2011-04-16, 10:49
Medlem
Soda tränar med en portugis, Joao Souza, runt 250 i ranking. Tydligen i Barcelona.
Citera
2011-04-16, 14:24
Bannlyst
Murray har en kvart i RG som bäst så, Nadal förlorade väl 2009 i första omgången i en grusturnering mot Ferrero. Förr var det mer skrällar och ojämnt spel av de bäst rankade men Andy kan förhoppningsvis ge King of Clay brittisk imperialism styrka
Citera
2011-04-16, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kukukukusjkin
Murray har en kvart i RG som bäst så, Nadal förlorade väl 2009 i första omgången i en grusturnering mot Ferrero. Förr var det mer skrällar och ojämnt spel av de bäst rankade men Andy kan förhoppningsvis ge King of Clay brittisk imperialism styrka

I Rom 2008 var det. 2009 förlorade bara Nadal mot Federer och Söderling vill jag minnas. Då han var rätt sliten.

Vinner Murray så är det en jävla skräll tycker jag, visst bra spelare är han, men som t.ex Söderling har sagt flera gånger, att möta Nadal på grus är rätt stor skillnad från andra underlag där han är mer mänsklig.

Jag tycker "synd" om Ferrer som inte fick slå Federer, tror han hade gjort det om inte Melzer hade hunnit före. Hade väntat på Federer vs Ferrer och att Ferrer äntligen skulle få vinna.
Citera
2011-04-16, 15:39
Bannlyst
Murray breaker direkt, intressant. Ska undvika att matchchatta eftersom det inte är ok enligt forumets regler. Tyckte jag ville säga just det.
Citera
2011-04-16, 17:21
Medlem
Robin värmer upp i Barcelona med att spela pingis i någon spansk Letterman show variant

Först en intervju sen spelar de pingis.

http://www.youtube.com/watch?v=VS8120ZwabE
Citera
2011-04-16, 18:49
Bannlyst
Det här visar på att Murray kan vinna Wimbledon i år kanske mot Nadal eller varför inte Roddick i finalen, tippar hellre på det jag hoppas på som sagt.
Citera
2011-04-16, 19:14
Medlem
Jaxxxs avatar
Citat:
Det här visar på att Murray kan vinna Wimbledon i år kanske mot Nadal eller varför inte Roddick i finalen, tippar hellre på det jag hoppas på som sagt.

På vilket sätt visar Murray att han kan vinna en slam på gräs genom att ta ett set av Nadal på grus?
Citera
2011-04-16, 19:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jaxxx
På vilket sätt visar Murray att han kan vinna en slam på gräs genom att ta ett set av Nadal på grus?

Nadal är absolut bättre så grus än gräs, Murray har två raka semis och jag tror att hans nerver förbättras, hoppas iallafall.
Citera
2011-04-16, 19:23
Medlem
Jaxxxs avatar
Citat:
Nadal är absolut bättre så grus än gräs, Murray har två raka semis och jag tror att hans nerver förbättras, hoppas iallafall.

Tycker tvärtom att Murray ofta viker ner sig när det gäller, Typiskt engelska nerver med för mycket press på sig hemifrån. Framförallt en turnering på hemmaplan, nej Murray kommer inte fixa Wimbledon . Jag har egentligen inte så mycket emot Murray, mest hans morsa faktiskt?... Av någon anledning stör jag mig enormt på henne!
Citera
2011-04-16, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaxxx
Tycker tvärtom att Murray ofta viker ner sig när det gäller, Typiskt engelska nerver med för mycket press på sig hemifrån. Framförallt en turnering på hemmaplan, nej Murray kommer inte fixa Wimbledon . Jag har egentligen inte så mycket emot Murray, mest hans morsa faktiskt?... Av någon anledning stör jag mig enormt på henne!

Håller med. Något konstigt är det med britterna, den enda sporten där de kan hålla nerverna i styr verkar vara i snooker

Nej men skämt o sido, Murray är en riktigt bra grässpelare, definitivt top4 i världen, håller bara Federer, Nadal och Roddick högre.

Men det är precis som du säger, han har inte nerverna, man såg även i denna match att han inte orkade, varken mentalt eller fysiskt, dock så verkade han ha ont i armen så man ska väl inte klaga på honom allt för mycket denna gång, han spelade trots allt väldigt bra, innan turneringen så hade jag aldrig tippat att han skulle spela så här bra och till och med ta ett set av Nadal (ja det är faktiskt sjukt bra att göra det på grus).

Jag tror faktiskt aldrig att han vinner en Grand Slam, men det beror ju givetvis lite på hur länge han håller på också, han kan ju mycket väl vinna om Nadal och Djokovic slutar eller är skadade. Jag tror han kommer bli den spelaren som kommer bli ihågkommen som den som var i en massa GS-finaler men aldrig vann någon. Men som sagt det beror ju på omständigheter också, spelmässigt så är han tillräckligt bra för att vinna. Men det är det mentala som måste bli mycket bättre och även fysiken. Skulle Nadal och Murray byta psyke så skulle de också byta meriter, så bra är Murray spelmässigt, det är skallen som måste bli bättre.
Citera
2011-04-16, 20:45
Bannlyst
Lendl förlorade sina fyra första GSfinaler, fick väl sen bättre psyke och blev kanske bättre än Mcenroe i singel på 80talet. Tror att det kan gå liknande för Murray, vågar inte säga hur många titlar han kan vinna men en säkrare kandidat än Rusedski och Henman är han till GStitlar.
Citera
2011-04-17, 12:29
Bannlyst
Lottningen till Barcelona klar, kan bli final mellan Murray-Nadal eller Söderling-Ferrer eller vice versa om man säger så. Söderling-Murray vore nåt i final för mig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in