2010-01-12, 00:15
Medlem
Nichosjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pirate
Vem är han den flintskalliga som brukar sitta med i Federer bänken?
Sedan undrar jag vem hans staff är?
Jag förmodar att du menar Tony Godsick eller Pierre Paganini. Godsick är Federers agent/manager och Paganini är hans fystränare.
Citera
2010-01-12, 02:07
Medlem
Castlevanias avatar
Visst har Federer en vattenflaska skötare också som står redo att fylla på vätskeförrådet? Öppna käften är allt han behöver göra.
Citera
2010-01-12, 14:58
Medlem
Kongo_89s avatar
söderling möter tsonga imorgon i kooyong.

ett nederlag i den matchen och jag tror söderling får de väldigt tufft i AO....
han har inte spelat sin bästa tennis direkt på sistone. ja chennai kunde man krävt mer av och kanske matchen mot nadal oxå....

för övrigt så undrar jag varför AO ska ligga så jäkla tidigt på året?
visst de har sommar där nere i AUS men de är ju stekhett oxå. inte direkt bästa förutsättningarna...kan de inte vänta tills februari åtminstone?

vad tycker ni? diskutera!
Citera
2010-01-12, 22:21
Medlem
thesyss avatar
De nämnde Agassi på sportnytt idag som ett exempel på en idrottsstjärna som erkänt i efterhand att han var dopad(som jämförelse till baseballspelaren som hade tagit anabola steroider). Men Agassi tog väl kokain? Det är ju inte så att Agassi vart en bättre spelare av att ta kokain. Jag tycker det är konstigt att Agassi klassas som en fuskare.
Citera
2010-01-13, 00:06
Medlem
Har börjat lira tennis igen under vintern och det är verkligen en grymt rolig sport. Jag måste dock köpa ett nytt racket eftersom mitt gamla sjunger på sista versen.

Kan ni rekommendera ett riktigt bra racket för en spelare som är på väg att bli medel bra. Budget är i princip obegränsad.
Citera
2010-01-13, 10:02
Medlem
dr-zekes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongo_89
för övrigt så undrar jag varför AO ska ligga så jäkla tidigt på året?
visst de har sommar där nere i AUS men de är ju stekhett oxå. inte direkt bästa förutsättningarna...kan de inte vänta tills februari åtminstone?

vad tycker ni? diskutera!

Jo, jag tycker att du har en riktigt bra poäng där! Tycker gott de kan köra Indian Wells i slutet av januari istället för mars och flytta AO en månad. Det blir faktiskt en brutal start på säsongen med 5 ATP250-turneringar och AO direkt efter utan att ha spelat in sig och kännt på motståndet. Men som så många gånger förr är traditionens makt stor i tennisen och det lär inte hända detta decennium att de flyttar en GS....
Citera
2010-01-13, 12:03
Medlem
Kongo_89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dr-zeke
Jo, jag tycker att du har en riktigt bra poäng där! Tycker gott de kan köra Indian Wells i slutet av januari istället för mars och flytta AO en månad. Det blir faktiskt en brutal start på säsongen med 5 ATP250-turneringar och AO direkt efter utan att ha spelat in sig och kännt på motståndet. Men som så många gånger förr är traditionens makt stor i tennisen och det lär inte hända detta decennium att de flyttar en GS....

mm sant. men spelarna klagar lite oxå.
federer,nadal tycker AO ligger förtidigt. Djokovic har ju typ nån plats i ATP nu oxå så de ska försöka lyssna mer på spelarna.
fasst GS kör ju sina egna race om jag minns rätt. ATP har väl inte så mkt att göra där?
hewitt fixade för något år sen så de kunde byta underlaget iaf.

ja men AO kmr troligtvis bli ännu mer värdefull om den flyttas enligt mig.

indian wells körs ju i USA så de är kanske lite fel när de är massa roadtrips runt AUS nu i början på året.
ne tennis säsongen borde sluta något tidigare och börja något senare.

svårt att få ihop schemat ofc men USA har fan en drös med 250 tuneringar som jag tycker kan slopas och på något sätt där kan de gynna spelarna...nu går de inte bara så där hux flux... men tennisen har blivit mer pengar och affärer senaste tiden samtidigt som spelarna får mindre makt...jag är osäker hur de va förr men säsongerna idag är för långa.

för övrigt så förlorade söderling mot tsonga med 2-0 i set...7-6 6-1

de blåste tydligen mkt i melbourne igår...söderling kmr få lite tid att vänja sig vid de men som de känns nu kmr han inte gå vidare långt i AO :/ i hope im mistaken!
Senast redigerad av Kongo_89 2010-01-13 kl. 12:06.
Citera
2010-01-13, 12:26
Medlem
pirates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dr-zeke

Fast å andra sidan så är 5 ATP250-turneringar ganska mkt och skador lär dyka upp för flera spelare.
Citera
2010-01-13, 18:57
Medlem
SureBets avatar
visas australian open på eurosport eller blir det stream som vanligt? enda sportkanalen jag har..
Citera
2010-01-13, 19:16
Medlem
Funkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SureBet
visas australian open på eurosport eller blir det stream som vanligt? enda sportkanalen jag har..

Visas på Eurosport
Citera
2010-01-13, 20:12
Medlem
SureBets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Funke
Visas på Eurosport
gott
Citera
2010-01-14, 07:30
Medlem
SureBets avatar
http://www.dn.se/sport/robin-soderling-skadad-1.1026569 helvete etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in