2005-04-01, 19:50
Medlem
Finns det någon på FB som har varit med eller funderar på att ansluta. Har funderingar på att åka efter sommaren om mitt liv fortsätter som det gör nu, helt åt helvete alltså.
Citera
2005-04-01, 19:51
Medlem
Bråkmakarns avatar
Tror det fanns en tråd om främlingslegionen för inte alls länge sen..

Edit: Legionen
Citera
2005-04-03, 00:50
Medlem
sevens avatar
Låter som en dum idé.
Åk inte till Legionen för att du inte trivs med din tillfälliga livssituation, åk dit därför att du ser det som ett kall.
Det är betydligt enklare att reda upp sin temporära livskris än att att fullgöra fem år i Främlingslegionen.
Fundera igenom det hela flera gånger och bekanta dig med tanken.
Vad är ditt syfte med frågeställningen föresten? Tror du får bättre respons om du skriver ut vilka frågor du har att ställa sedan jag vet att det finns folk här på Flashback som har kontakter och kunskap.
Citera
2005-04-03, 19:54
Medlem
borrizs avatar
Varför just franska legionen?

Har för mig att lön mm är betydligt bättre i den spanska främlingslegionen.
Citera
2005-04-03, 20:46
Medlem
spanska främlingslegionen?
Citera
2005-04-03, 21:14
Medlem
jag var sugen på det effter jag gjorde lumpen o inte kom in på interrnationel tjänst men jag vet inte riktigt det går så jävla mycket ryckte om det så man vet fan inte vad som stämmer
Citera
2005-04-03, 22:56
Medlem
Krungtheps avatar
Man ska inte fly till Legionen med sina ouppklarade problem, här är ett exempel på en kille som varit legionär men trots det inte rett upp sina problem. Han sitter värre i skiten nu än när han lämnade sverige.

http://www.aftonbladet.se/vss/nyhete...611762,00.html
Citera
2005-04-04, 17:50
Medlem
Ninja00s avatar
Spanska Legionen finns inte längre i den mån att dem tar in utländska medborgare.

Så Franska främlingslegionen är nu den enda man kan rekryteras in i förutom ditt eget lands militär.

Legionen är inte bra ställe att fly till, snarare om du vill ha en karriär som militär i en elit armé.
Citera
2005-04-14, 22:35
Medlem
Deca7000s avatar
det e hårt men bra tror jag..

Tror Legionen kan vara skit hård men visst bra oxå..beror på vad man har för mål.. men man ska vara målmedveten att det är det sista man gör som människa för man kan lika gärna dödas därnere..någonstans i amazonas, afrika, irak eller vart det nu blir.. men visst har man inget o göra i sverige o allt har skitit sig o man försökt med det mest.a.så varför inte..bättre dra dit än att skjuta sig här..men kan va mer smärt fritt o skjuta sig här..slipper lida lika mycket..
sen så ska man veta att 3/4 inte blir antagna till legionen..dom har över 100 st sökandes varje vecka..

Det finns o ladda hem dokumentär filmer om legionen på dc..har några st själv..2 svensk o en från discovery..

www.br-legion.com

bra sida där du ser det mesta..har själv funderat på dra ner..efter sommaren..
Citera
2005-04-15, 08:07
Medlem
Khaymans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deca7000
.så varför inte..bättre dra dit än att skjuta sig här..men kan va mer smärt fritt o skjuta sig här..slipper lida lika mycket..

Känner igen den där åsikten - tro mig, det är långt mycket mer smärtfritt att skjuta sig "här hemma" än att gå med legionen och hoppas på att nån irakier gör det åt dig (när du gör något "hjältemodigt").
Jag har träffat trasiga människor i Balkan med exakt samma inställning som du har.

Blir du skadad kan tre saker hända:
1) Dina kamrater släpar ut dig ur hotzonen, blödandes med dina tarmar hängandes utanför magen och bortsprängda ben - Framtid på ett franskt rehabiliteringssjukhus i rullstol - enormt romantiskt och smärtfritt.

2) Dina irakiska/tchadiska/somaliska fiender plockar upp dig och roar sig med att sticka fotogenindränkta bambustickor under dina naglar tills dom tröttnar och testar just hur mycket elström som behövs genom dina testiklar innan du dör. Aningen mer romantiskt än ettan, men kanske inte direkt smärtfritt.

3) Ingen hittar dig, du dör skrikandes i en öken någonstans med dina inälvor utspridda omkring dig.

De flesta blir inte dödade "rent" och snyggt i krig - majoriteten blir sönderskjutna, sprängda, överkörda, brända men överlever gör de likt förbannat.

Mitt "Dr. Phil" råd till både dig och thompear - lös problemen här, flytta från stan, byt jobb, sluta träffa negativa polare, gå på en positivt tänkande kurs eller bara gör något och allt går att lösa.

Khay.
Citera
2005-04-15, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krungthep
Man ska inte fly till Legionen med sina ouppklarade problem, här är ett exempel på en kille som varit legionär men trots det inte rett upp sina problem. Han sitter värre i skiten nu än när han lämnade sverige.

http://www.aftonbladet.se/vss/nyhete...611762,00.html

ja va fan det var ju en tjack hora, han borde ungått straff
Citera
2005-04-15, 15:07
Medlem
rick-ransoms avatar
Min pappa låg i Främlingslegionen i två omgångar, han sloga bl.a. mot Rommell i Nordafrika under Andra Världskriget och låg i tyskt krigsläger i Dresden när det bombades mot krigsslutet...

Han har berättat mycket och sammanfattningsvis så var (är?) det fruktansvärt HÅRT och TUFFT! Disiplinstraffen var inte att leka med på den tiden...
Ett vanligt var att spring runt i den brännande solen med en ryggsäck fyld med sten, för att göra saken bättre var remmarna utbytta mot ståltråd!

Efter kriget fick han medaljer av såväl Roosevelt som de Gaulle och fick fransk militärpension till sin död......... (Han var ganska mycket äldre än min mamma)

Han avrådde alla han träffade att söka in men för honom var det det viktigaste i hans liv (dubbla budskap)!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in