2010-03-31, 11:31
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongo_89
verdasco bröt sviten och slog första gången på bra länge en top 10 om jag minns rätt? var väl typ för 1 år sen vid de här laget?

Känns som det var längesen en topp 10 triumf ja, men han slog faktiskt både Tsonga och Djokovic innan AO i Kooyong. Efter AO slog han Roddick i San Jose.

Märkligt att alla i topp 3 i Federer, Djokovic och Murray redan är utslagna. Dom har gemensamt att spelet inte alls stämmer för stunden. Det kan bli en fortsatt tung resa med tanke på den tuffa grussäongen framöver. Nadal kommer att gå förbi Murray och återta 3:e platsen iaf. Skotten som vann ifjol tappar många poäng.
Citera
2010-03-31, 11:53
Medlem
Maglors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
Nadal kommer att gå förbi Murray och återta 3:e platsen iaf. Skotten som vann ifjol tappar många poäng.

Dagens sanning. Sanning är också att Nadal kommer återta andraplatsen inom kort. Gruset har han ju bevisat år efter år att han är kung av och det vore stora skrällar om inte så blir fallet i år också.

Vad gäller återstånden av Miami nu så känns Söderling - Nadal i final som en realitet. Berdych gör som Baggan i IW och följer inte upp sin tunga vinst igår. Kanske slår han Verdasco, men jag känner att Söderling är ganska klar favorit på övre halvan nu.

Tsonga har spelet att krossa vem som helst, framför allt Nadal och siffrorna mot Ferrero borde tyda på att han är het. Men lika het som AO -08? Knappast. Dessutom har Nadal bra facit mot Fransmannen, och det på Hard Court också.
Nadal - Roddick i semi kan bli tufft, men Amerikanen har svag backhand mot Nadals Forehand, och det är långt ifrån säkert att han slår Almagro i kväll.
Citera
2010-03-31, 14:10
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nichosj
Nej, Federers fokus ligger verkligen inte på Mastersturneringarna.

Som han själv säger i en intervju. Saxat från svt.se

- Jag kämpade så hårt jag kunde. Jag har problem med mitt spel just nu. Jag saknar definitivt timing. Jag vet inte hur det har blivit så här, säger han.

För att komma i rätt position till slagen är det viktigt att konstant hålla igång fotarbetet. Han jobbar klart sämre med fötterna än då han var som bäst.
Citera
2010-03-31, 15:15
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maglor
Dagens sanning. Sanning är också att Nadal kommer återta andraplatsen inom kort. Gruset har han ju bevisat år efter år att han är kung av och det vore stora skrällar om inte så blir fallet i år också.

Vad gäller återstånden av Miami nu så känns Söderling - Nadal i final som en realitet. Berdych gör som Baggan i IW och följer inte upp sin tunga vinst igår. Kanske slår han Verdasco, men jag känner att Söderling är ganska klar favorit på övre halvan nu.

Tsonga har spelet att krossa vem som helst, framför allt Nadal och siffrorna mot Ferrero borde tyda på att han är het. Men lika het som AO -08? Knappast. Dessutom har Nadal bra facit mot Fransmannen, och det på Hard Court också.
Nadal - Roddick i semi kan bli tufft, men Amerikanen har svag backhand mot Nadals Forehand, och det är långt ifrån säkert att han slår Almagro i kväll.

Jag tror också Nadal kommer att återta 2:a platsen under grussäsongen. Han har exempelvis bara en 4:e plats att försvara i RG. Räkna med en revanschsugen Nadal!

Berdych kanske slår Verdasco men sen tar det stop. Unforced error kungen Verdasco som för övrigt slog 16 vinnare, 30 UE i sin vinstmatch mot Cilic. Måste vara en av årets sämsta matcher på ATP nivå.

Tsonga är en helt ny spelare i Miami. Han gav inget gott intryck i IW. Undra vad han käkat för nåt.

