2008-05-21, 23:10
Medlem
xXHecateXxs avatar
Har hon tagit droger och därmed förolyckats på något sätt, så tror jag inte att det handlar om överdos. Om vi snackar tjack som i Amfetamin så krävs det för en ung, relativt frisk människa ganska höga doser för att vara dödligt. Och det kostar nog mer än 1500 skulle jag tippa på. Dock så är det relativt vanligt att man tvärsomnar på höga doser amfetamin och det är väl inte så lyckat utomhus om graderna kryper neråt.
Citera
2008-05-21, 23:11
Medlem
cynthias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xXHecateXx
Har hon tagit droger och därmed förolyckats på något sätt, så tror jag inte att det handlar om överdos. Om vi snackar tjack som i Amfetamin så krävs det för en ung, relativt frisk människa ganska höga doser för att vara dödligt. Och det kostar nog mer än 1500 skulle jag tippa på. Dock så är det relativt vanligt att man tvärsomnar på höga doser amfetamin och det är väl inte så lyckat utomhus om graderna kryper neråt.
Men då hade hon väl hittats för länge sen på nån parkbänk eller nån annan central plats.
Citera
2008-05-21, 23:15
Medlem
xXHecateXxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cynthia
Men då hade hon väl hittats för länge sen på nån parkbänk eller nån annan central plats.

Tänkbart...det beror ju alldeles på. Dock så tycker man att hennes mor som ändå verkar ha någorlunda koll på sin dotter, borde märka signaler till om hennes dotter är amfetaminmissbrukare. Lämnar hon dessutom lägenheten i upprört tillstånd för att ta sig en liten dos och vara ifred, så väljer hon nog inte en central plats?! Men nu lämnar jag mina spekulationer i huruvida hon drogar eller inte.
Citera
2008-05-21, 23:18
Medlem
hallon1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Är PV skyldig så är ju det sista alternativet givet. Annars är det kanske så att hon inte ville lämna dom hemma för att PV har långa fingrar? Skulle kanske handla nåt och ryckte åt sig pengarna bara? Utan att tänka på hur mycket det var.

Man kan rada upp gissningar i en hel evighet.

Jag skriver det igen: Detta fallet är riktigt mysko

Du kan ha rätt i att detta är mysko. Fast det jag tycker är mest mysko är pojkvännens historia, (så som vi fått ta del av den i media förstås, därför vet vi ju inte allt). Nathalie var en stark och självständig person, ansvarsfull och pålitlig. Det är i alla fall så hon har beskrivits. Med det i beaktande, är hennes beteende efter ett föralldel häftigt gräl med pojkvännen, så som han själv redogjort för, helt osannolikt. Jag tror inte på att hon rusat ut ur huset utan mobiltelefon och eventuellt utan skor, men med 1500 spänn på sig. Det finns en mycket god anledning till varför mobilen fanns kvar hemma. För att hon aldrig lämnade hemmet. Det finns också en logisk förklaring till varför hennes 1500 kr är borta. För att någon har tagit dem för henne.
Det finns andra logiska glapp i pojkvännens historia som också gör att jag helt enkelt inte tror på den.
Citera
2008-05-21, 23:21
Medlem
airbags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hallon1
Du kan ha rätt i att detta är mysko. Fast det jag tycker är mest mysko är pojkvännens historia, (så som vi fått ta del av den i media förstås, därför vet vi ju inte allt). Nathalie var en stark och självständig person, ansvarsfull och pålitlig. Det är i alla fall så hon har beskrivits. Med det i beaktande, är hennes beteende efter ett föralldel häftigt gräl med pojkvännen, så som han själv redogjort för, helt osannolikt. Jag tror inte på att hon rusat ut ur huset utan mobiltelefon och eventuellt utan skor, men med 1500 spänn på sig. Det finns en mycket god anledning till varför mobilen fanns kvar hemma. För att hon aldrig lämnade hemmet. Det finns också en logisk förklaring till varför hennes 1500 kr är borta. För att någon har tagit dem för henne.
Det finns andra logiska glapp i pojkvännens historia som också gör att jag helt enkelt inte tror på den.

