Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
Min gissning är att Del Potro får svårt att ladda om efter triumfen mot Nadal. Murray behövde inte förta sig och kommer med mer energi. Murray till final.
Den andra semin känns vidöppen. Federer är favorit men han måste höja sitt spel ett snäpp. Samtidigt är Djokovic form på uppgående.
Jag tippar dock Murray som slutsegrare

Vore dock något om Federer skulle vinna idag mot Djokovic och sedan i en eventuell final möta Murray. Intressant match skulle det bli iaf.
Del Potro tog det nog hårt när han slappnade av efter break i 2:a set. Då kändes det rätt kört för Nadal. Men det räcker med att Nadal slår in en viktig winner och han är tillbaka in i matchen. Då kan jag tänka mig att det kändes hopplöst för Del Potro när Nadal kom igång igen.
Samma sak hände nog för Nadal i 3:e settet med 3-0 och egen serve. Tappade koncentrationen och Del Potro var genast där och högg.
Tror han kan ge Murray en match.
Sen så kommer det nog ta ett tag innan Federer kommer ikapp Nadal. Det är inte möjligt att han går förbi honom innan Wimbledon, och det hörde jag före finalen i AO. Där drygade som bekant Nadal ut ledningen och har väl knappast tappat mycket mark. En skräll i FÖ och en Federer-vinst i Wimbledon så kan det bli intressant.