• 1
  • 2
2007-08-08, 13:05
Medlem
Hej hej!
23 år och väktare just nu.

Gick in på sidan www.dynsec.se

Någon som är bekant med detta?

Vet rätt mycket redan, men någon som erfarenheter osv....?

kan detta hjälpa mig meriterande i mitt yrke just nu?

Tacksam för svar!

MVH
Citera
2007-08-08, 13:12
Medlem
Mackan52s avatar
Det verkar vara utbildning för folk som vill bli del av PMC (Private Military Contractor) industrin.
Citera
2007-08-08, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
Det verkar vara utbildning för folk som vill bli del av PMC (Private Military Contractor) industrin.

Erfarenheter?

Det ja vill ha är mer info om detta...
Citera
2007-08-09, 21:18
Medlem
Luxuss avatar
ser ju fruktansvärt proffsigt ut... not
Citera
2007-08-09, 21:27
Medlem
BigTones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fläkten
Hej hej!

Tacksam för svar!

MVH

Det är väldigt dyra utbildningar som inte garanterar dig välbetalda jobb eller jobb över huve taget
Citera
2007-08-09, 22:48
Medlem
HonkenLarssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fläkten
Hej hej!

Tacksam för svar!

MVH

Vad är det du vill veta mer exakt?

Nej som väktare i Sverige så har du ingen direkt nytta av utbildningarn mer än som rent extra kunnande. Det betalar sig inte att gå kurserna, du kan inte löneförhandla till dig en högre lön så att säga.

Ja det finns folk här på forumet som jobbat/jobbar inom den lite mer "exotiska" säkerhetsbranchen. ex användaren AlTikrit (har för mig han heter så).

Om du nu ändå vill pröva på så är lättaste vägen till ett välbetalt arbete inom den branchen att söka sig till legionen. Där skall du helst ingå i ett spaning/fallskärmsjägarförband.

En annan väg som borde funka är att du utbildar dig till sjuksköterska med inriktning akutvård/anestesi. Sen gör du några vändor med svenska utlandsstyrkorna (försvarsmakten).
Citera
2007-08-09, 23:14
Medlem
danjäls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HonkenLarsson
Om du nu ändå vill pröva på så är lättaste vägen till ett välbetalt arbete inom den branchen att söka sig till legionen. Där skall du helst ingå i ett spaning/fallskärmsjägarförband.

Förlåt kunde inte låta bli. Förstår vad du menar igentligen men det är skrivet så fritt för tolkning
Citera
2007-08-10, 00:21
Medlem
Azraels avatar
Dynsec är ett av flera svenska företag som utnyttjar unga naiva killar som har en dröm om att få åka ut i världen och jobba som flashiga legosoldater/livvakter. Utbildningen är inte ens godkänd av RPS vilket är ett säkert tecken på att det är rent humbug.

Affärsidén är att erbjuda svindyra utbildningar som skall ge sken av att vara nyckeln till den internationella personskyddsvärlden och/eller tyngre säkerhetsbranchen i mellanöstern och liknande. I själva verket är en svensk mupp utan militär bakgrund (lumpen är inte militär bakgrund) ungefär lika gångbar på den marknaden som en berusad chimpans.
Citera
2007-08-10, 08:48
Medlem
Bazzarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azrael
Dynsec är ett av flera svenska företag som utnyttjar unga naiva killar som har en dröm om att få åka ut i världen och jobba som flashiga legosoldater/livvakter. Utbildningen är inte ens godkänd av RPS vilket är ett säkert tecken på att det är rent humbug.

Affärsidén är att erbjuda svindyra utbildningar som skall ge sken av att vara nyckeln till den internationella personskyddsvärlden och/eller tyngre säkerhetsbranchen i mellanöstern och liknande. I själva verket är en svensk mupp utan militär bakgrund (lumpen är inte militär bakgrund) ungefär lika gångbar på den marknaden som en berusad chimpans.

deras utbildningar är väl godkända..men de förlorade sitt tillstånd att utbilda väktare och ordningsvakter pga vart de skickar folk att jobba om jag int minns fel. Militär bakgrund har förtur på deras utbildningar iaf men som sagt ovan..inget är gratis. Jag mailade dem på ren humor och frågade efter priser... ligger på ca 20000 för grundkursen... 80 000 för psd utbildning på 2 veckor osv..
Citera
2007-08-10, 09:05
Moderator
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azrael
(lumpen är inte militär bakgrund)

Vill nog ändå sätta in ett litet förbehåll gällande det beroende på vad man gör sin värnplikt som. T.ex 7,5 månader som trossman på S1 lär ju inte ge några större plus i kanten medan 15 månader som KB på Arméns Jägarbataljon nog kan ge en viss fördel.
Citera
2007-08-10, 13:28
Medlem
Bulldoozers avatar
Man blir riktigt sugen faktiskt..

Efter 2 år 6 månader inom värnplikten så har man faktiskt förvandlats till en soff potatis nu när man inte är i tjänst ett par månader senare..
Citera
2007-08-10, 14:09
Medlem
503s avatar
Gick ju ett program på TV som bla. handlade om en kille som gick en utbildning hos Dynsec.
Killen verkade efterbliven och utbildningen verkade oseriös.

Har själv kollat runt lite bland olika personskyddsutbildningar och där finns andra företag som verkar bra mycket mer seriösa än Dynsec.

Kolla detta tex.
http://www.personskyddsskolan.se/

De erbjuder en hel del olika utbildningar inom olika områden , fast dessvärre till sviniga priser.

Däremot så verkar de mer seriösa och lockar, åtminstone inte öppet, med en karriär nere i Irak.
Man kan ex. läsa följande på deras sida om PSD utbildning.

Citat:
När man arbetar med PSD så innebär det att man arbetar i större eller mindre arbetsgrupper, i miljöer och situationer som beräknas som mycket farliga ute i världen. [...] Vi förmedlar inte personal till krigförande områden! [...]

De har även lite olika utbildningar som kanske tilltalar dig som väktare.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in