NJs mamma verkar ju säker på att pv är oskyldig. Vore väl konstigt om hon skulle ta honom i försvar om minsta tvekan fanns hos henne.
Citera
2008-05-21, 23:23
Medlem
hayennas avatar
Citat:

Speciellt när det gäller tidsangivelsen. Vi vet nu att hon faktiskt sågs kl. 21.00, och då antagligen (om vi inte räknar med att hon sågs på en övervakningskamera, vilket verkar mindre troligt i nuläget) av pojkvännen. Faller inte hela hans historia om att hon rusat ut då? Det hänger inte ihop alls, var såg han henne? Kom hon tillbaka, eller såg han henne ute på stan? Och varför fick vi inte veta det från början, har polisen mörkat och isåfall varför?
Citera
2008-05-21, 23:24
Medlem
rigbos avatar
Citat:
Pojkvännen har suttit flera timmar i förhör. Troligtvis har den bil han har tillgång till gåtts igenom. Grälet beskrivs av polis som av mindre betydelse för utredningen. Polisen hade nog häktat honom om det framkommit något i utredningen som pekade på hans skuld.

Det här fallet kan ha likheter med Malin-mordet 1994. En ung flicka lämnar pga ett gräl och mördas efter det.
Citera
2008-05-21, 23:29
Medlem
cynthias avatar
Dom enda droger jag kan tänka mig är väl i så fall anabola med tanke på styrketräningen. Kanske förklarar hennes hetsiga humör.
Citera
2008-05-21, 23:31
Medlem
figgosands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cynthia
Dom enda droger jag kan tänka mig är väl i så fall anabola med tanke på styrketräningen. Kanske förklarar hennes hetsiga humör.

Hur vanligt är det att tjejer stoppar i sig sånt?

Tjejer kan ha bra hetsigt humör en då kan jag lova...
Citera
2008-05-21, 23:34
Medlem
Det verkar inte finnas någa säkra svar på om den misstänkte unge mannen är den samme som pojkvännen. Därimot läste jag att kompisar/vänner inte var förvånade att den förhörde togs av polisen.

Kan det vara en ex pojkvän till Nathalie som kanske tidigare hotat henne eller nåt? kanske denna opojkvän har någa smaskiga foton tex. Nu säger han att han kan sälja dom till henne för 1500 kr. Men när hon kommer ut genom dörren så dras hon in en bil och exet gör slut på sina jobbiga svartsjuketankar.
Citera
2008-05-21, 23:37
Medlem
hallon1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av airbag
NJs mamma verkar ju säker på att pv är oskyldig. Vore väl konstigt om hon skulle ta honom i försvar om minsta tvekan fanns hos henne.

Det där med att ta sina nära och kära i försvar är ett välkänt helt naturligt fenomen och handlar delvis om ett slags mentalt självförsvar, delvis om förnekelse. Tänk dig själv. Om polisen kom till dig och sa att de misstänker att någon du känner väl och tycker om, din bror, hade begått ett förfärligt brott, så skulle väl du inte tro på det förrän du blev övertygad? Helst med hundraprocentiga bevis, samt ett erkännande. Den här mamman reagerar därför precis som hon ska, i det här läget.
Citera
2008-05-21, 23:42
Medlem
Citat:
Det där med att ta sina nära och kära i försvar är ett välkänt helt naturligt fenomen och handlar delvis om ett slags mentalt självförsvar, delvis om förnekelse. Tänk dig själv. Om polisen kom till dig och sa att de misstänker att någon du känner väl och tycker om, din bror, hade begått ett förfärligt brott, så skulle väl du inte tro på det förrän du blev övertygad? Helst med hundraprocentiga bevis, samt ett erkännande. Den här mamman reagerar därför precis som hon ska, i det här läget.

Jag antar att du menar att moren tar sin dotter i försvar genom att försvara pojkvännen för de har inte varit ett par så länge. Knappt ett år enligt nån tidning t.ex. Tror inte man får så nära känslor för sin dotters pojkvän på den tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in