2009-09-18, 20:56
Medlem
Kitzbühels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gag Halfrunt
Lindstedt har ju faktiskt spelat en DC-singel. Han fick hoppa in och ta hand om en av de döda singlarna mot Argentina i Göteborg 2007 sedan Söderling och Tompa hoppat av. Det var väl mest en kompensation för att han petats i dubbeln på lördagen. Det är knappast något som i sig gör honom mer kvalificerad än Aspelin, men lite intressant är att den som han mötte var ingen mindre än Del Potro. Lindstedt fick stryk med 6-7, 4-6, men gjorde 17 serveess i den matchen...

http://mobil.svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?showResults1246804=true&a=801636&d=2 1318

Nu kan man knappast kritisera Wilander för en felaktig laguttagning, eftersom det ju inte finns så mycket att välja på. Det skulle väl möjligen ha varit att peta Aspelin eller Lindstedt och ta in Pim-Pim istället så att man skulle ha haft en tredje realistisk singelspelare.

Jag kommer att tänka på USA:s situation i DC-matchen i Göteborg 1994, när Sverige vände 0-2 till 3-2. Sampras var halvskadad redan när han klev in på banan mot Edberg i den första singeln på söndagen, men amerikanerna som förutom singelspelarna Sampras och Martin hade dubbelparet Palmer/Stark insåg att de var tvungna att chansa med Sampras, eftersom vare sig Palmer eller Stark skulle ha haft någon större chans mot Edberg. Det straffade sig rejält för dem att inte ha någon som fungerade i både singel och dubbel.

Robban Lindstedt är fan inte så pjåkig i singel faktiskt. Han är helt klart vårt bästa alternativ efter Vinci och Söderking. Tror tom han var med i singelkvalet till Wimbledon i år...
Om Robban kört singel på heltid hade han varit runt 150 i världen tippar jag på. Han har en jävla serve, bra returer, fina volleys och ett duktigt bra tagg!

Med lite tur och publikens stöd tror jag Lindstedt kan ge rumänen som mötte Söderking en bra match och kanske tom vinna. DOCK,, om jag varit Pavel och DC kapten i Rumänien hade jag tagit ut mig själv till sista matchen
Citera
2009-09-18, 21:03
Medlem
Gag Halfrunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kitzbühel
Robban Lindstedt är fan inte så pjåkig i singel faktiskt. Han är helt klart vårt bästa alternativ efter Vinci och Söderking. Tror tom han var med i singelkvalet till Wimbledon i år...
Om Robban kört singel på heltid hade han varit runt 150 i världen tippar jag på. Han har en jävla serve, bra returer, fina volleys och ett duktigt bra tagg!

Med lite tur och publikens stöd tror jag Lindstedt kan ge rumänen som mötte Söderking en bra match och kanske tom vinna. DOCK,, om jag varit Pavel och DC kapten i Rumänien hade jag tagit ut mig själv till sista matchen

Andrei Pavel - Mats Wilander i den avgörande matchen, således...

Skämt åsido var blev man ju inte skrämd av Crivoi direkt, så Lindstedt är säkert inte chanslös i en avgörande match. Hoppas bara att hans serve funkar i sådana fall.
Citera
2009-09-19, 00:29
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Burr... nu när Vinci vrickar till foten inser man faran med att ställa upp med ett renodlat dubbelpar i DC. Att välja mellan Lindstedt eller Aspelin i en femte och avgörande match känns inte alltför upplyftande.
Vi saknar verkligen en Björkman som funkade både i singel och dubbel.

Vi saknar också kompetenta DC-kaptener som inte kan lösa konflikten med Pim Pim. Han har mycket högre potential än Vinci som inte vunnit en match i DC sedan 2003. Snacka om handlingsförlamade. Vinci är säkert en bra kille men ingen vinnarskalle. Intressant att se om paret Wilander/Nyström avgår självmant eller får sparken.
Citera
2009-09-19, 00:51
Medlem
obotlig_realists avatar
Citat:
Lindstedt har ju faktiskt spelat en DC-singel. Han fick hoppa in och ta hand om en av de döda singlarna mot Argentina i Göteborg 2007 sedan Söderling och Tompa hoppat av. Det var väl mest en kompensation för att han petats i dubbeln på lördagen. Det är knappast något som i sig gör honom mer kvalificerad än Aspelin, men lite intressant är att den som han mötte var ingen mindre än Del Potro. Lindstedt fick stryk med 6-7, 4-6, men gjorde 17 serveess i den matchen...

Jag såg den matchen, han gjorde en riktigt bra insats faktiskt. Han överträffade sig själv och slog in en del bollar som var av ren världsklass. Efteråt frågade man honom varför han inte spelar mer singel då han spelade så pass bra som han gjorde. Så visst finns det kapacitet i honom. Crivoi ska inte vara någon omöjlighet. Det känns faktiskt 50/50 på förhand. Det är trots allt Davis Cup vi snackar om och ingen vanlig ATP-turnering.
Citera
2009-09-19, 13:38
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benganiolo
Oj vad fel jag hade! Pinsamt att ~2500 biljetter inte går åt som kameler i Afganistan
Bra tryck och spänning i vincis match för att sedan bli en walk in the park när söderling spelade..

Jupp, det var bra ös när Vinci spelade.

Det här bådar inte gott, dubbeln blir avgörande. Surt att man ska iväg på fyllekalas snart och missar matchen.
Citera
2009-09-19, 18:02
Medlem
stukas avatar
Gött med en säker vinst i dubbeln, och imorgon finns det inte skuggan av en chans att Söderling torskar mot Hanescu.

Rumäniens chans är väl att Pavel hoppar in och spelar, men han såg redigt trött ut där på bänken..
Citera
2009-09-19, 19:09
Medlem
Black Bottles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kitzbühel
O M rumänien vinner en av matcherna på fredag tror jag de plockar in robin i dubbeln istället för Aspelin
Det fick du helt rätt i, och Robin skötte sig bra tycker jag. Skönt med segern, känns som Robin spelar upp oss i elitdivisionen igen i morgon.

Nån som har sett matchstatistik från Karlovic-Stepanek?
Citera
2009-09-20, 00:30
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stuka
Gött med en säker vinst i dubbeln, och imorgon finns det inte skuggan av en chans att Söderling torskar mot Hanescu.

En förlust finns inte på världskartan helt enkelt. Söderling har inte haft några fysisk krävande maratonmatcher. Så han ska kunna klara av sin 3:e match på 3 dagar utan större problem. Jag hoppas Söderling gör jobbet och därefter meddelar Wilander/Nyström sin avgång.
Citera
2009-09-20, 13:12
Medlem
Benganiolos avatar
Söderling Hanescu nu! Tyvärr har tv8 fuckat upp nåt med sin stream...pajaser!!
Citera
2009-09-20, 13:52
Moderator
Dretskols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benganiolo
Söderling Hanescu nu! Tyvärr har tv8 fuckat upp nåt med sin stream...pajaser!!

kan meddela att Robin nyss tog första set! 7-5
hoppas du får ordning på grejerna
Citera
2009-09-20, 14:14
Medlem
mishimas avatar
Nu visar Söderling varför han är elva på världsrankingen. Hanescu är långt från slagen än men det ser väldigt ljust ut.
Citera
2009-09-20, 14:40
Moderator
Dretskols avatar
Utskåpning!
Härligt att se hur bra Robin spelar just nu, rummen har inte ett skit att sätta emot!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in