2010-11-13, 21:57
Bannlyst
Lindell kanske är lite av en Kent Carlsson med nåt år senare genombrott hoppas och tror jag, han kan åtminstone tror jag kunna gå till kvartsfinal i Roland Garros i framtiden. Min höga optimism vill se honom som vinnare där eller iallafall i någon Grand Slam åtminstone.

Berta vann ju Franska förra året så visst har han potential kan nog hoppas jag träna upp sig, har upptäckt att många här på Tennistråden inte är så optimistiska men jag har iallafall en stark dragning till svenska idrottare nog för att jag är född och uppväxt i det här landet, även fast jag hellre skulle vilja vara amerikan faktiskt, ville bara säga det kanske låter lite konstigt men tyck som ni vill om det. Håller väl kanske på det land jag bor i, kanske flyttar.
Citera
2010-11-13, 22:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av onegiantleap
Ser fram en rafflande final imorgon. Dagens matcher har verkligen varit underhållande och saker och ting har verkligen gått Robins väg. Söderling har ju som bekant lättare för Monfils än Federer. 2-0 i inbördes möten. Senast i Valencia vann ju Söderling i två raka set, 6-3 6-2. Denna gång kommer dock Monfils till final full av självförtroende efter en fantastisk vecka. En final är ju alltid en final och psyket kommer att avgöra mycket. Hoppas och tror ändå på Robin som slutlig segrare, hade varit fantastiskt kul för honom att vinna en stor titel.

Tyder väl enbart på att du inte har så värst bra koll på tennis

Nej men spelar en Svensk Final så håller man ju så klart på han. Har en neger nån gång vunnit i paris ? Ne tänkte väll det.

EDiT: Jo-Wilfried Tsonga har tagit nån vinst där, Nu håller vi på Söderling i morgon
Senast redigerad av 30rocks 2010-11-13 kl. 22:20.
Citera
2010-11-13, 22:15
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 30rocks
Nej men spelar en Svensk Final så håller man ju så klart på han. Har en neger nån gång vunnit i paris ? Ne tänkte väll det.

Jo-Wilfried Tsonga vann i Paris 2008.
Senast redigerad av Reggie Hamond 2010-11-13 kl. 22:20.
Citera
2010-11-13, 22:23
Medlem
Citat:
Har en neger nån gång vunnit i paris ? Ne tänkte väll det.

Varför yttrar du dig om saker du uppenbarligen inte vet någonting om? Tsonga vann i Paris för två år sedan.

Visst är tennis traditionellt sett en sport för vita, och varken Tsonga, Monfils eller Blake har vunnit en Grand Slam. Mig veterligen är det bara Yannick Noah som gjort detta (Franska Öppna) men det var nästan 30 år sedan. Å andra sidan har ju inte Robin vunnit något större än en 500-turnering.

På damsidan har du ju dessutom systrarna Williams
Senast redigerad av onegiantleap 2010-11-13 kl. 22:30.
Citera
2010-11-13, 22:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av onegiantleap
Varför yttrar du dig om saker du uppenbarligen inte vet någonting om? Tsonga vann i Paris för två år sedan.

Vi håller ju på att hamna Off topic. Men det är för att jag ser kungens far framför mig i ett par tennis byxor. Samt tänker på alla vita gubbar som spelar. Tennis är ju inte synonymt med Negers direkt.

För att inte tala om alla filmer där rika vita spelar tennis. Och i dag fick jag se min första neger spela haha

Edit: Jag har inget i mot niggers personligen och tycker det är bra att Monfis kör sin egen bush stil och inte försöker spela vit. Trodde bara inte att svarta kunde spela Tennis.
Senast redigerad av 30rocks 2010-11-13 kl. 22:34.
Citera
2010-11-13, 22:38
Bannlyst
Citat:
Vi håller ju på att hamna Off topic. Men det är för att jag ser kungens far framför mig i ett par tennis byxor. Samt tänker på alla vita gubbar som spelar. Tennis är ju inte synonymt med Negers direkt.

För att inte tala om alla filmer där rika vita spelar tennis. Och i dag fick jag se min första neger spela haha

Arthur Ashe vann 3 GStitlar i open eran som började 1968, Yannick Noah vann Franska 1984. Kanske finns fler, eller.. Mali'vai Washington Wimbledon-final 1996 mot Krajicek Det var ju ett tag sen dom spelade iofs. James Blake tre kvartsfinaler i GS andra halvan av 2000-talet, Tsonga har vart med ett tag också. Men OK, man har väl inte märkt allt.
Citera
2010-11-13, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kukukukusjkin
Arthur Ashe vann 3 GStitlar i open eran som började 1968

Just det, Arthur Ashe! Långt före min tid visserligen, men ändå.
Citera
2010-11-13, 22:48
Medlem
Forulfs avatar
Citat:
Arthur Ashe vann 3 GStitlar i open eran som började 1968, Yannick Noah vann Franska 1984. Kanske finns fler, eller.. Mali'vai Washington Wimbledon-final 1996 mot Krajicek Det var ju ett tag sen dom spelade iofs. James Blake tre kvartsfinaler i GS andra halvan av 2000-talet, Tsonga har vart med ett tag också. Men OK, man har väl inte märkt allt.

Skönt att vi har dig i den här tråden, då slipper vi andra googla....
Citera
2010-11-13, 23:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Soda spelar aldrig bra i Oz, tror nog att han istället skall fokusera på inomhusturneringar i europa vid årets start.

Kunde väl lika bra vunnit mot Granollers i fjol, har ju helt klart förbättrat sig i alla Grand Slams så jag får väl fortsätta att vara envis optimst till skillnad från vissa andra.

Postar rätt mycket nu men jag försöker skriva så kunnigt jag kan. Im lovin it. Saknar Sean-Avery förresten.
Citera
2010-11-13, 23:19
Medlem
Citat:
Nej, Yannick Noah vann 1983, 1984 var John McEnroe i final och fick pisk av en viss Lendl.
http://www.youtube.com/watch?v=OzJ5wFUHph0&feature=related
Den berömda matchen där han skriker "håll käften" i en mikrofon åt amerikansk kommentator.
Tsonga har varit i final i Oz open.
Senast redigerad av Alessandro 2010-11-13 kl. 23:25.
Citera
2010-11-13, 23:27
Medlem
Citat:

Edit: Jag har inget i mot niggers personligen och tycker det är bra att Monfis kör sin egen bush stil och inte försöker spela vit. Trodde bara inte att svarta kunde spela Tennis.
V gurra menar du, kungens far dog i en flygplanskrasch och var inte speciellt intresserad av tennis.
Citera
2010-11-13, 23:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
V gurra menar du, kungens far dog i en flygplanskrasch och var inte speciellt intresserad av tennis.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/0a/Tennisstadion%2C_Stockholm_1942.jpg

Tennisstadion, Stockholm 1942 med Kung Gustaf V
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in