2009-09-17, 20:57
Medlem
Kongo_89s avatar
spelar robin nån av de 2 inledande singlarna?
Citera
2009-09-17, 23:15
Medlem
Benganiolos avatar
ja. match nummer två...
Citera
2009-09-18, 10:25
Medlem
Kitzbühels avatar
DC mot Rumänien börjar idag kl 15:00. Tippar på ungefär 2/3 fullt i hallen idag.

Det är fan inget dåligt lag vi möter! Hanescu spelar en tung tennis och maler på med bra tryck hela tiden. Kommer ihåg 1:a gången jag såg honom, i kvalet till Swedish Open båstad 2003 då han pulveriserade en då rätt het Markus Sarstrand som bara fick ströbollar mot honom..

Hanusecu bör ta Vinci relativt smidigt på Latex Ite´en inne i Hbg, men rumänen gillar, som Vinci, gruset bättre och om jag får tro på kämpen vinci så tar vi en 1-0 ledning ungefär kl 19:15 idag då Vinci slår in en dräpande retur till 7-5 i 5:e set.

Robin ska äta upp Crivoi på HC. Rumänen är mer en gruslirare och kommer het enkelt inte hinna med. Dock tror jag Robin svajar ett set då han tagit en 2-0 ledning och Crivoi kan skrälla och pressa lite innan robin seglar hem 4:e setet till en 2-0 ledning till Sverige. Sen taggar taggningens konung, Robban Lindstedt till rejält och får med sig Simon och sverige tar en 3-1 seger i dubbeln och vi är klara för eliten 2010.

O M rumänien vinner en av matcherna på fredag tror jag de plockar in robin i dubbeln istället för Aspelin
Citera
2009-09-18, 17:15
Medlem
Gag Halfrunts avatar
Burr... nu när Vinci vrickar till foten inser man faran med att ställa upp med ett renodlat dubbelpar i DC. Att välja mellan Lindstedt eller Aspelin i en femte och avgörande match känns inte alltför upplyftande.
Vi saknar verkligen en Björkman som funkade både i singel och dubbel.
Citera
2009-09-18, 17:43
Medlem
ErPupones avatar
Helvete, han var ju bättre
Citera
2009-09-18, 17:57
Medlem
stukas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gag Halfrunt
Burr... nu när Vinci vrickar till foten inser man faran med att ställa upp med ett renodlat dubbelpar i DC. Att välja mellan Lindstedt eller Aspelin i en femte och avgörande match känns inte alltför upplyftande.
Vi saknar verkligen en Björkman som funkade både i singel och dubbel.

Frågan är vem som är bäst i singel av Aspelin och Lindstedt, lite svårt att bedöma när dom knappt spelar singel ens på träning.
Citera
2009-09-18, 18:17
Medlem
Gag Halfrunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stuka
Frågan är vem som är bäst i singel av Aspelin och Lindstedt, lite svårt att bedöma när dom knappt spelar singel ens på träning.

Lindstedt har ju faktiskt spelat en DC-singel. Han fick hoppa in och ta hand om en av de döda singlarna mot Argentina i Göteborg 2007 sedan Söderling och Tompa hoppat av. Det var väl mest en kompensation för att han petats i dubbeln på lördagen. Det är knappast något som i sig gör honom mer kvalificerad än Aspelin, men lite intressant är att den som han mötte var ingen mindre än Del Potro. Lindstedt fick stryk med 6-7, 4-6, men gjorde 17 serveess i den matchen...

http://mobil.svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?showResults1246804=true&a=801636&d=2 1318

Nu kan man knappast kritisera Wilander för en felaktig laguttagning, eftersom det ju inte finns så mycket att välja på. Det skulle väl möjligen ha varit att peta Aspelin eller Lindstedt och ta in Pim-Pim istället så att man skulle ha haft en tredje realistisk singelspelare.

Jag kommer att tänka på USA:s situation i DC-matchen i Göteborg 1994, när Sverige vände 0-2 till 3-2. Sampras var halvskadad redan när han klev in på banan mot Edberg i den första singeln på söndagen, men amerikanerna som förutom singelspelarna Sampras och Martin hade dubbelparet Palmer/Stark insåg att de var tvungna att chansa med Sampras, eftersom vare sig Palmer eller Stark skulle ha haft någon större chans mot Edberg. Det straffade sig rejält för dem att inte ha någon som fungerade i både singel och dubbel.
Citera
2009-09-18, 19:31
Medlem
Kongo_89s avatar
går de inte att ta in pim pim? sen har AB skrivit att de e stor kris nu efter vincis skada....lagom överdrivet -_- http://www.aftonbladet.se/sportbladet/tennis/article5819756.ab
Citera
2009-09-18, 19:37
Medlem
Karlovic slog nyss sitt 73:e serveess
Citera
2009-09-18, 20:29
Medlem
pirates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Strummer
Karlovic slog nyss sitt 73:e serveess

Vilken jävla galen match. Över 5 timmar höll dom på.
Dock vad det en tråkigt match där bara servarna dikterade.
Sen verkar Karlovic en jävligt dålig förlorare.
Citera
2009-09-18, 20:43
Medlem
Benganiolos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benganiolo
Skulle förvåna mig om hallen inte är full imorn, ses där!
Oj vad fel jag hade! Pinsamt att ~2500 biljetter inte går åt som kameler i Afganistan
Bra tryck och spänning i vincis match för att sedan bli en walk in the park när söderling spelade..
Citera
2009-09-18, 20:54
Medlem
Gag Halfrunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pirate
Vilken jävla galen match. Över 5 timmar höll dom på.
Dock vad det en tråkigt match där bara servarna dikterade.
Sen verkar Karlovic en jävligt dålig förlorare.

Lite mer info om matchen:

Citat:
For five sets, Radek Stepanek resembled a man located at the wrong end of a shooting gallery. Withstanding a record 77 aces from Ivo Karlovic, Stepanek stared at the service line and saw the the long-awaited finish line.

Stepanek broke serve in the 29th game of the fifth set then held at 30 to edge 6-foot-10 Ivo Karlovic, 6-7(5), 7-6(5), 7-6(6), 6-7(2), 16-14, in a five hour, 59-minute match to give the visiting Czech Republic a 1-0 lead over Croatia on the red clay of the 4,500-seat Sportska Dvorana "Zatika" in Porec today.

http://www.tennisweek.com/news/fullstory.sps?inewsid=6640000

5 timmar och 59 minuter höll de på - med andra ord inte långt från Wilander-McEnroe i den avgörande matchen i DC-kvartsfinalen 1982 som varade 6 timmar och 22 minuter. Också Mats Wilanders förlustmatch mot Horst Skoff i Wien 1989 varade nästan sex timmar om jag inte missminner mig.

Även om jag inte är någon stor fan av Stepanek känns det bra att Karlovic förlorade. Man måste helt enkelt ha något mer än bara en serve att ta till. Undrar hur det känns att förlora en match där man har vräkt in 77 rena ess och förmodligen nästan lika många mer eller mindre direkt poänggivande servar?
Senast redigerad av Gag Halfrunt 2009-09-18 kl. 20:56. Anledning: stavfel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in