Citat:
Ursprungligen postat av dr-zeke
Jo, jag tycker att du har en riktigt bra poäng där! Tycker gott de kan köra Indian Wells i slutet av januari istället för mars och flytta AO en månad. Det blir faktiskt en brutal start på säsongen med 5 ATP250-turneringar och AO direkt efter utan att ha spelat in sig och kännt på motståndet. Men som så många gånger förr är traditionens makt stor i tennisen och det lär inte hända detta decennium att de flyttar en GS....
mm sant. men spelarna klagar lite oxå.
federer,nadal tycker AO ligger förtidigt. Djokovic har ju typ nån plats i ATP nu oxå så de ska försöka lyssna mer på spelarna.
fasst GS kör ju sina egna race om jag minns rätt. ATP har väl inte så mkt att göra där?
hewitt fixade för något år sen så de kunde byta underlaget iaf.
ja men AO kmr troligtvis bli ännu mer värdefull om den flyttas enligt mig.
indian wells körs ju i USA så de är kanske lite fel när de är massa roadtrips runt AUS nu i början på året.
ne tennis säsongen borde sluta något tidigare och börja något senare.
svårt att få ihop schemat ofc men USA har fan en drös med 250 tuneringar som jag tycker kan slopas och på något sätt där kan de gynna spelarna...nu går de inte bara så där hux flux... men tennisen har blivit mer pengar och affärer senaste tiden samtidigt som spelarna får mindre makt...jag är osäker hur de va förr men säsongerna idag är för långa.
för övrigt så förlorade söderling mot tsonga med 2-0 i set...7-6 6-1
de blåste tydligen mkt i melbourne igår...söderling kmr få lite tid att vänja sig vid de men som de känns nu kmr han inte gå vidare långt i AO :/ i hope im mistaken!