sju raka finalvinster över Nadal måste vara en av de mest imponerande bedrifter i tennishistorien.
Citera
2012-01-29, 22:21
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
Jaja, känns redan tomt efter den magnifika finalen. Fed Cup nästa för damerna. De ställs mot Grekland, Ungern och Bosnien-Hercegovina. Tre turneringar sparkar igång imorrn för herrarna. DC i februari. Mycket tennis att se fram emot. OS är det i år också.

Det roliga med OS-turneringen är att den är på gräs. Vi får en till betydelsefull grästurnering i år vilket jag tycker är superskoj.

Det är skoj också att mixed är tillbaka efter massvis av års frånvaro. Borde vi inte kunna få in Larsson/Lindstedt där?

Kan vi få in Lindstedt/Siljeström i dubbeln?

Kvalificeringssystemet:
http://2012.itftennis.com/media/80030/80030.pdf
Citera
2012-01-29, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Det roliga med OS-turneringen är att den är på gräs. Vi får en till betydelsefull grästurnering i år vilket jag tycker är superskoj.

Det är skoj också att mixed är tillbaka efter massvis av års frånvaro. Borde vi inte kunna få in Larsson/Lindstedt där?

Kan vi få in Lindstedt/Siljeström i dubbeln?

Kvalificeringssystemet:
http://2012.itftennis.com/media/80030/80030.pdf
RL drog sig ur mixed nu i Oz open av hälsoskäl. Vet inte om hans sargade kropp tål både herr- och mixed dubbel?
Brunström d.ä är en bättre spelare än Siljeström om jag får bestämma hellre dom två.
Johanna har varit handskadad och ur form efter det så vi får se.
Citera
2012-01-29, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Det ska bli intressant att följa Djokovic de kommande åren. Har tidigare tippat att han skulle ta åtta GS-titlar, i bästa fall 10. Men som han spelar nu och med tanke på att han redan har fem stycken så tror jag han kan gå längre än så. Frågan är väl bara hur pass länge han kan vara så jäkla bra som han är nu. Jag tror definitivt att han kan ta en äkta grand slam i år. Han har redan visat att han kan slå Nadal på grus. Dock så har väl Nadal närmat sig honom, han gjorde ju sin bästa match mot honom på ett år. Men om Djokovic slår Nadal i FÖ så tror jag chansen för en äkta grand slam är väldigt bra. Bryter han ner Nadal mer mentalt så kan han till och med gå om honom i antal GS-vinster.
Han var smart och struntade i dom tidiga 250-turneringarna. Vi får se hur kroppen håller ihop för honom, blir spännande om se om han spelar DC i Nîs eller inte?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in