2009-04-03, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
Säger du bara för att Nadal inte vann. Matchen innehöll allt som man kan begära. Dramatik, spänning och bra spel från båda håll. Lätt en av de bästa matcherna i år. Del Potro ska tas på allvar.

Dramatik och spänning, ja, men välspelat? Nej, det var det verkligen inte. Nadal sa själv "I played very bad" efter matchen.
Citera
2009-04-03, 18:08
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Välvillig
Dramatik och spänning, ja, men välspelat? Nej, det var det verkligen inte. Nadal sa själv "I played very bad" efter matchen.

Nadal hade sämre tryck i slagen än vanligt samtidigt som Del Potro spelade sin livs tennis. Har inte sett nån stats för unforced errors. Men det var ingen match med massa misstag. Snarare att Del Potro tvingade Nadal till massa FORCED ERRORS.
Citera
2009-04-03, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
Nadal hade sämre tryck i slagen än vanligt samtidigt som Del Potro spelade sin livs tennis. Har inte sett nån stats för unforced errors. Men det var ingen match med massa misstag. Snarare att Del Potro tvingade Nadal till massa FORCED ERRORS.

Har för mig att Nadal enligt statistiken hade 40 unforced errors och Del potro 48.
Kan dock vara ute på en liten segling
Citera
2009-04-03, 19:26
Bannlyst
Tidigt break för Federer
Dubbel-Break för Federer
Djokovic break:ar tillbaka
Federer vinner 6-3, rätt mycket misstag från honom i slutet, hoppas det inte fortskrider.

Andra set har börjat katastrofalt av Federer, känns som att han fick en urladdning redan i slutet av första set. Gick för enkelt helt enkelt

Sämsta andra set jag sett av Federer i år.
Senast redigerad av Enya 2009-04-03 kl. 20:22.
Citera
2009-04-03, 20:23
Medlem
Är riktigt besviken alltså
Citera
2009-04-03, 20:34
Medlem
pirates avatar
Hahaha vad galet, detta måste ha verligen tagit riktigt hårt mot Federer. Att Federer smashar sönder en racket i marken så har jag fan aldrig sett förut. Dock gjorde han det en gång förut men det var innan han blev proffs.
Citera
2009-04-03, 20:39
Medlem
moviemovies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TbWW3ift
Har för mig att Nadal enligt statistiken hade 40 unforced errors och Del potro 48.
Kan dock vara ute på en liten segling

Nej, du har rätt.

Federer smashar sönder ett racket ja. Det var länge sedan. Har för mig att jag hört att han aldrig sedan han blivit proffs slagit sönder ett racket. Men denna formsvacka han varit i, eller ja, formsvacka om man heter Federer, verkar ha tagit hårt på honom. All ilska rakt ner i backen genom racketet. Hoppas på en vändning nu för honom totalt.

Trist att det ska gå så dåligt när det verkligen gäller :/
Citera
2009-04-03, 20:51
Medlem
pirates avatar
Funderar på om Djokovic verkligen har bra kondition.
Människan ser ut att falla när som helst.
Citera
2009-04-03, 20:59
Medlem
pirates avatar
Kan nån skriva lite snabbt vad som hände under första och andra set, då jag inte såg de...
Det verkar ha varit nåt med domaren oxå för Federer hälsade inte ens på domaren.
Citera
2009-04-03, 21:04
Medlem
moviemovies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pirate
Kan nån skriva lite snabbt vad som hände under första och andra set, då jag inte såg de...
Det verkar ha varit nåt med domaren oxå för Federer hälsade inte ens på domaren.

Märkte också det. Kanske han hälsa när kameran gick bortåt men det är inte vanligt av Federer att inte hälsa. Han är ju tennisens gentleman.

Skulle vara riktigt trist om Federer inte kan komma upp i samma standard vi är vana att se honom i. 47 UE och 60% (något i den stilen) första serven är inte bra siffror för honom. Är verkligen orolig för att det kan börja gå neråt för Federer, synd, han är trotsallt bara 27 år. Skulle vara riktigt sorgligt om en av de största genom tiderna, om inte den största, inte kan slå Sampras rekord. Han är ju så nära.
Citera
2009-04-03, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moviemovie
Märkte också det. Kanske han hälsa när kameran gick bortåt men det är inte vanligt av Federer att inte hälsa. Han är ju tennisens gentleman.

Skulle vara riktigt trist om Federer inte kan komma upp i samma standard vi är vana att se honom i. 47 UE och 60% (något i den stilen) första serven är inte bra siffror för honom. Är verkligen orolig för att det kan börja gå neråt för Federer, synd, han är trotsallt bara 27 år. Skulle vara riktigt sorgligt om en av de största genom tiderna, om inte den största, inte kan slå Sampras rekord. Han är ju så nära.

Det här med rekordet gör ju att det blir sån otrolig press på honom och att han tappar glädjen för tennisen.
Otroligt stor del utav hans nedgång måste ju vara mental.
Citera
2009-04-03, 21:33
Medlem
moviemovies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TbWW3ift
Det här med rekordet gör ju att det blir sån otrolig press på honom och att han tappar glädjen för tennisen.
Otroligt stor del utav hans nedgång måste ju vara mental.

Så sant så. Han missar enkla slag med forehanden, vinner inte enkla poäng som han brukar göra. Han anses ha den bästa forehanden i världen.

Det sitter mentalt, du har så rätt. Tekniskt sätt så besitter han en underbar teknik och är utan tvekan den mest kompletta och eleganta spelaren just nu och kanske även någonsin. Förr ansågs han vara riktigt stark mentalt men det senaste året verkar något ha hänt som gör att han tappar fokus ibland. Lite det som skiljer honom från Nadal just nu. Det mentala.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in