Citat:
Ursprungligen postat av Tureture
Folkhögskolor över lag är väl kända för diverse suspekta ämnen & individer? I alla fall de jag känner till och det är 4 st!
Hjälmared känner jag inte till. Men jag har fått mejl/Pm i samband med denna tråd där folk i trakten beskriver Hjälmared som en "mystisk skola!" Någon spekulerade även i om att det skulle förekomma diverse droger där! Dock inga tyngre saker, eller i stor skala. Men det är alltså obekräftade rykten.
Ja, eller hur?
Sedan har jag hört att de har massor med skumma ritualer och slaktar höns och dricker blod och...
Hjälmared är som de flesta andra sagt, en typisk folkhögskola där många ungdomar som hamnat lite snett i livet får en rätt lugn fristad.
Jag har som sagt min syster som går där och därmed skaplig insyn genom mina kontakter med henne, jag kan offra min högra hand på att det inte är en mer "mystisk skola" än valfri gymnasie/högskola i detta landet.
Tvärtom verkar det vara en skola som faktiskt försöker fostra och ta hand om eleverna så gott det går.
Visst att man ska spekulera här, men när folk kommer med ren bullshit så är man tvungen replikera...
På vilken skola eller artbetsplats eller VAR som helst förekommer INTE droger?
Gör om och gör rätt, för f-n.