2009-04-03, 08:50
Medlem
pirates avatar
Hehe forumet har översvämmats av Nadal-kritiker som verkligen är där och hugger vid första allra bästa tillfälle. Tragiskt att se. Ja Del Potro är en skitspelare när han bara sackar ihop som han gjorde under andra set eller mot Federer i Oz. Kom inte och säg att han är en bra spelare för han har ganska mkt att bevisa. Att slog Nadal ska han ha eloge för men kom inte och säg att det var en bra spelad match.

Dock tror jag nu på att Federer står som slutsegrare.
Citera
2009-04-03, 10:08
Medlem
Nu blir Malmö och svenska tennisförbundet uppläxade ordentligt, bra,
http://www.dn.se/sport/malmo-forbjuds-arrangera-dc-tennis-1.836771
Citera
2009-04-03, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Nu blir Malmö och svenska tennisförbundet uppläxade ordentligt, bra,
http://www.dn.se/sport/malmo-forbjuds-arrangera-dc-tennis-1.836771

330 000 spänn i böter är f-n inget tennisförbundet ska betala. Det är pengar Ilmars Reepalu ska dra direkt från sin feta kommunalrådslön. Fattar man idiotiska beslut får man också ta ansvaret för dem.
Citera
2009-04-03, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NathanFlintlock
330 000 spänn i böter är f-n inget tennisförbundet ska betala. Det är pengar Ilmars Reepalu ska dra direkt från sin feta kommunalrådslön. Fattar man idiotiska beslut får man också ta ansvaret för dem.
Hellre ifrån Malmös fritidsnämnd, dom som beslutade om detta.
Citera
2009-04-03, 13:40
Medlem
Kitzbühels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pirate
Hehe forumet har översvämmats av Nadal-kritiker som verkligen är där och hugger vid första allra bästa tillfälle. Tragiskt att se. Ja Del Potro är en skitspelare när han bara sackar ihop som han gjorde under andra set eller mot Federer i Oz. Kom inte och säg att han är en bra spelare för han har ganska mkt att bevisa. Att slog Nadal ska han ha eloge för men kom inte och säg att det var en bra spelad match.

Dock tror jag nu på att Federer står som slutsegrare.

http://www.atpworldtour.com/tennis/3/en/rankings/default.asp

Är man en skitspelare om man ligger nr 7 i världen?? Mupp!
Citera
2009-04-03, 13:48
Medlem
pirates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kitzbühel
http://www.atpworldtour.com/tennis/3/en/rankings/default.asp

Är man en skitspelare om man ligger nr 7 i världen?? Mupp!

Ja! Om man bortser från Miami och IW så spelar han ju för fan bara turneringar som vem som helst skulle kunna vinna.
Citera
2009-04-03, 14:45
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pirate
Att slog Nadal ska han ha eloge för men kom inte och säg att det var en bra spelad match.

Säger du bara för att Nadal inte vann. Matchen innehöll allt som man kan begära. Dramatik, spänning och bra spel från båda håll. Lätt en av de bästa matcherna i år. Del Potro ska tas på allvar.
Citera
2009-04-03, 15:00
Medlem
Nichosjs avatar
En bra match var det ju onekligen, snudd på fantastisk! Värt att nämnas är ju givetvis att Nadal stundtals inte spelade på sin högsta nivå, men det tar ju inte äran från Del Potro. JMDP spelade otroligt bra och han förtjänade att vinna.

En sak som jag hakade upp mig på var i början av tredje set, då Del Potro slår en förstaserve på linjen som linjedomaren dömer ut. Då Del Potro tittar mot Nadal för att få sportslig respons så skakar bara Nadal på huvudet som att han vill säga att bollen är ute, medan hawkeye tydligt visar att bollen är inne. Någon annan som lade märket till detta? Det är möjligt att jag missuppfattade situationen, men jag tyckte att det såg märkligt ut.

Detta bringar ju onekligen lite liv till tennistoppen. Om Federer lyckas ta hem turneringen nu så knappar han in lite på Nadal. Ska för övrigt bli mycket spännande att se avslutningen på SE Open.
Citera
2009-04-03, 15:25
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nichosj
Detta bringar ju onekligen lite liv till tennistoppen. Om Federer lyckas ta hem turneringen nu så knappar han in lite på Nadal. Ska för övrigt bli mycket spännande att se avslutningen på SE Open.

Min gissning är att Del Potro får svårt att ladda om efter triumfen mot Nadal. Murray behövde inte förta sig och kommer med mer energi. Murray till final.
Den andra semin känns vidöppen. Federer är favorit men han måste höja sitt spel ett snäpp. Samtidigt är Djokovic form på uppgående.

Jag tippar dock Murray som slutsegrare
Citera
2009-04-03, 15:41
Medlem
Del potro måste ju vara en av dem som slår hårdast på touren. Vissa poäng malde han på runt 10 stenhårda slag på raken, alla runt 100 miles/hour.
Helt sjukt att han kan ha sån säkerhet i dem hastigheterna, missar ju dock ibland, men när han är inne i ett stim, så är det helt insane.
Citera
2009-04-03, 15:41
Medlem
moviemovies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
Min gissning är att Del Potro får svårt att ladda om efter triumfen mot Nadal. Murray behövde inte förta sig och kommer med mer energi. Murray till final.
Den andra semin känns vidöppen. Federer är favorit men han måste höja sitt spel ett snäpp. Samtidigt är Djokovic form på uppgående.

Jag tippar dock Murray som slutsegrare

Vore dock något om Federer skulle vinna idag mot Djokovic och sedan i en eventuell final möta Murray. Intressant match skulle det bli iaf.

Del Potro tog det nog hårt när han slappnade av efter break i 2:a set. Då kändes det rätt kört för Nadal. Men det räcker med att Nadal slår in en viktig winner och han är tillbaka in i matchen. Då kan jag tänka mig att det kändes hopplöst för Del Potro när Nadal kom igång igen.

Samma sak hände nog för Nadal i 3:e settet med 3-0 och egen serve. Tappade koncentrationen och Del Potro var genast där och högg.

Tror han kan ge Murray en match.

Sen så kommer det nog ta ett tag innan Federer kommer ikapp Nadal. Det är inte möjligt att han går förbi honom innan Wimbledon, och det hörde jag före finalen i AO. Där drygade som bekant Nadal ut ledningen och har väl knappast tappat mycket mark. En skräll i FÖ och en Federer-vinst i Wimbledon så kan det bli intressant.
Citera
2009-04-03, 16:06
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moviemovie
Del Potro tog det nog hårt när han slappnade av efter break i 2:a set. Då kändes det rätt kört för Nadal. Men det räcker med att Nadal slår in en viktig winner och han är tillbaka in i matchen. Då kan jag tänka mig att det kändes hopplöst för Del Potro när Nadal kom igång igen.

Samma sak hände nog för Nadal i 3:e settet med 3-0 och egen serve. Tappade koncentrationen och Del Potro var genast där och högg.

Makalöst bra gjort av Del Potro. Hur många andra hade inte börjat hänga med huvudet och mer eller mindre gett upp, vid ställningen 0-3 med två brakes mot världsettan? Den där vändningen kan vara den knuff i rätt riktning som behövdes för Del Potro. Han har inte slagit någon toppspelare av den kalibern tidigare. Det behövs oftast en triumf av den här storleken för att ta ett steg framåt. Se vilken positiv utveckling Verdasco haft sedan DC finalen i november.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in