2010-06-13, 16:49
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Hewitts 7:e singeltiteln på gräs, han är onekligen meriterad på underlaget.

Men det är några år sedan sist. Jag gillar Hewitt. Hoppas han lyckas i Wimbledon.
Citera
2010-06-13, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Men det är några år sedan sist. Jag gillar Hewitt. Hoppas han lyckas i Wimbledon.
2006 senast i Queens, sen har han dessutom för sin vinst i Wimbledon, en semi och tre kvartar i den turneringen. I Davis cup har han 12-3 på gräs.
Citera
2010-06-13, 17:03
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
2006 senast i Queens, sen har han dessutom för sin vinst i Wimbledon, en semi och tre kvartar i den turneringen. I Davis cup har han 12-3 på gräs.

Visst är han bra på gräs, men eftersom han har sin bästa tid bakom sig tycker jag det är skoj att han fortfarande kan prestera.

Jag vill också gärna ha en australiensare i topptennisen, klassisk tennisnation.
Citera
2010-06-13, 20:30
Medlem
Stefan Koubek har tydligen blivit diskad i en match på Köllerer.
Skulle rappa upp mannen ifrån Österrike.
Citera
2010-06-13, 21:46
Medlem
Kongo_89s avatar
lol köllerer...crazy dani va de va?

fick kramp i båstad och blev förbannad att han inte fick vård...sen minns vi matchen mot delpo i US open i fjol-http://www.youtube.com/watch?v=OC-TiGHRciw&feature=related

inget ljud tyvärr men jävligt kul spelare att se på om man vill ha dramatik...kanske inte de mest sportsliga i alla lägen-men man får betalt för pengarna xD

riktigt kul att hewitt slog federer. jag undrar vad man får för singnaler efter detta angående federer men hewitt kmr bli en mardröms motståndare i wimbly. querry vann i queens där några av världens bästa spelare fanns med. querry-fish i en final är uselt när man har nadal,murray,roddick som alla borde presterat bättre. nadal kanske behöver vila men de övriga 2 ska nästan skämmas.

nä nu är jag riktigt sugen på wimbledon. bra ersättning till fotbolls vm om söderling går långt! wimbledon och färska jordgubbar har blivit lite av en tradition för mig längtar!
Citera
2010-06-13, 22:14
Medlem
Funkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongo_89
lol köllerer...crazy dani va de va?

fick kramp i båstad och blev förbannad att han inte fick vård...sen minns vi matchen mot delpo i US open i fjol-http://www.youtube.com/watch?v=OC-TiGHRciw&feature=related

inget ljud tyvärr men jävligt kul spelare att se på om man vill ha dramatik...kanske inte de mest sportsliga i alla lägen-men man får betalt för pengarna xD

Jag kommer ihåg den matchen som riktigt underhållande. Innan matchen hade jag bara hört talas om honom som en vilde och hetsporre och det bevisade han verkligen. Han bevisade också att han kan stå för stor underhållning och han vann antagligen många fans under den matchen. Tyvärr har han dalat lite på rankingen (109:a just nu) sedan US-open. Men man kan ju hoppas att han får spela en match inför storpublik i Wimbledon. Tyvärr kommer säkert en snorkig engelsk publik inte uppskatta det stora underhållningsvärdet i honom.
Citera
2010-06-13, 23:08
Medlem
Kongo_89s avatar
http://www.youtube.com/watch?v=3ue1GoGnrBQ

http://www.youtube.com/watch?v=BwvgnYDTTQ0

2 svenska hjärnsläpp vi minns. publiken verkade gilla de iaf :P
Citera
2010-06-14, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Funke
Jag kommer ihåg den matchen som riktigt underhållande. Innan matchen hade jag bara hört talas om honom som en vilde och hetsporre och det bevisade han verkligen. Han bevisade också att han kan stå för stor underhållning och han vann antagligen många fans under den matchen. Tyvärr har han dalat lite på rankingen (109:a just nu) sedan US-open. Men man kan ju hoppas att han får spela en match inför storpublik i Wimbledon. Tyvärr kommer säkert en snorkig engelsk publik inte uppskatta det stora underhållningsvärdet i honom.
Ingen Köllerer i Wimbledon, topprankade i kvalet är Taylor Dent som 96:a. Koubek har däremot vunnit sin första match i kvalet, ingen svensk med i kvalet.
Citera
2010-06-17, 01:55
Medlem
1 Roger FEDERER (SUI) [2]
2 Rafael NADAL (ESP) [1]
3 Novak DJOKOVIC (SRB) [3]
4 Andy MURRAY (GBR) [4]
5 Andy RODDICK (USA) [7]
6 Robin SODERLING (SWE) [6]
7 Nikolay DAVYDENKO (RUS) [5]
8 Fernando VERDASCO (ESP) [9]
9 David FERRER (ESP) [11]
10 Jo-Wilfried TSONGA (FRA) [10]
11 Marin CILIC (CRO) [12]
12 Tomas BERDYCH (CZE) [13]
13 Mikhail YOUZHNY (RUS) [14]
14 Juan Carlos FERRERO (ESP) [17]
15 Lleyton HEWITT (AUS) [26]
16 Jurgen MELZER (AUT) [16]
17 Ivan LJUBICIC (CRO) [15]
18 Sam QUERREY (USA) [21]
19 Nicolas ALMAGRO (ESP) [18]
20 Stanislas WAWRINKA (SUI) [23]
21 Gael MONFILS (FRA) [20]
22 Radek STEPANEK (CZE) [25]
23 Feliciano LOPEZ (ESP) [30]
24 John ISNER (USA) [19]
25 Ivo KARLOVIC (CRO) [33]
26 Marcos BAGHDATIS (CYP) [27]
27 Thomaz BELLUCCI (BRA) [24]
28 Gilles SIMON (FRA) [32]
29 Ernests GULBIS (LAT) [29]
30 Albert MONTANES (ESP) [31]
31 Philipp KOHLSCHREIBER (GER) [35]
32 Tommy ROBREDO (ESP) [36]

Där har vi de seedade gubbarna=) Synd att C+ sänder, betala kistor med pengar för att få se vad förutom Wimby liksom?

Angående just kanaler så undrar jag om någon har insyn om Viasats kontrakt på Masters 1000? Står på C+ hemsida att de tecknat avtal för en del ATP turneringar från och med 2011 och kollar man Viasatsports hemsida så har de ändrat nu från "Alla Masters 1000" till "ATP World Tour" och det ser ut som om de bara kommer sända i höst och sen finito? Vore för jävla tråkigt då Fidde är den överlägset bästa i branschen.
Citera
2010-06-17, 04:14
Medlem
jag ser det som en förnedring för nadal att federer är seedad 1a

nadal är rankad 1a och är obesegrad mästare (wimbledon 2008), därför ska han vara seedad 1a
Citera
2010-06-28, 17:31
Medlem
Tydligen har Capriati tagit en överdos, men överlevt.
http://www.tmz.com/2010/06/27/jennifer-capriati-hospitalized-overdose-florida/
Citera
2010-06-28, 18:04
Medlem
Ventilos avatar
Såg ut att gå plättlätt för Söderling mot Ferrer efter 1a set. Lite svajigare nu...
Kom igen Robin.

edit: 1-1 i set nu. Första tappade setet för Soda i årets Wimbledon.
Som de säger, pull together Robin!
Senast redigerad av Ventilo 2010-06-28 kl. 18:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in