2009-10-10, 09:05
Medlem
Reggie Hamonds avatar
[quote=Reggie Hamond]OK, så just nu ser rankingen ut så här....Hur många fler turneringar har Robin kvar för att nå ikapp till ATP slutspelet?

1. Roger Federer Qualified 11,255
2. Rafael Nadal Qualified 8,845
3. Andy Murray Qualified 8,390
4. Juan Martin del Potro Qualified 6,555*
5. Novak Djokovic Qualified 7,330
6. Andy Roddick 4,320
7. Fernando Verdasco 2,930
8. Fernando Gonzalez 2,645
9. Robin Soderling 2,475
10. Nikolay Davydenko 2,405
11. Jo-Wilfried. Tsonga 2,050

EDIT: Insåg mitt misstag...fan vad jämnt!!
http://www.barclaysatpworldtourfinals.com/en/news/roddickinposition.asp
Citera
2009-10-10, 09:11
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benganiolo
Ja det e' reprissen som sänds kl 17:00. Sj blir det att ställa klockan på 06:00 för att se Robin

6-3 6-3. Tråkigt att Robin inte riktigt kom in i matchen. Servade inte särskilt bra och var för mesta del ett steg efter. Djokovic vann helt klart välförtjänt
Citera
2009-10-10, 12:00
Medlem
Vobblers avatar
Det blir några spännande veckor nu, go Robin! Det skulle vara fantastiskt roligt med en svensk i slutspelet. Jag tror faktiskt att han fixar det.

Bjurra bor ju i London, ska han kika på några matcher måntro? Jag funderar på att våldgästa honom och hänga med och kolla på topptennis.
Citera
2009-10-10, 12:16
Medlem
Kongo_89s avatar
[quote=Reggie Hamond]
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
OK, så just nu ser rankingen ut så här....Hur många fler turneringar har Robin kvar för att nå ikapp till ATP slutspelet?

1. Roger Federer Qualified 11,255
2. Rafael Nadal Qualified 8,845
3. Andy Murray Qualified 8,390
4. Juan Martin del Potro Qualified 6,555*
5. Novak Djokovic Qualified 7,330
6. Andy Roddick 4,320
7. Fernando Verdasco 2,930
8. Fernando Gonzalez 2,645
9. Robin Soderling 2,475
10. Nikolay Davydenko 2,405
11. Jo-Wilfried. Tsonga 2,050

EDIT: Insåg mitt misstag...fan vad jämnt!!
http://www.barclaysatpworldtourfinals.com/en/news/roddickinposition.asp

åfan den rankingen visste jag inte om :S trodde de gick direkt efter världsrankingen :P
ser ju bättre ut för robin då^^.
gonzalez tappade idag ju... även davydenko. så söderling kmr närmare.dock e jag rädd för shanghai....tror inte han kmr gå så långt. resultatet mot djokovic känns mkt som han börjar bli sliten....även fasst han säger annat ^^
Citera
2009-10-10, 14:20
Medlem
Bjurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Det blir några spännande veckor nu, go Robin! Det skulle vara fantastiskt roligt med en svensk i slutspelet. Jag tror faktiskt att han fixar det.

Bjurra bor ju i London, ska han kika på några matcher måntro? Jag funderar på att våldgästa honom och hänga med och kolla på topptennis.

Jag har biljetter till tre av de första passen. Du får tyvärr inte våldgästa mig, jag får besök av en kompis från Stockholm som vill se tennis.

Jag bor för övrigt en bra bit från O2-arena, blir många långa tuberesor dit.
Senast redigerad av Bjurra 2009-10-10 kl. 14:28.
Citera
2009-10-10, 15:34
Medlem
Kongo_89s avatar
lottningen för shanghai ligger ute nu
söderling möter hanescu i första som han krossade i davies cup senast.
borde vinna den matchen.
2 omgången kan han möta almagro eller kolshriber.
han torska mot almagro senast i hamburg och har varit farliga matcher ändå senaste mötena.
om han möter kohlschrieber så blir de kanske ännu tuffare.
han har 0-3 i möten mot honom...
men vi får hoppas på robin för sen möter han tsonga å där ligger han faktiskt +

vidare där så kan nästa man vara del potro.

jag tror söderling torskar i andra omgången mot kohlschriber tyvärr

hela lottningen hittar ni på http://www.atpworldtour.com/posting/2009/5014/mds.pdf
Citera
2009-10-10, 15:48
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjurra
Jag har biljetter till tre av de första passen. Du får tyvärr inte våldgästa mig, jag får besök av en kompis från Stockholm som vill se tennis.

Jag bor för övrigt en bra bit från O2-arena, blir många långa tuberesor dit.

Hehe, ok. Din kompis blir säkert glad.

Vad tror du själv om Robins chanser att nå ATP-slutspelet? Stockholm Open borde Söderling ta hem med tanke på det "svaga" startfältet. Mitt minne sviker mig lite, hur gick det för Robin förra året, har han många poäng att försvara?

Jag såg att Dimitrov fick ett WC till SO, och det ska bli kul att se honom. Blivande toppspelare!
Citera
2009-10-10, 20:49
Medlem
Kongo_89s avatar
Citat:

Vad tror du själv om Robins chanser att nå ATP-slutspelet? Stockholm Open borde Söderling ta hem med tanke på det "svaga" startfältet. Mitt minne sviker mig lite, hur gick det för Robin förra året, har han många poäng att försvara?

Jag såg att Dimitrov fick ett WC till SO, och det ska bli kul att se honom. Blivande toppspelare!

han torska mot nalbandian i Stockholm open i finalen.
jag tror inte att söderling vinner så lätt. ferrero och Haas e med. och pim pim.
massa formstarka spelare.
Citera
2009-10-12, 16:58
Medlem
Benganiolos avatar
Tror ni viasat kommer att sända Robin Söderlings match imorn? Hur får man reda på det?!

Här är schemat till tisdagens matcher >> http://www.shanghaimasters1000.com/2009/en/play_1013.html
Citera
2009-10-12, 17:40
Medlem
Bjurras avatar
Citat:

Vad tror du själv om Robins chanser att nå ATP-slutspelet? Stockholm Open borde Söderling ta hem med tanke på det "svaga" startfältet.

Oddset på att Robin vinner SO är 2,45 eller så.

Tyvärr blir det svårare för Robin att vinna SO om han går långt i Shanghai. Det är en lång resa och jetlaggen är knepig även för en rutinerad resenär.

Jag tror att Robins chanser att nå slutspelet är rätt små, framför allt med tanke på att konkurrenterna Davydenko, Verdasco och Simon är i ganska bra form.
Citera
2009-10-13, 15:20
Medlem
Bjurras avatar
Nyss haltade Roddick ut med en knäskada. Svårt att se hur allvarligt det var men kanske ökar det Robins chanser till en tripp till London.
Citera
2009-10-13, 17:20
Medlem
asdfnks avatar
Shanghai blir jävligt intressant trots det lite sämre startfältet (Federer, Murray, nu roddick skadad) de flesta håller nog antingen Djokovic eller Del potro som favoriter. Jävligt intressant att stekhete Marin Cilic förlorade mot Berdych i en tuff femsetare, jag som trodde Cilic skulle gå till kvarten.

Imorgon har vi ju Söderling som bör slå Almagro, jag tror Tsonga blir för tuff sen men vi får se. Den andra intressanta matchen imorgon är ju Nadal-Blake. Nadal kommer åka på däng han har sett blek ut och det står ju 3-3 i inbördes mellan de två, Go Blake! (ja, jag ogillar Nadal starkt).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in