2011-10-09, 22:11
Medlem
camejos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mich13
Måste vara uselt för damtennisen att affischnamnen åker ut innan kvarten hela tiden. Folk vill se Sharapova, Wozniacki etc. Inte konstigt att det knappt var folk på tävlingen i Peking, undantaget finalen. Wozniacki åker ut mot spelare som knappt är topp 50 ibland, skulle aldrig ha hänt Djokovic. Djokovic skulle kunna spela med vänster hand mot en 45:e rankad spelare. US Open mästarinnan åker ut mot samma spelare två turneringar irad, en spelare som nästan är rankad på plats 30.

Det är verkligen usel kontinuitet på damsidan. Alla som vunnit slam har tappat formen direkt efteråt och slutat producera. Clijsters kan visserligen skylla på skada.

Någon får gärna ta tag i taktpinnen ordentligt nu. Gärna Wozniacki som också hon bara blandar och ger.
Citera
2011-10-10, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kongo_89
murray gjorde minsann en riktig skalp idag. Många kmr nog hålla honom som storfavorit i Shanghai kommande vecka.hans lottning är sannerligen enkel där han först i semi kan möta motstånd ifrom av Tsonga. Nadal kan dock åka dit mot Berdych i semi som ju vann Peking och går mot en fin form.

Men något säger mig att murray kan falla på målsnöret i shanghai. 3 titlar på raken är minsann psykiskt tufft att åstadkomma. dessutom vann han här i fjol och därmed växer pressen ännu mer.

lite tråkigt att många toppspelare lämnat återbud till denna masters tunering. framstås på pappret nästan som ett 500 event.

Skulle inte säga att hans lottning är så lätt om man ser fram till finalen, han kan få möta Tsonga som du sa och ännu värre (för honom) Fish. Kan bli intressanta matcher denna vecka. Själv tror jag att Nadal tar hem det, om han är frisk, jag såg inte matchen mot Murray tyvärr, såg att de skrevs att han såg trött ut i tredje set, som han förlorade med 6-0. Om han är 100% fit så tror jag han tar hem det, han har ju inte vunnit någon Masters 1000 på HC i år så han är säkert sugen på det. Jag tror nämligen inte att han vinner i Paris, så det är denna eller ingen stor HC-1000 för Nadal tror jag. Inte omöjligt att det blir Murray - Nadal i final igen, men jag tror Murray har en svårare väg till finalen än Nadal faktiskt.

Sant som du säger om startfältet, känns mer som 500. Djokovic, Federer och Söderling är inte med
Citera
2011-10-11, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Skulle inte säga att hans lottning är så lätt om man ser fram till finalen, han kan få möta Tsonga som du sa och ännu värre (för honom) Fish. Kan bli intressanta matcher denna vecka. Själv tror jag att Nadal tar hem det, om han är frisk, jag såg inte matchen mot Murray tyvärr, såg att de skrevs att han såg trött ut i tredje set, som han förlorade med 6-0. Om han är 100% fit så tror jag han tar hem det, han har ju inte vunnit någon Masters 1000 på HC i år så han är säkert sugen på det. Jag tror nämligen inte att han vinner i Paris, så det är denna eller ingen stor HC-1000 för Nadal tror jag. Inte omöjligt att det blir Murray - Nadal i final igen, men jag tror Murray har en svårare väg till finalen än Nadal faktiskt.

Sant som du säger om startfältet, känns mer som 500. Djokovic, Federer och Söderling är inte med

Murray har egentligen bara Fish/Tsonga som han kan falla på, tror varken Simon eller Troicki kan rubba. Nadal har både Berdych och Ferrer som jag tror kan bli lite tuffa. Skulle säga att Om nu Berdych har visat form är han tsm med Fish och Tsonga största hotet till en final mellan just Nadal och Murray.

Det jag menar är att jag tror ganska hårt på att det blir dom igen samt att dom har en ganska likvärdig väg med en testande match även om Nadal har svårare nästsvåraste match eller vad man ska säga :P
Citera
2011-10-11, 14:54
Medlem
camejos avatar
Har Fish också börjat raka benen nu? Roddick-modet.
Citera
2011-10-11, 16:48
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av camejo
Har Fish också börjat raka benen nu? Roddick-modet.

Hans rakade ben hjälpte honom inte idag i alla fall. Tomic blev för svår. Om Tomic forsätter spela lika bra som han gjorde idag då blir han en tuff nöt att knäcka för vem som helst. Han får förmodligen möta Dolgopolov i nästa omgång. Det kan bli en riktigt underhållande match.
Citera
2011-10-11, 17:24
Medlem
camejos avatar
Både Raonic och Tomic vidare idag, kul för tennisen. Dessa spelare kan mycket väl vara dominanta om några år.
Citera
2011-10-11, 18:15
Medlem
Tomic och Dolgopolov möts nu, intressant match, tror mycket på dessa två spelare i framtiden.

Tomic tror jag har hur hög potential som helst, han fyller 19 år om tio dagar sägs det. Han är redan grymt bra, och som vi vet så är det svårare att vara yngre i tennis nu när sporten har blivit mer fysisk på senare år. Hoppas att Tomic går långt och får möta Murray.

Cilic åkte i första, lite väntat faktiskt, jag tror han är lite små deppig av att ha förlorat sin tredje final detta år. Bara för honom att bita ihop, det är också en spelare jag tror mycket på, allt handlar om det mentala, det är just sånt som hände idag han måste bli bättre på. Bara fortsätta köra och inte gräva ner sig och även också stanna på marken när han har vunnit och gjort något bra. Då kan han mycket väl blir en topp10-spelare redan nästa säsong.

Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Hans rakade ben hjälpte honom inte idag i alla fall. Tomic blev för svår. Om Tomic forsätter spela lika bra som han gjorde idag då blir han en tuff nöt att knäcka för vem som helst. Han får förmodligen möta Dolgopolov i nästa omgång. Det kan bli en riktigt underhållande match.

Vadå raka benen, vilka ben då, fiskar har jättemånga ben, fiskar har väl inte hår. Klart han ska vara len annars så blir det ju för mycket motstånd när han simmar
Senast redigerad av terribilis 2011-10-11 kl. 18:19.
Citera
2011-10-11, 19:28
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Dolgo måste först ta sig förbi mannen som slog ut Cilic....katalanen Albert Ramos. Hoppas han lyckas med det. Tomic vs Dolgo kan bli en högintressant match. Vem tror du mest på i framtiden Tomic eller Dimitrov?

Citat:
Vadå raka benen, vilka ben då, fiskar har jättemånga ben, fiskar har väl inte hår. Klart han ska vara len annars så blir det ju för mycket motstånd när han simmar

http://www.myfunnyanimals.com/wp-content/uploads/2009/01/hair-fish.jpg
Citera
2011-10-12, 13:15
Medlem
Nishikori slog precis Tsonga, det hade jag inte väntat mig och det tror jag inte många andra hade heller.

Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Dolgo måste först ta sig förbi mannen som slog ut Cilic....katalanen Albert Ramos. Hoppas han lyckas med det. Tomic vs Dolgo kan bli en högintressant match. Vem tror du mest på i framtiden Tomic eller Dimitrov?

http://www.myfunnyanimals.com/wp-content/uploads/2009/01/hair-fish.jpg

Haha, det finns nog fan allting på denna planet nästan Jag tycker vi döper den där fisken till Mardy

Dimitrov har jag faktiskt inte sett spela tillräckligt för att uttala mig om, men ska jag bara dra fram en gissning så gissar jag Tomic, då han är från Australien. Men det säger väl inte så mycket, Federer är ju från Schweiz och det är väl inte någon traditionell tennisnation heller. Sverige var ju inte det innan Borg heller. Jag får helt enkelt återkomma i den diskussionen när jag sett honom mer.

Dolgopolov tog sig förbi Ramos, när jag skrev det där så kollade jag faktiskt fel, trodde redan att han var klar
Citera
2011-10-12, 19:36
Bannlyst
Dolgo har vart så dålig senaste tiden så han riskerar att förlora mot Tomic mer än Tomic riskerar att förlora mot Dolgo.

Berdych tror jag tar hem Shanghai.
Citera
2011-10-12, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av four-leaf
Dolgo har vart så dålig senaste tiden så han riskerar att förlora mot Tomic mer än Tomic riskerar att förlora mot Dolgo.

Berdych tror jag tar hem Shanghai.

Han spelade helt okej i US Open, han förlorade mot Djokovic, det gjorde alla andra som mötte honom också

Slår berdych Nadal så blir jag imponerad, fast det är klart, Nadal kan vara lite sliten, han har spelat otroligt många tuffa matcher i år. Det kanske har släppt lite för Berdych nu när han äntligen lyckats vinna en turnering igen. Både Fish och Tsonga är ute, känns som att Murray har stor chans att ta hem detta nu.
Citera
2011-10-12, 23:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Han spelade helt okej i US Open, han förlorade mot Djokovic, det gjorde alla andra som mötte honom också

Slår berdych Nadal så blir jag imponerad, fast det är klart, Nadal kan vara lite sliten, han har spelat otroligt många tuffa matcher i år. Det kanske har släppt lite för Berdych nu när han äntligen lyckats vinna en turnering igen. Både Fish och Tsonga är ute, känns som att Murray har stor chans att ta hem detta nu.

Tänk till lite nu.. Va inte så uppenbar. Oddsen, logiken och allt säger såklart: Murray vinner Shanghai men tänker man efter lite så är det inte så uppenbart om han möter Berdych i finalen. Murray har ett otroligt bra facit i mastersfinaler med 7 vunna finaler av 8 möjliga där han i finalerna mött Djokovic, Nadal, Federer, Del Potro . Så bortskämd som Murray är med masterstitlar kan det hända att han tar det lite för givet att han ska vinna Shanghai även i år så i en final mot Berdych tror jag på tjecken. Murray har vunnit Tokyo i singel och dubbel samt Bangkok och att han ska vinna tre titlar på tre veckor känns lite svårt även om han fått mycket vila sen finalen i Tokyo.

Nadal är inte samma spelare som förra året för att citera honom själv.

http://www.atpworldtour.com/News/Tennis/2011/10/41/Shanghai-Tuesday-Nadal-Preview.aspx
The Spaniard arrives at the Shanghai Rolex Masters on the back of his seventh final defeat of the season in Tokyo and on Tuesday confessed, "I believe Rafa 2010 had something more special than Rafa 2011, especially in tough situations.

Så Nadal erkänner att han hade något mer speciellt förra året än i år speciellt i tuffa situationer.
Han har förlorat 7 av 10 finaler i år och aldrig tidigare i karriären har han förlorat fler finaler än han vunnit. Det är något fel med Nadal när han förlorar så tungt som 6-1 i sista setet mot Djokovic i US open och med 6-2 6-0 i söndags mot Murray i Tokyo. Något vi sett i många år är att Nadal sällan vinner titlar efter september. Bara två av sina titlar har han vunnit i asien den här tiden på året.
Senast redigerad av four-leaf 2011-10-12 kl. 23:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in