2008-05-22, 16:21
Medlem
Dove of Peaces avatar
Polisen testgår sträckan

där vittnen påstås ha sett N.

http://www.gt.se/nyheter/1.1170271/enda-sparet-efter-nathalie
Citera
2008-05-22, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Iofs sant, det är ofta dom som lyckas oxå. Jävligt skumt fall detta iom att hon ej tog avsked eller liknande till sin mor.

Jag lutar mig mot mord...tyvärr.
Detta kan jag hålla med om. Även om jag inte har någon statistik eller dylikt att luta mig mot så verkar det ju ändå vara så att människor som tar sitt liv ofta har en önskan om att bli hittade? Det här totalt spårlösa försvinnandet kanske trots allt pekar på brott och inte självmord...

Edit: Ändrade en formulering.
Senast redigerad av nightfly00 2008-05-22 kl. 16:48.
Citera
2008-05-22, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dove of Peace
där vittnen påstås ha sett N.

http://www.gt.se/nyheter/1.1170271/enda-sparet-efter-nathalie
De borde vara klara snart för det var ett tag sedan artikeln publicerades.

Off Topic: Någon mer än jag som finner det irriterande att vissa tidningar inte anger klockslag då en artikel läggs ut?
Citera
2008-05-22, 17:10
Medlem
Gautamas avatar
Hur vanligt är det i Sverige att en person försvinner spårlöst och aldrig hittas?
Citera
2008-05-22, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gautama
Hur vanligt är det i Sverige att en person försvinner spårlöst och aldrig hittas?

Inte alls vanligt, enl leif gw persson på efterlyst så var det inte ens 1 per år om jag minns rätt.
Citera
2008-05-22, 17:31
Medlem
Troians avatar
Citat:

Ett tjugotal personer per år, har jag för mig. Flera av dessa har förmodligen farit utomlands för att börjat ett nytt liv på något sätt. Ytterligare ett antal försvinner från färjor, förmodligen har de hoppat eller fallit i men flyter aldrig upp till ytan. Inget av detta känns särskilt aktuellt i det här fallet.

Edit: 25-35 per år skriver Expressen.

http://www.expressen.se/nyheter/1.979769/svenskarna-som-ar-sparslost-forsvunna

Edit 2: Inget svar på tjugo minuter. Sedan tre svar inom loppet av en minut. Bra synkning!
Senast redigerad av Troian 2008-05-22 kl. 17:39.
Citera
2008-05-22, 17:31
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ovanligt, men det händer. Minns inte exakt men tror mig ha läst en artikel där ca 27 personer klassades som spårlöst försvunna i landet. Om det sedan berodde på brott eller självmord/frivilligt undanhållande kan jag ej säga.

Men klart för mig står att denna tösen knappast skulle hålla sig borta så här länge frivilligt med all mediauppståndelse o alla sök efter henne.

Det är mord enligt mig o hon ligger i närheten av alingsås tror jag.
Citera
2008-05-22, 17:47
Medlem
Troians avatar
Jag tror även att när en människa varit försvunnen i ett år så kan man nog med 90-95 procent sannolikhet vara säker på att människan aldrig någonsin återfinns.

Det är väldigt sällan man läser i tidningen om återfunna kroppar från personer som varit försvunna i en längre tid.
Citera
2008-05-22, 18:03
Medlem
leopardlilys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Iofs sant, det är ofta dom som lyckas oxå. Jävligt skumt fall detta iom att hon ej tog avsked eller liknande till sin mor.

Jag lutar mig mot mord...tyvärr.
Hon kanske tyckte att det skulle vara för plågsamt att ta farväl av modern,eller så var hon rädd att modern skulle försöka hindra henne,om hon bestämt sig för självmord.Svårt att veta.Fast man tycker ju att hon isf skulle lämnat någon form av brev efter sig.

Tror också mer på att det är mord,inte för att det faktum att hon verkade glad och uppåt skulle tala emot självmord,utan för att alltihop är för konstigt för att det skulle vara självmord.Att hon skulle rusa ut och ta livet av sig på grund av eller utlöst av ett gräl låter inte riktigt troligt.

Oerhört obehagligt att gå förbi bostaden är det iallafall,det syns på något sätt i fönstren att de inte bott där länge.Och nu helt öde
Senast redigerad av leopardlily 2008-05-22 kl. 18:06.
Citera
2008-05-22, 18:09
Medlem
I_O_Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leopardlily

Tror också mer på att det är mord,inte för att det faktum att hon verkade glad och uppåt skulle tala emot självmord,utan för att alltihop är för konstigt för att det skulle vara självmord.Att hon skulle rusa ut och ta livet av sig på grund av eller utlöst av ett gräl låter inte riktigt troligt.

Konstigare saker har väl inträffat. Jag tror att det är självmord, det förklarar varför tidningarna helt plötsligt slutat skriva om det. Sånt har man ju sett förut vid mystiska försvinnanden som tillslut visade sig vara självmord.
Citera
2008-05-22, 18:10
Medlem
cynthias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leopardlily
Oerhört obehagligt att gå förbi bostaden är det iallafall,det syns på något sätt i fönstren att de inte bott där länge.Och nu helt öde
Tittar man på bilder av huset så verkar det som om Kungsgatan utanför är nån sorts av gågata, stämmer det?
Citera
2008-05-22, 18:13
Medlem
Gautamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I_O_U
Konstigare saker har väl inträffat. Jag tror att det är självmord, det förklarar varför tidningarna helt plötsligt slutat skriva om det. Sånt har man ju sett förut vid mystiska försvinnanden som tillslut visade sig vara självmord.
Innebär det att om det nu skulle vara självmord, så kommer vi aldrig få reda på det? Med andra ord så kan ju kroppen vara hittad vid det här laget...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in