2008-09-27, 14:05
Medlem
Celerons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soppa
Hallo Sherlock - bläddra en sida tillbaka i tråden

Nu är jag inte med riktigt.
Citera
2008-09-27, 14:09
Medlem
Midnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celeron

Du är inte ensam.

Ont:
Hoppas verkligen det är hon nu, så familjen får vetskap om vad som hänt. Eller ja, självklart vore det bättre om hon var vid liv på nån semesterö med en hemlig älskare men ni fattar vad jag menar, det är tyvär inte så troligt.
Citera
2008-09-27, 14:14
Medlem
Soppas avatar
Detta har redan ifrågasatts i tråden
Citat:
Ursprungligen postat av Celeron
Citera
2008-09-27, 14:20
Medlem
Tuesdays avatar
Mer lokalmedia att följa detta i:

http://www.alingsastidning.se/nyhet_visa.asp?id=2820&sidnamn=HERRLJUNGA

Enligt Expressen svarar polisen att det inte finns några andra försvunna personer från trakten. Det låter som om de utgår från att det är NJ. Försvunna sedan längre tid tillbaka måste väl finnas?

Vet du om det finns fler försvunna personer i närområdet?
- Inte som jag känner till, säger Jan Strannegård.

http://www.gt.se/nyheter/1.1314066/kropp-hittad-pa-aker-vid-herrljunga

Handlar det om en äldre kvinna, och det är ett direktcitat, skulle polisen uttala sig så då? Min enda reservation handlar om att mördare också kan dumpa kroppar en bit bort från hemorten och/eller brottsplatsen, minns Engla.

tilläggsundran: Saknas Herrljunga sedan mitten av maj?
De får väl påbörja en utredning om den stadens försvinnande också.
Senast redigerad av Tuesday 2008-09-27 kl. 14:29.
Citera
2008-09-27, 14:36
Medlem
Obekräftade uppgifter

Det här är inofficiellt än så länge, men det pratas om att det är nog Nathalie som hittats på åkern.
Citera
2008-09-27, 14:43
Medlem
Tuesdays avatar
Förnekas av polisen. Kan även tolkas som att alla anhöriga ej underrättats än.

Citat:
Finns det någon koppling till den 20-åriga kvinnan som saknas sedan i mitten av maj i Alingsås?

– Inte vad jag vet, det är inga uppgifter jag har.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_1793009.svd
Citera
2008-09-27, 14:43
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Okej, jag tror det är hon. "Hittades inte rakt på" som uttrycker polisen det. Pojkvännen kommer alltså från Herrljunga och hans familj bor just i området Fölene, omkring en och en halv kilometer från Fölene kyrka.

Förhåller det sig som jag insinuerar är det nog att betrakta som uppklarat. Sedan om polisen kommer lyckas plocka fram bevis som gör att det rent juridiskt håller kommer väl visa sig.

Känner en viss lättnad, för att inte tala om vad hennes familj lär göra.

Fy tusan...
Ambivalenta känslor...
Naturligtvis jätteskönt om de äntligen finner Nathalie men otroligt
jobbigt o hemskt om pv skulle vara inblandad i försvinnandet!
Svårt att uttrycka det man tänker i ett sånt här läge utan att
anklaga eller misstänkliggöra...
men jag måste säja att NU tänker jag i dina banor Trojan!
Citera
2008-09-27, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nattvandraren
Det här är inofficiellt än så länge, men det pratas om att det är nog Nathalie som hittats på åkern.

Och av vilka pratas det inte om att det skulle kunna vara Nathalie som hittats hafsigt nedgrävd? Vi får snällt vänta på teknisk bekräftelse.
Citera
2008-09-27, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimsan
Och av vilka pratas det inte om att det skulle kunna vara Nathalie som hittats hafsigt nedgrävd? Vi får snällt vänta på teknisk bekräftelse.
Okej man tror att det är hon, men det är ännu ej bekräftat, det är riktigt. Vi får snällt vänta och se.
Citera
2008-09-27, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chugurh
Hmm tveksamt. Han är ju ganska dum om han dumpar kroppen i en ort han kan knytas till.
Men som många sagt i den här tråden så är det nog han som är GM och det dröjer nog inte så länge innan dom plockar in honom.

Visst fan är det dumt. Men å andra sidan hade något annat kanske varit svårt/dummare? Antagligen har han väl åkt till sina föräldrar och "sörjt" Nathalie. På vägen dit/hem har han ju kunnat gräva ned henne hastigt. Det hade nog varit mer misstänkt om han åkt väldigt långt bort utan ett "ärende" och grävt ned henne (dessutom har han kanske inte haft så bra koll på lämpliga åkrar annorstädes än de han haft anknytning till), han har väl haft ögonen på sig får man tro, även om inte varje steg bevakats. Han har väl hoppats att kroppen skulle ruttna fort.
Citera
2008-09-27, 14:54
Medlem
Det brukar väl ta någon dag innan en identitet kan bekräftas med DNA och allt, nu när det är helg kan det dröja till början av veckan. Givetvis kan då polisen inte kan prata om eventuella identiteter i media. Skulle vara rejält upprörande för de anhöriga om de gick ut med att de trodde att det var hon och det sedan visade sig att det inte var det.

Mycket talar dock för att det är hon, och i så fall ger ju fyndplatsen klara misstankar gällande gärningsman.
Citera
2008-09-27, 14:54
Medlem
rigbos avatar
Jag kollade var personen som hittade kroppen på sin åker bor. De visar sig att han bor granne med pojkvännens föräldrar. De bor på var sin sida av vägen. Med tanke på att pojkvännen flyttade ihop med Nathalie bara två veckor innan försvinnandet och sedan snabbt sa upp lägenheten har han i princip bott där också.

Undrar om pojkvännen är i förvar ännu eller om de väntar tills identifieringen är klar. Med tanke på att det bränns rätt kraftigt om honom nu är risken stor att han avviker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in