Citat:
Ursprungligen postat av Jaxxx
Tycker tvärtom att Murray ofta viker ner sig när det gäller, Typiskt engelska nerver med för mycket press på sig hemifrån. Framförallt en turnering på hemmaplan, nej Murray kommer inte fixa Wimbledon . Jag har egentligen inte så mycket emot Murray, mest hans morsa faktiskt?... Av någon anledning stör jag mig enormt på henne!
Håller med. Något konstigt är det med britterna, den enda sporten där de kan hålla nerverna i styr verkar vara i snooker
Nej men skämt o sido, Murray är en riktigt bra grässpelare, definitivt top4 i världen, håller bara Federer, Nadal och Roddick högre.
Men det är precis som du säger, han har inte nerverna, man såg även i denna match att han inte orkade, varken mentalt eller fysiskt, dock så verkade han ha ont i armen så man ska väl inte klaga på honom allt för mycket denna gång, han spelade trots allt väldigt bra, innan turneringen så hade jag aldrig tippat att han skulle spela så här bra och till och med ta ett set av Nadal (ja det är faktiskt sjukt bra att göra det på grus).
Jag tror faktiskt aldrig att han vinner en Grand Slam, men det beror ju givetvis lite på hur länge han håller på också, han kan ju mycket väl vinna om Nadal och Djokovic slutar eller är skadade. Jag tror han kommer bli den spelaren som kommer bli ihågkommen som den som var i en massa GS-finaler men aldrig vann någon. Men som sagt det beror ju på omständigheter också, spelmässigt så är han tillräckligt bra för att vinna. Men det är det mentala som måste bli mycket bättre och även fysiken. Skulle Nadal och Murray byta psyke så skulle de också byta meriter, så bra är Murray spelmässigt, det är skallen som måste bli bättre.