Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Håller också på Delpo, sportslig snubbe som behövs i toppen. Annars är det dåligt med spelare som rår på toppspelarna. Det ska inte vara möjligt för Nadal att vara borta så länge och komma tillbaka och röja direkt. Klen bredd på tennisen utanför topp-10.

Jag håller med om det men dock med reservation för Nadal, tycker inte att det är konstigt att han klarar det. Kollar man på hur han har spelat i denna comeback så är det naturligt att han har en förlust och det ger lite extra cred till Zeballos för han lyckades faktiskt slå Nadal under den tiden han hade en ärlig chans, han kommer troligen aldrig få den chansen igen. Fanns fler spelare som hade chansen men de tog den inte.
När det gäller toppen så håller jag med om att det är klent utbud och jag är beredd att hålla med Becker när han säger att det var tuffare på 90-talet. En era som får mycket oförtjänt skit för att den skulle ha varit dålig.
Kollar man på dagens topp så är det till och med ganska klent motstånd för den absoluta toppen även inom topp10. Kolla på t.ex Juan Monaco som har rasat som ett korthus, vilken trist spelare alltså, har allting och bara kollapsar. Jag har tappat mycket respekt för honom som professionell tennisspelare. Tipsarevic är en annan spelare som spelar dålig tennis i förhållande till sin ranking just nu. Isner är också som en JoJo. Sen har man relativt ofarliga spelare som t.ex Simon och Gasquet där och nosar som känns helt ofarliga för topp4 i grand slams. Berdych och Tsonga är inte helt ofarliga för skrällar men känns ganska ofarliga för att vinna en slam. Skönt att Del Potro är där i alla fall, tråkigt att fler banor inte är snabbare dock, det skulle öka chanserna för honom ännu mer tror jag. Är lite nyfiken på vad han kan åstadkomma i Wimbledon. Jag blev mycket förvånad över hur bra han var i OS. Gräs är annars inte hans bästa underlag men med tanke på hur långsamma banorna är nu så kanske gräs gynnar honom ännu mer med tanke på hans servar och tunga grundslag.
Trist att en spelare som Nalbandian inte håller längre också, hade definitivt varit ett hot annars. Tråkigt att Roddick har slutat och tråkigt att Söderling är borta. Det ser inte så ljust ut om man kollar på utmanarna till topp4. Men vem vet, när man minst anar det så kanske det dyker upp någon eller att någon får en otrolig utveckling. Som tennisen är idag så är det mest troligt att de blivande toppspelarna redan spelar på touren. Frågan är vem det är som kommer att klara av utvecklas tillräckligt mycket.