Citat:
Ursprungligen postat av kristibrud
Vad krävs för att "kvala in"...? Bra betalt? Är det stor marknad? Berätta ni som VET...
Du
måste ha någon form av specialutbildning, gärna Special Forces, Delta, SAS eller andra elitförband och ha en tredje man som kan gå i god för dig.
Lättast att söka är i forna öststaterna (typ Transnistrien) där insyn är minimal och 'skyddsgrupper' kan bilda kontor fritt från omvärldens regler och regualtion, sen får man jobba sig uppåt och göra sig själv ett namn, gärna ge ett rykte om att man är jäkligt hård.
Marknaden är stor och man tjänar - även enligt västerländs standard - stora pengar, men inkomst varierar stort beroende på 'base of operations' och tidigare erfarenheter, sen får man även betalt efter förmåga i fält, vet att det finns exempel på summor som betalas ut efter antalet eliminerade fiender.
Målet är att hamna bland de amerikanska legoknektarna eftersom de är dom som ger mest pengar och status.
....
Nej, jag driver med dig.
Det är nog ingen här som kan ge något direkt bra svar eftersom det är en jäkligt helighetsfull industri, allt jag vet är att de amerikanska skyddsföretagen både tjänar och betalar ruggigt bra löner, dom anställer dock endast amerikander med militär utbildning så dom vet att de får valuta för pengarna.
Marknad finns, det är väl det ända säkra svaret jag kan ge dig.