2010-01-01, 16:09
Medlem
Kongo_89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Funke
Vilken spelare kan han tänkas peta ur topp 5? Federer? Inte detta året. Nadal? inte direkt troligt. Djokovic? förutom Mastersslutspelet så var han omutlig sista delen av förra året så det lär inte heller hända. Murray? Har inte riktigt fått ett bra grepp om honom men jag tror inte han åker ur topp 5 heller. DelPo? han kommer nog snarare ta sig upp en eller två platser i år.

Jag tror RS få satsa på att ta sig förbi Roddick och Davydenko men om Roddick kommer tillbaka bra efter sin skada så tror jag inte det heller händer. Jag kanske låter som en pessimist men en rimlig målsättning är snarare en semifinal i en GS och kvartsfinaler i de flest andra. En Masters-1000 borde han däremot ha ganska bra chans att plocka hem om han får allt att stämma. Samt en topp 8-placering så han på egen hand kvalar in till Masterslutspelet. Då är jag nöjd med året.

minst semifinal i en GS och minst final i en masters?

låter väl som ett bra mål för 2010 imo
Citera
2010-01-01, 16:26
Medlem
Funkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongo_89
FAN att han skulle vinna dagen efter nyår då man e som absolut segast. vakna fan nu xD

gah! vilken illa start för mig på 2010 men super för söderling!

jag undrar hur många ess federer gjorde på robin de är just serven som söderling har haft problem mot federer. han kan inte läsa den.

funkar inte federers serve blir han mer mänsklig (såg vi ju i US open finalen och Wimbledon)

sen är de en träningstunering men den är värd en jävla massa pengar vad jag förstår. så de finns mkt att spela om!
lover jävligt bra för nästa vecka i Chennai!

Det blev runt 20 ess om jag inte minns fel. Det var mest backhkanden som klickade i matchens avgörande läge.

Tyckte kommentatorerna sa att det var $250 000 till segraren så det är ju ingen liten summa de tävlar om.
Citera
2010-01-01, 16:32
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
FAN att han skulle vinna dagen efter nyår då man e som absolut segast. vakna fan nu xD

gah! vilken illa start för mig på 2010 men super för söderling!

jag undrar hur många ess federer gjorde på robin de är just serven som söderling har haft problem mot federer. han kan inte läsa den.

funkar inte federers serve blir han mer mänsklig (såg vi ju i US open finalen och Wimbledon)

sen är de en träningstunering men den är värd en jävla massa pengar vad jag förstår. så de finns mkt att spela om!
lover jävligt bra för nästa vecka i Chennai!

Du svär värre än fan själv

Viktigt för Robin att äntligen få en seger mot sitt spöke. Ger en boost för självförtroendet. Bra att få bryta lite av det enorma mentala övertaget som Federer byggt upp. Federer verkade dock inte ta 3:e set på största allvar. Spela serve o volley på andra serven är inget segerkoncept direkt.
Citera
2010-01-01, 16:57
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
Du svär värre än fan själv

Viktigt för Robin att äntligen få en seger mot sitt spöke. Ger en boost för självförtroendet. Bra att få bryta lite av det enorma mentala övertaget som Federer byggt upp. Federer verkade dock inte ta 3:e set på största allvar. Spela serve o volley på andra serven är inget segerkoncept direkt.

Gör man det rätt är det inte alls så dumt tycker jag. Kicka andraserven ordentligt så den går relativt långstamt, så du hinner fram bättre på nät och sen kickar den upp jobbigt när motståndaren ska returnera. Framförallt på backhandsidan är det ju klart en variant.

I övrigt var det nog väldigt nyttigt mentalt för söderling att få den här matchen. Tidigare har han ju haft otroligt svårt mot Federer och bara att veta att han går att slå ger nog mycket.
Citera
2010-01-01, 18:00
Medlem
Kongo_89s avatar
har nadal-ferrer spelat än? isof vem vann?
Citera
2010-01-01, 18:05
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
har nadal-ferrer spelat än? isof vem vann?

Nadal vann med 7-6 6-3.
Citera
2010-01-01, 18:08
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Gör man det rätt är det inte alls så dumt tycker jag. Kicka andraserven ordentligt så den går relativt långstamt, så du hinner fram bättre på nät och sen kickar den upp jobbigt när motståndaren ska returnera. Framförallt på backhandsidan är det ju klart en variant.

Instämmer. Han kanske skulle be Stefan Edberg om en kurs i kick servar och nätspel. Jag tror inte att Federer hade experimentat med spelet i en vanlig turnering där viktiga poäng och titlar stått på spel. Nu fanns det utrymme för att träna på saker han kan bli bättre på.
Citera
2010-01-01, 18:11
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Nadal vann med 7-6 6-3.

Ska Söderling ge Nadal ännu en tennislektion imorrn tro? Tre raka segern på G. Arrangörerna fick inte sin drömfinal mellan Federer - Nadal. Nåt vi kanske får vänja oss vid.
Citera
2010-01-01, 18:12
Medlem
Kongo_89s avatar
när spelar söderling mot nadal imorgon då?
fan både ATP och hemsidan till tuneringen är usla med uppdateringar atm
Citera
2010-01-01, 19:00
Medlem
Carlos88s avatar
Finns det något sätt att se uppvisningsmatchen mellan Federer och Söderling?
Citera
2010-01-01, 19:15
Medlem
elitzs avatar
Kul för Robin!
Hoppas på ett bra tennisår!
Citera
2010-01-01, 19:59
Medlem
Funkes avatar
Citat:
när spelar söderling mot nadal imorgon då?
fan både ATP och hemsidan till tuneringen är usla med uppdateringar atm

Hittills har första matchen börjat 12:00 svensk tid och jag tror att matchen om tredjepris skulle spelas först men jag är inte säker. De sa på matchen förut att det var 15:00 lokal tid och Abu Dhabi är tre timmar före oss så det är nog 12:00 imorgon också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in