2010-06-28, 18:48
Medlem
Finns en renodlad Wimbledontråd, ta det där.
Citera
2010-06-28, 20:39
Medlem
selvovics avatar
Någon som har koll på rankingen nu? Söderling lär gå förbi Davydenko efter att Wimbledon summeras. Roddick kan inte komma ikapp? Och det finns ingen chans att Söderling passerar Murray?
Citera
2010-06-28, 21:48
Medlem
Kongo_89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av selvovic
Någon som har koll på rankingen nu? Söderling lär gå förbi Davydenko efter att Wimbledon summeras. Roddick kan inte komma ikapp? Och det finns ingen chans att Söderling passerar Murray?

roddick är ute och kmr tappa mkt poäng. davy tappar ca 90 p och söderling har nu fått+180p.

för att gå om murray måste han åka innan semi och då går söderling samtidigt till semi.
Citera
2010-06-29, 16:42
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Tydligen har Capriati tagit en överdos, men överlevt.
http://www.tmz.com/2010/06/27/jennifer-capriati-hospitalized-overdose-florida/

Enligt officiella uppgifter till pressen var det omedveten överdos av receptbelagda mediciner. Jag hoppas dock inte det har nåt att göra med hennes tidigare depression och självmordstankar. Hon har lidit av depression efter några operationer och misslyckade försök att ta sig tillbaka till WTA touren. Men som den kämpe hon är hoppas och tror jag hon reder ut stormen. Hon var som bekant borta från touren några år på 90-talet efter att ha hamnat i lite trubbel med droger och fel sällskap. Sen lyckades hon ta sig tillbaka som GS-vinnare och världsetta.
Citera
2010-07-05, 10:04
Medlem
Kongo_89s avatar
alltid surt när wimbledon är slut. då har halva säsongen gått kan man säga....och nu är de en tids väntan innan proffsen börjar spela igen. juli är den slappaste tennis månaden på hela säsongen.
robin ska dock spela båstad som börjar på söndag.

sen drar den amerikanska US Open säsongen igång med leg Mason och sedan rogers+cincy. där har robin en del poäng att hämta!

men detta händer som sagt om ca en månad...så vi får hålla ut ett tag
Citera
2010-07-05, 10:37
Medlem
Pretenders avatar
Inga tv-sändningar från Båstad antar jag?

Gillar förresten Yen-Hsun Lus klättring på rankinglistan, +40 placeringar!
Citera
2010-07-05, 10:53
Medlem
bantexs avatar
Tror att tv4 sport visar sändningar från Båstad.
Citera
2010-07-05, 13:53
Medlem
Är det möjligen så att vi kommer att ha en Svensk världstvåa i December?

Ranking idag:

Djokovic 6905p

Federer 6889p

Murray 5155p

Robbin 4935p

Rankingpoäng att försvara:

Djokovic cirkus 4000

Federer cirkus 3000

Murray cirkus 2500

Robbin cirkus 1800
Citera
2010-07-05, 16:56
Medlem
selvovics avatar
Nya rankingen är klar och det är bara att gratta "Soda"! Förhoppningsvis tar han fyran snart.

Jag kollade också in andra spelare på rankingen och noterar att Daniel Berta har nått career high på plats 1172. Mycket lovande! När man kollar på detaljerna för hans ranking ser man att det står ett T framför. Alltså: 1172T Så ser det ut på alla hans rankingpositioner sedan han blev proffs.

Även Söderling hade en eller två T framför sin ranking i unga år, men inte alls lika mycket som Berta. I dubbel däremot har Söderling T framför många av sina rankingar.

Vad fan betyder detta T? Har inte hittat info på hemsidan eller Wiki, så är det någon här som vet?
Citera
2010-07-05, 19:51
Medlem
Castlevanias avatar
Björn Borg: Federer är nära slutet

Ligger det nåt i Björns resonemang? Kan Federer vara på väg att lägga racket på hyllan inom kort?
Själv trodde jag Federer hade gjort sitt bästa 2008 då han tappade första platsen på rankingen och hade en svacka. Dock kom han som bekant starkt tillbaka efter körtelfebern. Vågar inte döma ut honom igen. Dock tror jag aldrig han kommer kunna återta 1:a platsen. Möjligtvis kan ha vinna en slam till.

http://www.expressen.se/sport/1.2047616/bjorn-borg-federer-ar-nara-slutet
Citera
2010-07-05, 21:06
Medlem
Gag Halfrunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av selvovic
Nya rankingen är klar och det är bara att gratta "Soda"! Förhoppningsvis tar han fyran snart.

Jag kollade också in andra spelare på rankingen och noterar att Daniel Berta har nått career high på plats 1172. Mycket lovande! När man kollar på detaljerna för hans ranking ser man att det står ett T framför. Alltså: 1172T Så ser det ut på alla hans rankingpositioner sedan han blev proffs.

Även Söderling hade en eller två T framför sin ranking i unga år, men inte alls lika mycket som Berta. I dubbel däremot har Söderling T framför många av sina rankingar.

Vad fan betyder detta T? Har inte hittat info på hemsidan eller Wiki, så är det någon här som vet?

Givetvis positivt med Berta, men hur är det möjligt? Har han inte haft en svag säsong, åtminstone på juniorsidan, med tanke på att han åkte ut direkt i Franska Öppnas juniorsingel och inte ens ställde upp i Wimbledons juniorsingel. Känner någon till varför han avstod Wimbledon? Skadebekymmer (vilket han tydligen ska ha haft periodvis under våren)?

Är lika nyfiken som du på vad T betyder...
Citera
2010-07-05, 22:39
Medlem
Kongo_89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
Björn Borg: Federer är nära slutet

Ligger det nåt i Björns resonemang? Kan Federer vara på väg att lägga racket på hyllan inom kort?
Själv trodde jag Federer hade gjort sitt bästa 2008 då han tappade första platsen på rankingen och hade en svacka. Dock kom han som bekant starkt tillbaka efter körtelfebern. Vågar inte döma ut honom igen. Dock tror jag aldrig han kommer kunna återta 1:a platsen. Möjligtvis kan ha vinna en slam till.

http://www.expressen.se/sport/1.2047616/bjorn-borg-federer-ar-nara-slutet

läste de igår oxå. han har sagt att han ska satsa mot OS 2012 i London som kanske spelar på wimbledons banor. de är de enda federer saknar och längtar efter. så ja han har kanske tappat motivation- men jag tror han kan explodera igen 2012 (:P) jag tror inte detta e slutet-men de är en klar signal ¨på brist i motivationen.

just OS 2012 kmr bli målet och slutet för många av spelarna på touren.

Federer, davydenko,roddick, ferrerro,hewitt,blake,ljubicic,stephanek,robredo.. .är bara några som kmr troligtvis ha 2012 som sin sista säsong....jag tror iaf att federer kmr sluta efter 2012...kan inte se varför han ska fortsätta efter den säsongen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in