Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Är PV skyldig så är ju det sista alternativet givet. Annars är det kanske så att hon inte ville lämna dom hemma för att PV har långa fingrar? Skulle kanske handla nåt och ryckte åt sig pengarna bara? Utan att tänka på hur mycket det var.
Man kan rada upp gissningar i en hel evighet.
Jag skriver det igen: Detta fallet är riktigt mysko

Du kan ha rätt i att detta är mysko. Fast det jag tycker är mest mysko är pojkvännens historia, (så som vi fått ta del av den i media förstås, därför vet vi ju inte allt). Nathalie var en stark och självständig person, ansvarsfull och pålitlig. Det är i alla fall så hon har beskrivits. Med det i beaktande, är hennes beteende efter ett föralldel häftigt gräl med pojkvännen, så som han själv redogjort för, helt osannolikt. Jag tror inte på att hon rusat ut ur huset utan mobiltelefon och eventuellt utan skor, men med 1500 spänn på sig. Det finns en mycket god anledning till varför mobilen fanns kvar hemma. För att hon aldrig lämnade hemmet. Det finns också en logisk förklaring till varför hennes 1500 kr är borta. För att någon har tagit dem för henne.
Det finns andra logiska glapp i pojkvännens historia som också gör att jag helt enkelt inte tror på den.