2008-05-18, 22:07
Medlem
cynthias avatar
Citat:
någon gång mellan klockan 19-20
Om du pojkvännen var hemma så nog tycker man att han borde ha bättre koll på tiden. Om nån försvinner ut på ett kort ärende runt 19 och inte kommer tillbaka inom en halvtimme så nog fasiken hade jag kollat klockan.
Citera
2008-05-18, 22:15
Medlem
kuktomtes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Athoz
Precis som airbag säger så kan det också röra sig om ett självmord. Ska man ta livet av sig behöver man inte tänka på de mest normala saker. Frågan är ju bara varför hon i så fall tog med sig pengar ur plånboken. För att resa någonstans dit hon kunde ta sitt liv ostört? Ska man göra en sådan sak så tror jag nog ändå man ser till att ha värmande kläder på sig. Annat är det ju om man bara ska gå runt hörnet för att göra det.

Angående det midjelånga håret så är det ganska ovanligt idag. Det var det även för 10-20 år sedan. Säkert därför de påpekade att det var äkta och inte fejk.

Måste också lägga mig i hårdiskussionen, det känns väl inte så viktigt om det är äkta eller ej. Hur många tipsande personer kommer lägga ner telefonen igen eftersom tjejen de såg hade misstänkt oäkta midjelångt hår.
Fast det är klart när polisen är ute och letar och hittar ett styckat lik med oäkta midjelångt hår så vet de att det måste fortsätta leta.
Citera
2008-05-18, 22:16
Medlem
airbags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cynthia
Om du pojkvännen var hemma så nog tycker man att han borde ha bättre koll på tiden. Om nån försvinner ut på ett kort ärende runt 19 och inte kommer tillbaka inom en halvtimme så nog fasiken hade jag kollat klockan.

Det har inte framgått i efterlysningen vad som sades innan hon gick. Det behöver inte betyda att de inte pratade. De kan t ex ha bråkat och hon gick iväg och vägrade säga vart. Han trodde hon gick till någon kompis för att gråta ut och undrade inte var hon var förrän flera timmar senare. Då är det inte säkert att man har koll på exakt tidpunkt.
Citera
2008-05-18, 22:17
Medlem
Ratsit visar upp folkbokföringsadressen och inte nödvändigtvis där man bor.
Citera
2008-05-18, 22:24
Medlem
airbags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D-Fens

Men enligt efterlysningen bor hon med sin pojkvän på Kungsgatan. Vad är anledningen till att spekulera i att det inte stämmer?
Citera
2008-05-18, 22:25
Medlem
rigbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D-Fens
Precis, men i det här fallet har ju polisen gått ut med att hon bodde på Kungsgatan, dvs samma adress hon var folkbokförd på. På hitta.se däremot visas adressen man angav när man skaffade abonnemanget. Har hon inte själv uppdaterat det när hon flyttat står den gamla adressen kvar.
Citera
2008-05-18, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av airbag
Men enligt efterlysningen bor hon med sin pojkvän på Kungsgatan. Vad är anledningen till att spekulera i att det inte stämmer?

Blanda inte in mig nu
Jag bara informerade. Någon skrev att det tog tid innan Ratsit uppdaterar sina register, men det sker ju först när man skriver sig på ny adress, inte när man flyttar.
Citera
2008-05-18, 22:28
Medlem
Har hon någon sida i någon ungdomssite? typ Lunar, Bilddagboken, Facebook ??
Citera
2008-05-18, 22:29
Medlem
Onekligen en söt tjej! Är det ingen som är bekant med henne? Klasskompis, granne e.c.t? Har vi ingen "lokalkorre" i Alingsås?
Citera
2008-05-18, 22:30
Medlem
Skall media börja skriva om varje person som försvinner i hopp om ett nytt Englafall nu?
Citera
2008-05-18, 22:32
Medlem
cynthias avatar
Fattar inte riktigt varför det är så stort fokus på skorna i tidningarna. Dom flesta av mina vänninor har så många skor så även om jag fyllde en ICA kasse och försvann med dom så skulle dom nog inte reda ut om några har försvunnit eller inte.
Citera
2008-05-18, 22:38
Medlem
straycats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cynthia
Fattar inte riktigt varför det är så stort fokus på skorna i tidningarna. Dom flesta av mina vänninor har så många skor så även om jag fyllde en ICA kasse och försvann med dom så skulle dom nog inte reda ut om några har försvunnit eller inte.

Sant, Vad är det med kvinnor och skor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in