Citat:
Ursprungligen postat av
onopono
Jag har läst en hel i dessa men det var ett tag sedan.
Samma för mig. Det är därför jag inte tänker leta åt dig om det du borde ha läst. Jag tror du inte har angivit exakt sida och rapport i dina påståenden, eller?
Citat:
Ursprungligen postat av
onopono
Mest trovärdig av vilka/vem?
Den frågan har du ställt en gång förut och fått svar på. Varför citerade du inte dig själv när du vet vad du har skrivit förr - eller?
Citat:
Ursprungligen postat av
onopono
Du påstår att den rhodesiska inledande haveriutredningen är mest trovärdig eftersom den hade tillgång till haveriplats och kritvita vittnen.
Jag har skrivit precis tvärtom ifall du har läst vad jag har skrivit, eller har du inte det?
Citat:
Ursprungligen postat av
onopono
Att inte ha landningsljusen påslagna när man nattetid flyger in för landning var och är väl mot reglerna och inte helt ofarligt vad jag förstår.
Har du börjat att hitta på egna regler? Citera dem annars!
Citat:
Ursprungligen postat av
onopono
Vem frågade vilka vittnen?
Du har hänvisat till vittnen utan källhänvisning otaliga gånger. Återkom med namn, tidpunkt för när vittnesuppgifterna lämnades, var vittnena befann sig under haverinatten samt vad de gjorde efter haveriet.
Citat:
Ursprungligen postat av
onopono
Hon anger inte källa
Således ingen som var på plats och kan ha hittat på allt.
Citat:
Ursprungligen postat av
onopono
Var Albertinan ett ”svart föremål”?
Om man inte har egen belysning och inte är belyst av annat än stjärnor och en svag månskära, så ja.
Citat:
Ursprungligen postat av
onopono
Radar
Men det fanns ju ingen. Om du inte kan bevisa det du påstår här.
Citat:
Ursprungligen postat av
onopono
Inte i dennes egenskap av pilot och haveriutredare, nej.
Jo.
Citat:
Ursprungligen postat av
onopono
”Assured effect against ”soft ground targets” ”? Vad i hela friden menas?
Det som står. Lätt attack. Ingenting om nattjakt som är helt andra flygplan.
Citat:
Ursprungligen postat av
onopono
Var skriver jag att jag har ”nollkoll” och på, vad?
Du skrev att du hade noll erfarenhet att backa upp ditt påstående - ifall du läser det du själv skriver.
Citat:
Ursprungligen postat av
onopono
från USAF-planen parkerade på Ndolas flygplats med rusande motorer, fullpackade med avancerad signalspaningsutrustning
Källa? Ange utrustning ombord, ange registrering på flygplanen, ange tider för start och landning, ange när och varför motorerna stängdes av.
Citat:
Ursprungligen postat av
onopono
Ndola var vid tiden en toppmodern internationell flygplats
Källa på det? Utrustning? Hjälpmedel? Personal? Kontroll över parekerade flygplan på flygfältet? Öppethållningstider för tullen?
Det verkar som du glömt massor av källhänvisningar (exakta) och ibland inte ens läst det du har skrivit själv.