2008-06-25, 08:41
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Borde polisen inte hittat tecken på strid eller liknande om sambon slagit ihjäl henne hemma. Sånt är väl nästan omöjligt att tvätta bort.

Däremot om han strypt henne utan att hon lyckats göra motstånd så borde det vara svårt att hitta spår, eller?

Sen är frågan hur han lyckats ta ut henne utan att någon märkt något?

Ifall det är han, vart borde det vara mest logiska stället för honom att gömma kroppen?

Såklart ett område som han känner till sedan tidigare.
Citera
2008-06-25, 09:14
Medlem
perVers2.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gigant_Superman
Borde polisen inte hittat tecken på strid eller liknande om sambon slagit ihjäl henne hemma. Sånt är väl nästan omöjligt att tvätta bort.

Däremot om han strypt henne utan att hon lyckats göra motstånd så borde det vara svårt att hitta spår, eller?

Kan det vara så att N arg o ledsen själv lämnade lgh, och att Pv har hittade henne när han bilburen var ute o letade?
Citera
2008-06-25, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -big kahuna-
Detta fall är lika mysko som Fallet Annika på Öland för ca. 10 år sedan, men även där pekar ju mycket på pojkvännen, men bevis saknas.
Jag antar att du syftar på Annelie Ojonen, eller?
Citera
2008-06-25, 14:47
Medlem
Flinta82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gigant_Superman

Ifall det är han, vart borde det vara mest logiska stället för honom att gömma kroppen?

Såklart ett område som han känner till sedan tidigare.

Ja, har hon blivit strypt är det ju inte alls otänkbart att det inte lämnats några spår som inte kan förklaras med att kvinnan bott i lägenheten.
Citera
2008-06-25, 17:39
Medlem
rigbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flinta82
Ja, har hon blivit strypt är det ju inte alls otänkbart att det inte lämnats några spår som inte kan förklaras med att kvinnan bott i lägenheten.
Men då återstår ju problemet med hur han forslade bort kroppen. Polisen har gjort en teknisk undersökning av bilen han har tillgång till utan att hitta något. Att bära in en kropp i en bil på en gågata i centrala stan utan att någon märker något känns inte troligt.
Jag tror på självmord. Det har pratats om att hon har personliga problem och en del andra saker bekanta sagt i intervjuer gör att jag tror på självmordsteorin.

Troligtvis ligger hon i vatten eller inne i skogen. Jag hoppas att hon hittas så snart som möjligt för de anhörigas skull.
Citera
2008-06-25, 17:44
Medlem
dhimmis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rigbo
Men då återstår ju problemet med hur han forslade bort kroppen. Polisen har gjort en teknisk undersökning av bilen han har tillgång till utan att hitta något. Att bära in en kropp i en bil på en gågata i centrala stan utan att någon märker något känns inte troligt.
Jag tror på självmord. Det har pratats om att hon har personliga problem och en del andra saker bekanta sagt i intervjuer gör att jag tror på självmordsteorin.

Troligtvis ligger hon i vatten eller inne i skogen. Jag hoppas att hon hittas så snart som möjligt för de anhörigas skull.

Mitt i natten är alla städer rätt folktomma. Krävs inte mer mod att bära ut en kropp än att strypa en person.
Citera
2008-06-25, 18:15
Medlem
Hon var inte så stor om jag förstått det rätt ? Kroppen kan ha blivit utburen mitt på blanka dan i en stor bag / resväska utan att någon märkt något. Men jag lutar fortfarande lite mer åt självmordsteorin framför mordteorin. 60-40 som det känns nu. Att hon lever ser jag som närmast uteslutet.
Citera
2008-06-25, 19:34
Medlem
rigbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dhimmi
Mitt i natten är alla städer rätt folktomma. Krävs inte mer mod att bära ut en kropp än att strypa en person.
Visst är det möjligt, men av alla åsikter om paret jag hört lutar det mer åt att Nathalie hade personliga problem än att pojkvännen var aggressiv.
Polisen har gjort undersökning av lägenheten och dragit slutsatsen att det inte är en brottsplats. Om nu inte polisen mörkar och i hemlighet har bevis mot pojkvännen som inte är tillräckliga för häktning.
Citera
2008-06-25, 22:11
Medlem
http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=119&a=429372
Citera
2008-06-25, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blooddust
Jag antar att du syftar på Annelie Ojonen, eller?

Ja ursäkta, så hette hon.
Citera
2008-06-26, 00:54
Medlem
perVers2.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perVers2.1
Kan det vara så att N arg o ledsen själv lämnade lgh, och att Pv har hittade henne när han bilburen var ute o letade?

Ursäkta att jag citerar mig själv, men vill gärna ha er åsikt

Om det skulle gått till på det sättet förklarar det varför inga spår av brott finns i lägenhet eller bil. Hon kan ha blivit dödad där PV hittade henne.
Citera
2008-06-26, 01:45
Medlem
cynthias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perVers2.1
Ursäkta att jag citerar mig själv, men vill gärna ha er åsikt

Om det skulle gått till på det sättet förklarar det varför inga spår av brott finns i lägenhet eller bil. Hon kan ha blivit dödad där PV hittade henne.
19.35 sitter hon och skriver på potatissidan hemmifrån. Lämnar hon lägenheten bör det ha varit 19.45-19.55.

20.30 ringer NJs mamma, antagligen till hennes mobiltelefon eftersom bostaden verkar sakna fast abonnemang. Hur många mobilmaster det finns i Alingsås har jag ingen aning om men rimligen bör mobilen ha förflyttats mellan någon mast om hon har rört sig utanför hemmet och ev "åkt" med PV. Polisen har inte redovisat några sådan bevis. Hade man haft vetskap om att hennes mobiltelefon rört sig i ett visst område tycker man att dom borde gått ut med detta för att locka fram vittnen som kan tänkas ha sett något i det aktuella området vid den tidpunkten. Så har inte skett.

Min gissning är att mobilen har funnits i hemmet hela tiden och när mamman ringer 20.30 så är det PV som svarar med att hon har "rusat" ut.

Antag att hon aldrig hade mobilen med sig när hon "rusade" ut. Då ska PV dels hitta henne när han är ute och kör med bilen, "gräla med henne", döda henne, samt göra sig av med kroppen och hinna hem till kl 20.30. Jag känner inte att PV kan ha hunnit med allt det här inom tidsramen på 40 minuter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in