• 1
  • 2
2005-12-20, 19:36
Medlem
Någon som vet hur man som svensk ansöker för tjänstgöring i IRAQ. Då Sverige har svårt i krig och konflikter pga för mycket muslimer i detta land..
Hur söker jag tjänstgöring i Amerikanska, Engelska eller Danska kompanier..
Det mest intressanta är ju Amerikanska och då efter en tids tjänstgöring få "grönt kort". Är utbildad i Svenska försvaret innom stadsstrid och känner väl till utländska vapengarderoben...
Citera
2005-12-20, 20:17
Medlem
h8_religions avatar
Hmm, varför vill du dit? Döda araber som du är trött på här hemma eller???
Citera
2005-12-20, 20:19
Bannlyst
Nibbler...?
Citera
2005-12-20, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av engis
Någon som vet hur man som svensk ansöker för tjänstgöring i IRAQ. Då Sverige har svårt i krig och konflikter pga för mycket muslimer i detta land..
Hur söker jag tjänstgöring i Amerikanska, Engelska eller Danska kompanier..
Det mest intressanta är ju Amerikanska och då efter en tids tjänstgöring få "grönt kort". Är utbildad i Svenska försvaret innom stadsstrid och känner väl till utländska vapengarderoben...
Min gissning: Ain't happening. Är du inte utbildad i US Army, Marinkåren, Flottan eller Us Airforce så får du med största sannolikhet inte en tjänst. Samma sak bör gälla för danska och engelska styrkorna.
Dessutom så behöver man ett grönt kort för att öht. kunna gå med i t.ex USMC.
Citera
2005-12-20, 20:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PolarenPär
Nibbler...?

Haha=)

Får man ens det? Måste man inte vara född i det landet man tjänstgör som militär för? Stavas det inte Irak?
Citera
2005-12-20, 20:30
Medlem
^swestres^s avatar
Det finns ju ett fåtal svenskar som fått utbildning vid Rangers. 3 st enligt nån tidningsartikel för några år sedan. Vaga källor jag vet. Men jag tror inte det är något gemene man bara kan göra hipp som happ.

Nej, lär dig acceptera och förstå främmande kulturer och religioner istället för att dra alla över ett strå.
Citera
2005-12-20, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iamabbe
Haha=)

Får man ens det? Måste man inte vara född i det landet man tjänstgör som militär för? Stavas det inte Irak?
Nja, inte i USA ivartfall. Green Card är dock absolut hundra procentigt nödvändigt för att ens komma på fråga. Jag är inte säker, men jag har för mig att engelsmännen inte tillåter andra än medborgare i Samväldet att göra militärtjänstgöring i England.
Citera
2005-12-20, 20:42
Medlem
-jOE!s avatar
Sedan binder man upp sig på 4-års avtal om jag minns rätt.
Citera
2005-12-20, 20:47
Medlem
666Hates avatar
Snacka med ambasaden, dom hjälper dig.
Just U.S armé är nog inga större problem att ta värvning i.
Det var det inte för några år sen, typ i slutet på 90talet.

Lycka till

"- För att du som svensk ska kunna jobba i USA måste du ha ett arbetstillstånd utfärdat av The Immigration and Naturalization Service. Du får tillståndet först när du hittat någon som vill anställa dig, en amerikansk arbetsgivare eller utländsk organisation e.d. på uppdrag i USA. Det går alltså inte att bege sig till USA för att på vinst eller förlust söka arbete på plats. Du kommer inte in i landet. Amerikanska myndigheter utfärdar dock varje år ett antal ”Green Cards”: tillfälliga arbetstillstånd. Information om detta kan du få av Amerikanska Ambassaden i Stockholm"

Amerikanska ambassaden i Stockholm

Embassy of the United States of America
Dag Hammarskjölds väg 31
SE-115 89 Stockholm

Tel: 08-783 53 00
Fax: 08-661 19 64

Andra faxnummer till ambassaden:
Public Affairs Section (PAS): 08-665 33 03
Foreign Commercial Service (FCS):08-660 9181
Defense Attaché Office (DAO): 08-662 80 46
Consular Section: 08-660 58 79

Öppettider:
Måndag – fredag kl 08.00-16.30

Ambassaden är stängd under amerikanska och svenska helgdagar.
Citera
2005-12-20, 20:51
Medlem
SebbeBoys avatar
vill du ha mycket strider å så kan du alltid joina främlingslegionen...
Citera
2005-12-20, 20:52
Medlem
666Hates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SebbeBoy
vill du ha mycket strider å så kan du alltid joina främlingslegionen...

Söker man dit ska man tycka om att bli rövknullad på kvällarna... Bara att tänka på
Citera
2005-12-20, 20:54
Medlem
the_demons avatar
söka jobb på någon livvaktsfirma..

Du kommer säkert få se action där med. Plus att det är nog bättre betalt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in