Citat:
Ursprungligen postat av perVers2.1
Ursäkta att jag citerar mig själv, men vill gärna ha er åsikt
Om det skulle gått till på det sättet förklarar det varför inga spår av brott finns i lägenhet eller bil. Hon kan ha blivit dödad där PV hittade henne.
19.35 sitter hon och skriver på potatissidan hemmifrån. Lämnar hon lägenheten bör det ha varit 19.45-19.55.
20.30 ringer NJs mamma, antagligen till hennes mobiltelefon eftersom bostaden verkar sakna fast abonnemang. Hur många mobilmaster det finns i Alingsås har jag ingen aning om men rimligen bör mobilen ha förflyttats mellan någon mast om hon har rört sig utanför hemmet och ev "åkt" med PV. Polisen har inte redovisat några sådan bevis. Hade man haft vetskap om att hennes mobiltelefon rört sig i ett visst område tycker man att dom borde gått ut med detta för att locka fram vittnen som kan tänkas ha sett något i det aktuella området vid den tidpunkten. Så har inte skett.
Min gissning är att mobilen har funnits i hemmet hela tiden och när mamman ringer 20.30 så är det PV som svarar med att hon har "rusat" ut.
Antag att hon aldrig hade mobilen med sig när hon "rusade" ut. Då ska PV dels hitta henne när han är ute och kör med bilen, "gräla med henne", döda henne, samt göra sig av med kroppen och hinna hem till kl 20.30. Jag känner inte att PV kan ha hunnit med allt det här inom tidsramen på 40 minuter.