Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Inte jag heller. Varför har ingen hört N:s pappa? Jag tror inte han är misstänkt men något måste han väl ändå ha att säga om sin dotters försvinnande?
Om polisen har talat med fadern eller inte har vi ju faktiskt ingen aning om. Vi vet heller inte vad polisen i så fall frågat, och vad de fått för svar. Men däremot vet vi ju att polisen säger sig ha talat med folk i hennes närmaste krets, och om pappan ingår där får vi nog utgå från att han är hörd.
För min del tycker jag dock inte det är klart att han kan ha något av värde att säga om sin dotters försvinnande. Förmodligen är han väl ledsen och orolig, men den uppgiften är ju inte mycket för polisen att ha. Dock kan ju polisen vara intresserad av att veta om pappan har några uppgifter om dottern som kan vara av värde för polisen att veta, men enligt ej bekräftade uppgifter hade de ingen kontakt. Hade setts två gånger på femton år eller något i den stilen.
Det känns som det skjuts lite väl mycket från höften när det börjar insinueras att modern eller fadern på något vis har med det hela att göra. Att någon kropp inte hittats utesluter inte på något sätt den statistiskt mest uppenbart troliga gärningsmannen.