2009-11-25, 17:33
Medlem
vinternoll-2s avatar
När spelar han nästa gång? och emot vem?
Citera
2009-11-25, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D1990
Söderling är grym och så missar man allt för den inte visas, trots att man har typ 5 sportkanaler.
Se den på nätet istället då! Finns gott om streams.

Citat:
Ursprungligen postat av vinternoll-2
När spelar han nästa gång? och emot vem?
Davydenko, i övermorgon.
Citera
Medlem
reinvests avatar
Sjukt bra av Söderling. Djokovic ger ju upp totalt. Nu jävlar tar han Federer också!
Citera
Medlem
Embas avatar
Ja vad ska man säga?

Hur det än går för Robin i resterande matcher så är han årets idrottsman överlägset! Skit i och ha någon gala. Ge Robin varenda jävla pris som finns! Viket år alltså!
Citera
2009-11-25, 17:35
Medlem
moviemovies avatar
JERRINGPRISET!

Denna seger är större än den mot Nadal. Nu är han klar för semifinal och lite rikare. Man kan väl säga att han tog vara på chansen
Citera
2009-11-25, 17:35
Medlem
jaja1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D1990
Härligt!

Söderling är grym och så missar man allt för den inte visas, trots att man har typ 5 sportkanaler.

Hur bra spelade han? Tillräckligt för att slå Federer?
Ja, han kan utan tvekan slå Federer. Bara att hoppas att inte allt låser sig som det brukar göra mot Federer.
Citera
2009-11-25, 17:36
Medlem
Då får man hoppas att han spöar Davydenko i övermorgon (3-2 i matcher har jag för mig) och således få bästa placering inför semi!
Citera
2009-11-25, 17:36
Medlem
zizacons avatar
två raka med 6-1 i andra är dessutom jävligt bra i gruppen. Han är redan vidare till semi och har en jättechans att vinna gruppen och då slippa federer i semi som lär vinna andra gruppen. En semi som inte blir lätt men helt klart möjlig.

Har han riktig röta så kommer Djokovic bli tvåa och slår federer i deras semi och så har vi de här två i en ny match i final. Djokovic är väl den i gruppen som har möjlighet att spöa federer och Federer är ju döden för robins spel verkar det som. Vissa spelartyper har väldigt svårt för varandra.
Citera
2009-11-25, 17:42
Medlem
Nichosjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moviemovie
JERRINGPRISET!

Denna seger är större än den mot Nadal.
Jag hoppas att du menar matchen i förrgår och inte i Paris!

Stämmer även jag in i hyllningskören! Helt otroligt kul att svensk tennis får detta uppsving en andra gång 2009.

Angående matchen så tycker jag att Djokovic spelar helt fel mot Söderling. Jag tror helt enkelt att Djokovic var så självsäker i sitt eget spel att han trodde att han skulle kunna bolla ut Söderling från baslinjen utan att behöva dra honom i djupled. Då är det bara att tacka och ta emot och mata serben med studsaren!
Citera
2009-11-25, 17:42
Medlem
Kongo_89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dryg
Då får man hoppas att han spöar Davydenko i övermorgon (3-2 i matcher har jag för mig) och således få bästa placering inför semi!

söderling leder med 6-3 i matcher mot davy om jag minns rätt.....

fy fan vad bra robin spelar! i dag satt serven riktigt bra och då är robin helt klart i världsklass och över topp 5!
nu har han oxå otrolig chans att nå final oxå i och med att federer är princip klar grupp 1a i andra gruppen...de kan inte mötas i semi. 1orna möter 2orna från andra gruppen

söderling möter alltså delpotro eller murray. verdasco har en liten chans om federer spöar del potro med 2-0 och verdasco tar murray med 2-0 (tror jag iaf?)
mot murray i semi har han 1-2 i statestik...dock möttes de senast 2006 :P...
delpotro är 1-1 tror jag? egentligen 2-1 till del potro men de va efter en match söderling lämnat WO på...tror de va i washington innan us open.

ser otroligt bra ut!.... om inte söderling får pris på idrottsgalan ska jag börja umgås med johan porsborn....:P
Citera
2009-11-25, 17:46
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nichosj

Stämmer även jag in i hyllningskören! Helt otroligt kul att svensk tennis får detta uppsving en andra gång 2009.

Angående matchen så tycker jag att Djokovic spelar helt fel mot Söderling. Jag tror helt enkelt att Djokovic var så självsäker i sitt eget spel att han trodde att han skulle kunna bolla ut Söderling från baslinjen utan att behöva dra honom i djupled. Då är det bara att tacka och ta emot och mata serben med studsaren!

Dessutom spelade han väldigt konstiga stoppbollar ett tag från baslinjen som alla gick ut eller i nät. Visst bör han rycka men inte i vilka lägen som helst..
Citera
2009-11-25, 17:46
Medlem
Kongo_89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nichosj

kändes som att djokovic hade inga krafter alls...iaf i andra set....davydenko matchen tog musten ur serben....aldrig kul att möta en serve kanon heller...förstör spelet men de va en del långa bolldueller oxå men djokovic slutade antingen med en forehand i nät eller en dålig stopboll som söderling tränat så otroligt på sedan RG finalen då federer körde över honom med dessa slag...nu kan ingenting stoppa tibropojken! bara federer i mitt tycko varken murray eller del potro har imponenerat fullt...1 matchen dem emellan är svår bedömd...del potro har ju varit halvskadad och han blir bara bättre och bättre för varje match i tuneringen...känns som han kan knäcka federer imorgon
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in