Tomic och Dolgopolov möts nu, intressant match, tror mycket på dessa två spelare i framtiden.
Tomic tror jag har hur hög potential som helst, han fyller 19 år om tio dagar sägs det. Han är redan grymt bra, och som vi vet så är det svårare att vara yngre i tennis nu när sporten har blivit mer fysisk på senare år. Hoppas att Tomic går långt och får möta Murray.
Cilic åkte i första, lite väntat faktiskt, jag tror han är lite små deppig av att ha förlorat sin tredje final detta år. Bara för honom att bita ihop, det är också en spelare jag tror mycket på, allt handlar om det mentala, det är just sånt som hände idag han måste bli bättre på. Bara fortsätta köra och inte gräva ner sig och även också stanna på marken när han har vunnit och gjort något bra. Då kan han mycket väl blir en topp10-spelare redan nästa säsong.
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Hans rakade ben hjälpte honom inte idag i alla fall.

Tomic blev för svår. Om Tomic forsätter spela lika bra som han gjorde idag då blir han en tuff nöt att knäcka för vem som helst. Han får förmodligen möta Dolgopolov i nästa omgång. Det kan bli en riktigt underhållande match.
Vadå raka benen, vilka ben då, fiskar har jättemånga ben, fiskar har väl inte hår. Klart han ska vara len annars så blir det ju för mycket motstånd när han simmar