2008-05-30, 13:25
Medlem
cynthias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIKbrud
Sen stå det även att N lämnade bostaden under ett tidsintervall som stäcker sig från strax efter 20.00 fram till 20.30. Tidigae uppgifter har gjort gällande att hon hade med sig 1500 kronor. Om hon hade med sig pengar och i så fall hur mycket har polisen inte med säkerhet kunnat fastställa...
Hur kan polisen gå ut och vilja ha vittnetsuppgifter under två veckor från folk som har passerat porten på Kungsgatan mellan kl 19 och 20, och nu två veckor senare flytta fram tiden?

20.30 är när mamman ringer. Så det är väl hur dom har fastställt när hon senaste "lämnade" lägenheten enligt PV.
Citera
2008-05-30, 13:28
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cynthia
Den gamla lägenheten var en etta. Den på Kungsgatan en tvåa. Hyresrätt har vi väl kommit fram till tidigare i tråden.

Ok. Vem äger då fastigheten, kan någon mer haft nycklar till bostaden? När kom PV hem från jobbet? När kom N hem från jobbet? Och hur får man som 20-åring ett så hett hyreskontrakt i dagens bostadsbrist
Citera
2008-05-30, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leopardlily
Växte faktiskt upp i Lerum,tycker ryktet om förstädernas knarkfaror är överdrivna,även om det finns sådan skit både här,i Lerum och på andra liknande ställen.

Hjälmared är religiöst,och ja,det finns väl en del problem som dras dit.Men är det inte så på många folkhögskolor?

Folkhögskolor över lag är väl kända för diverse suspekta ämnen & individer? I alla fall de jag känner till och det är 4 st!

Hjälmared känner jag inte till. Men jag har fått mejl/Pm i samband med denna tråd där folk i trakten beskriver Hjälmared som en "mystisk skola!" Någon spekulerade även i om att det skulle förekomma diverse droger där! Dock inga tyngre saker, eller i stor skala. Men det är alltså obekräftade rykten.
Citera
2008-05-30, 13:37
Medlem
leopardlilys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Ok. Vem äger då fastigheten, kan någon mer haft nycklar till bostaden? När kom PV hem från jobbet? När kom N hem från jobbet? Och hur får man som 20-åring ett så hett hyreskontrakt i dagens bostadsbrist
Man kan kolla här:
http://www.hyresvard.se/?cityBox=Alings%E5s

för att hitta hyresvärdar i en viss kommun,det ska i A-ås finnas 15 privata värdar.Sidan kräver reggning innan man kan söka.

Det behöver inte vara omöjligt att få kontrakt,även om det kan låta så.Hyresvärdar annonserar ut enstaka lägenheter i lokaltidningarna ibland och för ett par,även om det är unga,som har inkomster så är det inte omöjligt att bli de lyckliga utvalda.
Senast redigerad av leopardlily 2008-05-30 kl. 13:41.
Citera
2008-05-30, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cynthia
Hur kan polisen gå ut och vilja ha vittnetsuppgifter under två veckor från folk som har passerat porten på Kungsgatan mellan kl 19 och 20, och nu två veckor senare flytta fram tiden?

20.30 är när mamman ringer. Så det är väl hur dom har fastställt när hon senaste "lämnade" lägenheten enligt PV.

Ja jag tycker det här med tiden börjar bli konstigt med. Det ändras hela tiden, så något är konstigt med det hela, för så jävla mycket felciteringar kan inte tidningar komma med.

Nä det hade inte skadat med lite mer exakta tidsangivelser
Citera
2008-05-30, 13:50
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIKbrud
Ja jag tycker det här med tiden börjar bli konstigt med. Det ändras hela tiden, så något är konstigt med det hela, för så jävla mycket felciteringar kan inte tidningar komma med.

Nä det hade inte skadat med lite mer exakta tidsangivelser

Exakt. Och det hade inte skadat med mer kompetenta utredare inom polisen. Pressansvarig polis verkar gå ut med felaktiga uppgifter hela tiden.
Citera
2008-05-30, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Exakt. Och det hade inte skadat med mer kompetenta utredare inom polisen. Pressansvarig polis verkar gå ut med felaktiga uppgifter hela tiden.

Men det kan ju faktiskt vara så att uppgifterna ändrats under "resans gång?" PV kanske har gjort vissa ändringar i sin story på grund av olika anledningar? Vi vet ju inte vad som pågår bakom kulisserna.
Ponera att PV är misstänkt och att hans första berättelse inte håller? Han pressas av polisen och ändrar vissa tider för att det ska passa in i hans version? Då måste ju även polisen gå ut med de nya uppgifterna för att få de bekräftade av allmänheten i den mån det går?
Citera
2008-05-30, 13:59
Medlem
David Pruttons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tureture
Folkhögskolor över lag är väl kända för diverse suspekta ämnen & individer? I alla fall de jag känner till och det är 4 st!

