Citat:
Ursprungligen postat av Deca7000
.så varför inte..bättre dra dit än att skjuta sig här..men kan va mer smärt fritt o skjuta sig här..slipper lida lika mycket..
Känner igen den där åsikten - tro mig, det är långt mycket mer smärtfritt att skjuta sig "här hemma" än att gå med legionen och hoppas på att nån irakier gör det åt dig (när du gör något "hjältemodigt").
Jag har träffat trasiga människor i Balkan med exakt samma inställning som du har.
Blir du skadad kan tre saker hända:
1) Dina kamrater släpar ut dig ur hotzonen, blödandes med dina tarmar hängandes utanför magen och bortsprängda ben - Framtid på ett franskt rehabiliteringssjukhus i rullstol - enormt romantiskt och smärtfritt.
2) Dina irakiska/tchadiska/somaliska fiender plockar upp dig och roar sig med att sticka fotogenindränkta bambustickor under dina naglar tills dom tröttnar och testar just hur mycket elström som behövs genom dina testiklar innan du dör. Aningen mer romantiskt än ettan, men kanske inte direkt smärtfritt.
3) Ingen hittar dig, du dör skrikandes i en öken någonstans med dina inälvor utspridda omkring dig.
De flesta blir inte dödade "rent" och snyggt i krig - majoriteten blir sönderskjutna, sprängda, överkörda, brända men överlever gör de likt förbannat.
Mitt "Dr. Phil" råd till både dig och thompear - lös problemen här, flytta från stan, byt jobb, sluta träffa negativa polare, gå på en positivt tänkande kurs eller bara gör något och allt går att lösa.
Khay.