Almagro har lärt sig spela på HC. Förr hade han en usel statistik och kunde endast spela på grus. Nu är han en spelare att räkna med. Få se om han kan störa Roddick. Synd att han hade en så tuff match mot Bellucci som säkerligen kostade en del krafter.
Senast redigerad av Castlevania 2010-03-31 kl. 16:13.
Citera
2010-03-31, 17:28
Medlem
Hej. När spelar Robin sin nästa match och sänds det på tv?
Tack
Citera
2010-03-31, 18:45
Medlem
Kongo_89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wall-ee
Hej. När spelar Robin sin nästa match och sänds det på tv?
Tack

spelar imorgon kväll mot youhzney...tiden är inte spikad än men den lär sändas på viasat sport...den sends difinitivt om du reggar dig på bet365!
Citera
2010-03-31, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kongo_89
spelar imorgon kväll mot youhzney...tiden är inte spikad än men den lär sändas på viasat sport...den sends difinitivt om du reggar dig på bet365!

tack tack
Citera
2010-03-31, 23:00
Medlem
Nichosjs avatar
Citat:
Som han själv säger i en intervju. Saxat från svt.se

- Jag kämpade så hårt jag kunde. Jag har problem med mitt spel just nu. Jag saknar definitivt timing. Jag vet inte hur det har blivit så här, säger han.

För att komma i rätt position till slagen är det viktigt att konstant hålla igång fotarbetet. Han jobbar klart sämre med fötterna än då han var som bäst.
Ja, men man såg ändå hur mycket han lyckades höja sitt spel i slutet av andra set. Otroligt bra spel från 4-4 i andra set, för övrigt. Sen vet jag inte vad som hände. Serven funkade ju inte heller något vidare.
Citera
2010-03-31, 23:19
Medlem
Kongo_89s avatar
roddick är en jäkel på att hålla bollen i spel! bara 8 missar på snart 2 set tyckte jag dem sa!

edit:10 missar totalt av roddick och han vinner 2-0 i sett mot en seg almagro. roddick farmstår nästan nu som en mer stabil murray men med bättre serve
Senast redigerad av Kongo_89 2010-03-31 kl. 23:40.
Citera
2010-04-01, 00:50
Medlem
Castlevanias avatar
Motståndarna kan inte längre spela på Roddicks backhandsida och hoppas på lätta missar. Backhanden är hur säker som helst. Roddick spelar inte på typiskt amerikanskt vis. Dvs powertennis a´la pang pang tennis (se Blake, Fish etc). Egentligen är det bara serven som är riktigt offensiv i hans spel. Lite tråkig spelstil om du frågar mig. Minns då Roddick slog igenom. Då fick han mer utdelning på sin forehand. Numera får han utdelning på gnetartennis i Murray-stil.
Citera
2010-04-01, 02:36
Medlem
Kongo_89s avatar
Citat:
Motståndarna kan inte längre spela på Roddicks backhandsida och hoppas på lätta missar. Backhanden är hur säker som helst. Roddick spelar inte på typiskt amerikanskt vis. Dvs powertennis a´la pang pang tennis (se Blake, Fish etc). Egentligen är det bara serven som är riktigt offensiv i hans spel. Lite tråkig spelstil om du frågar mig. Minns då Roddick slog igenom. Då fick han mer utdelning på sin forehand. Numera får han utdelning på gnetartennis i Murray-stil.

han är ändå grymt mkt roligare att se på än omogne murray
Citera
2010-04-01, 03:42
Medlem
Kongo_89s avatar
tsonga-nadal ser ut att att bli en kanon match tsonga pressar nadal tidigt!

fasst nadal bryter helt plötsligt och tsonga gillar inte publiken och nadal som tar för lång tid på sig mellan sina servar mkt för att de är långa bolldueller...han ligger på ca 30 när han ska ligga på max 25! varning snart kanske?
Senast redigerad av Kongo_89 2010-04-01 kl. 03:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in