2015-05-01, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gag Halfrunt
Avancemanget till semin ska tydligen betyda att Lindell nu tar sig in på topp 200 för första gången.

Vi har inte haft två spelare på topp 200 sedan den 15 juni 2009. Då var Söderling rankad som nr 12 och Thomas Johansson, som väl egentligen redan hade lagt av då, nr 188.

Japp,han kommer landa runt 195 om han förlorar semi:n http://live-tennis.eu/
Citera
2015-05-02, 12:06
Medlem
Simonsson vann den där svenska future turneringen , det var kul.
är bra om det kan komma några svenskar till underifrån som kan göra någorlunda resultat.
Björkman verkar få en bra start med Murray.
Citera
2015-05-02, 14:41
Medlem
theRulerOfBethoss avatar
Det var verkligen inte illa. Det får han 18 poäng för. Det är nästan som att vinna en förstaomgångsmatch på Atp-touren (20 poäng). Värt att notera också är att Lindell vann samma turnering förra året, och det var då som han började nå ansenliga placeringar på rankingen (Då var han ändå äldre än vad Simonsson är nu). Däremot ska vi komma ihåg att Lindell har mycket poäng att försvara från den här tiden förra året, så han bör fortsätta spela bra på Challengernivå om han ska hålla sig kvar på topp 200 mer än bara någon vecka. Nu vill vi bara ha upp Lill-Ymer på en hög nivå också. Om allt går väl (fast det ska mycket till ska sägas) så kanske vi kan ha fyra svenskar på topp 200 inom ett par år.

Annat intressant i svensk tennis. Nu är det alltså tre svenskar som tränar topp10 spelare på världstouren, och då tror jag även att det finns en del ytterligare svenska tränare som tränar ett antal andra spelare hyfsat högt uppe på rankingen. Sedan är Lindstedt/Melzer i final i dubbelturneringen i Istanbul också.
Citera
2015-05-02, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theRulerOfBethos
Det var verkligen inte illa. Det får han 18 poäng för. Det är nästan som att vinna en förstaomgångsmatch på Atp-touren (20 poäng). Värt att notera också är att Lindell vann samma turnering förra året, och det var då som han började nå ansenliga placeringar på rankingen (Då var han ändå äldre än vad Simonsson är nu). Däremot ska vi komma ihåg att Lindell har mycket poäng att försvara från den här tiden förra året, så han bör fortsätta spela bra på Challengernivå om han ska hålla sig kvar på topp 200 mer än bara någon vecka. Nu vill vi bara ha upp Lill-Ymer på en hög nivå också. Om allt går väl (fast det ska mycket till ska sägas) så kanske vi kan ha fyra svenskar på topp 200 inom ett par år.

Annat intressant i svensk tennis. Nu är det alltså tre svenskar som tränar topp10 spelare på världstouren, och då tror jag även att det finns en del ytterligare svenska tränare som tränar ett antal andra spelare hyfsat högt uppe på rankingen. Sedan är Lindstedt/Melzer i final i dubbelturneringen i Istanbul också.

Fast Mikael sägs ju va mer lovande än Elias, har inte sett han spela än så länge dock,men han knaprar en del poäng på future nivå ändå.
Citera
2015-05-02, 15:43
Medlem
theRulerOfBethoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Fast Mikael sägs ju va mer lovande än Elias, har inte sett han spela än så länge dock,men han knaprar en del poäng på future nivå ändå.
Jag har också hört det, men stämmer det verkligen? Det skiljer väl knappt 2 1/2 år mellan dem. Det var i båstad för snart 2 år sedan som Elias gjorde debut i en riktig ATP-turnering. Om jag minns rätt så tog han set på Dimitrov då. Sedan dröjde det ytterligare ett halvår till ett år innan Elias snabbt började klättra på rankingen och vinna matcher på Challengernivå. Om Mikael ska hålla jämn takt med sin storebror så bör han snart börja prestera i större sammanhang.
Citera
2015-05-02, 18:27
Medlem
PaulReedSmiths avatar
Mega-tönten Dimitrov lyckades inte ta sig till final i Istanbul. Tror han kanske hade haft chansen att slå Federer annars, då den senare ju spelat B E D E R Ö V L I G T. Lallat runt och varit riktigt frustrerad. Första gången jag sett en match där han fick en Code Violation Warning för ball abuse, och skrikit diverse saker på tyska. Hursom: Dimitrov är en riktig skojare. Herrarnas Anna Kurnikova. Och Federer kommer nog inte knipa några titlar på grus i år, förutom imorgon då kanske.
Citera
2015-05-02, 18:30
Medlem
Citat:
Jag har också hört det, men stämmer det verkligen? Det skiljer väl knappt 2 1/2 år mellan dem. Det var i båstad för snart 2 år sedan som Elias gjorde debut i en riktig ATP-turnering. Om jag minns rätt så tog han set på Dimitrov då. Sedan dröjde det ytterligare ett halvår till ett år innan Elias snabbt började klättra på rankingen och vinna matcher på Challengernivå. Om Mikael ska hålla jämn takt med sin storebror så bör han snart börja prestera i större sammanhang.

Ja,men utvecklingen kan ju gå olika fort,det är ju olika personligheter , M Ymer kan ju bli bättre än Elias om några år,men han kanske tar längre tid på sig.
Citera
2015-05-02, 19:22
Medlem
3-6 6-4 6-1 Lindell klar för challenge final.
Riktigt roligt.
Citera
2015-05-02, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PaulReedSmith
Mega-tönten Dimitrov lyckades inte ta sig till final i Istanbul. Tror han kanske hade haft chansen att slå Federer annars, då den senare ju spelat B E D E R Ö V L I G T. Lallat runt och varit riktigt frustrerad. Första gången jag sett en match där han fick en Code Violation Warning för ball abuse, och skrikit diverse saker på tyska. Hursom: Dimitrov är en riktig skojare. Herrarnas Anna Kurnikova. Och Federer kommer nog inte knipa några titlar på grus i år, förutom imorgon då kanske.

Tror nog Federer får jobba mot Cuevas, ingen dålig grusspelare det.
Citera
2015-05-03, 00:17
Medlem
theRulerOfBethoss avatar
Lindell möter Pella i final. De har möts en gång tidigare i år. Den gången vann Lindell.
Citera
2015-05-03, 04:26
Medlem
Gag Halfrunts avatar
Det här var ju en rolig tjänst. Då blir alltså Lindell nr 181 på rankingen även om han förlorar finalen idag och vid vinst kommer han att ligga precis bakom Ymer som hamnar på plats 170?

http://live-tennis.eu/

Jag kommer för övrigt ihåg när Stefan Edberg just hade vunnit Wimbledon 1988 och klivit upp som världstvåa bakom Ivan Lendl. Lendl förlorade någon vecka senare sensationellt i första omgången av sin turnering och ATP gick ut med att Edberg nu skulle bli ny världsetta, vilket fick stort genomslag i nyheterna. Några timmar senare fick de backa, eftersom de hade glömt att Edberg varit i final i Båstad året före och att Edberg hoppat över den turneringen 1988 och att de därför hade räknat fel. Det känns som att det är mindre risk för att något sådant skulle kunna hända idag...
Citera
2015-05-03, 10:56
Medlem
Citat:
Lindell möter Pella i final. De har möts en gång tidigare i år. Den gången vann Lindell.

Ganska jämn match var det dock ha ha , men jag tror Lindell har bra chans, verkar spela bättre än i början av året.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in