Hjälmared känner jag inte till. Men jag har fått mejl/Pm i samband med denna tråd där folk i trakten beskriver Hjälmared som en "mystisk skola!" Någon spekulerade även i om att det skulle förekomma diverse droger där! Dock inga tyngre saker, eller i stor skala. Men det är alltså obekräftade rykten.

Ja, eller hur?
Sedan har jag hört att de har massor med skumma ritualer och slaktar höns och dricker blod och...

Hjälmared är som de flesta andra sagt, en typisk folkhögskola där många ungdomar som hamnat lite snett i livet får en rätt lugn fristad.
Jag har som sagt min syster som går där och därmed skaplig insyn genom mina kontakter med henne, jag kan offra min högra hand på att det inte är en mer "mystisk skola" än valfri gymnasie/högskola i detta landet.
Tvärtom verkar det vara en skola som faktiskt försöker fostra och ta hand om eleverna så gott det går.

Visst att man ska spekulera här, men när folk kommer med ren bullshit så är man tvungen replikera...
På vilken skola eller artbetsplats eller VAR som helst förekommer INTE droger?
Gör om och gör rätt, för f-n.
Citera
2008-05-30, 14:01
Medlem
Citat:
Men det kan ju faktiskt vara så att uppgifterna ändrats under "resans gång?" PV kanske har gjort vissa ändringar i sin story på grund av olika anledningar? Vi vet ju inte vad som pågår bakom kulisserna.
Ponera att PV är misstänkt och att hans första berättelse inte håller? Han pressas av polisen och ändrar vissa tider för att det ska passa in i hans version? Då måste ju även polisen gå ut med de nya uppgifterna för att få de bekräftade av allmänheten i den mån det går?

Tja, tycker nog att om han blivit konfronterad med att hans uppgifter inte stämmer och att han sedan ändrar dessa borde räcka för att anhålla honom som skäligen misstänkt, vilket inte är gjort. Håller dock med om att han, av en eller annan anledning, tvekat eller ändrat sig. Kan också vara så att mamman inte vet exakt när hon ringde, kan t.ex. vara så att någon av mamma/pv säger att samtalet var runt kl 20 och den andre säger runt 20.30, och polisen inte vet vilken uppgift som är närmast sanningen.
Citera
2008-05-30, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David Prutton
Ja, eller hur?
Sedan har jag hört att de har massor med skumma ritualer och slaktar höns och dricker blod och...

Hjälmared är som de flesta andra sagt, en typisk folkhögskola där många ungdomar som hamnat lite snett i livet får en rätt lugn fristad.
Jag har som sagt min syster som går där och därmed skaplig insyn genom mina kontakter med henne, jag kan offra min högra hand på att det inte är en mer "mystisk skola" än valfri gymnasie/högskola i detta landet.
Tvärtom verkar det vara en skola som faktiskt försöker fostra och ta hand om eleverna så gott det går.

Visst att man ska spekulera här, men när folk kommer med ren bullshit så är man tvungen replikera...
På vilken skola eller artbetsplats eller VAR som helst förekommer INTE droger?
Gör om och gör rätt, för f-n.

Du får kommentera prcis så mkt du vill! Mig berör det inte för fem öre! Jag kan förstå att du vill skydda din syster. Men det är inget som hindrar andra folk från att tycka & tro precis vad de vill! Eller hur? Och som jag skrev så har jag inga belägg för mina påstående. Jag hänvisar till de som bor i trakten och som säger sig känna till stället. Punkt slut.
Citera
2008-05-30, 14:08
Medlem
cynthias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daniel_andersso
Kan också vara så att mamman inte vet exakt när hon ringde, kan t.ex. vara så att någon av mamma/pv säger att samtalet var runt kl 20 och den andre säger runt 20.30, och polisen inte vet vilken uppgift som är närmast sanningen.
Felia och andra sparar väl telefonlistor x antal år.
Citera
2008-05-30, 14:09
Medlem
David Pruttons avatar
Citat:
Du får kommentera prcis så mkt du vill! Mig berör det inte för fem öre! Jag kan förstå att du vill skydda din syster. Men det är inget som hindrar andra folk från att tycka & tro precis vad de vill! Eller hur? Och som jag skrev så har jag inga belägg för mina påstående. Jag hänvisar till de som bor i trakten och som säger sig känna till stället. Punkt slut.

Okej, fortsätt du sprida Kalle Anka information.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in