2012-12-23, 20:33
Medlem
BearTheVikings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOaiki
Om du gör av med energi är det ju inget konstigt. Den som rör sig i jobbet från morgon till kväll kommer givetvis behöva mer energi än den som sitter still. Vem har påståt något annat menar du?

När jag påstod att jag äter väldigt mycket, men utan att öka i vikt var det några som kommenterade det inlägget med misstro. Och då förklarade jag helt enkelt hur det kommer sig att jag äter mer än andra, utan att det påverkar min fysik. Precis som du säger, inget konstigt alls. Förstår inte varför folk inte tror mig när jag säger att jag äter mycket. Vad finns det för anledning att tro att jag talar osanning...?
Citera
2012-12-23, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BearTheViking
När jag påstod att jag äter väldigt mycket, men utan att öka i vikt var det några som kommenterade det inlägget med misstro. Och då förklarade jag helt enkelt hur det kommer sig att jag äter mer än andra, utan att det påverkar min fysik. Precis som du säger, inget konstigt alls. Förstår inte varför folk inte tror mig när jag säger att jag äter mycket. Vad finns det för anledning att tro att jag talar osanning...?

För du äter antangligen inte så mycket som du tror
Skriv här vad du har ätit idag.
Citera
2012-12-29, 17:23
Medlem
Autokinetisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .adept
Hade alla samma stats och åt lika mycket under dessa 3 månaderna?
Förmodligen inte, då alla väger olika mycket, men personer som säger" jag kan äta hur mycket som helst, utan att bli tjock ", bör ju uppfattas som att dom äter mycket för deras storlek, då det inte finns någon måttstock baserad.

Ska iaf finnas dokumentär på't!
Citera
2013-01-02, 01:44
Medlem
BearTheVikings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wiicera
För du äter antangligen inte så mycket som du tror
Skriv här vad du har ätit idag.

Den här discussionen börjar kännas en smula korkad, men visst, kör till!

2 mackor med nutella
3 skinkmackor
1 tallrik cornflakes
2 stora portioner potatisgratäng med entrecote
lite glass
fiskpinnar och ris
cirka 300 gram godis
+ några glas mjölk och andra smågrejer

Jag har förövrigt suttit vid datorn större delen av dagen, eftersom vädret varit skit, om det nu är intressant...

Jag kan dessutom tillägga att jag väger cirka 65 kg, så denna mängd mat är i min mening stor i förhållande till min kroppsvikt. Men jag tvingar ingen att hålla med mig.
Citera
2013-01-02, 08:12
Medlem
Citat:
Den här discussionen börjar kännas en smula korkad, men visst, kör till!

2 mackor med nutella
3 skinkmackor
1 tallrik cornflakes
2 stora portioner potatisgratäng med entrecote
lite glass
fiskpinnar och ris
cirka 300 gram godis
+ några glas mjölk och andra smågrejer

Jag har förövrigt suttit vid datorn större delen av dagen, eftersom vädret varit skit, om det nu är intressant...

Jag kan dessutom tillägga att jag väger cirka 65 kg, så denna mängd mat är i min mening stor i förhållande till min kroppsvikt. Men jag tvingar ingen att hålla med mig.

Det du skriver här kan lika gärna vara ett energiintag av ~2500kcal som 4500kcal+ beroende på hur man är som person gällande maten. Sedan är det ju inte vad man äter över en dag som gör att man går upp i vikt utan vad man äter veckor/månader i rad dagligen
Citera
2013-01-02, 23:14
Medlem
BearTheVikings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Det du skriver här kan lika gärna vara ett energiintag av ~2500kcal som 4500kcal+ beroende på hur man är som person gällande maten. Sedan är det ju inte vad man äter över en dag som gör att man går upp i vikt utan vad man äter veckor/månader i rad dagligen

Det förstår jag ju givetvis. Jag är ingen idiot!

Men nu var det faktiskt så att jag blev ombedd av en användare här på forumet att tala om vad jag ätit under dagen, och beskedlig som jag är gjorde jag just det.

Var ditt inlägg verkigen nödvändigt?
Citera
2013-01-02, 23:16
Medlem
Citat:

Men nu var det faktiskt så att jag blev ombedd av en användare här på forumet att tala om vad jag ätit under dagen, och beskedlig som jag är gjorde jag just det.

Ja, mitt inlägg var nödvändigt.
Citera
2013-01-02, 23:49
Medlem
Citat:

Det var jag som fråga.
Skulle vilja att du räknar dina kalorier i en vecka om du fortfarande tror att du inte kan gå upp i vikt.
Citera
2013-01-03, 02:42
Medlem
Citat:
Jag har ganska bra koll på hur många kalorier jag äter, och jag kan garantera att jag äter mycket mer än de flesta i min åldersgrupp och viktklass. Varför har ni så svårt att tro att vissa behöver mer energi än andra? Jag gör helt enkelt av med mer energi än genomsnittet, varför är det så konstigt?
Hur mycket äter du då? Hur ser en vanlig dag ut för dig? Aktiviteter osv.
Citera
2013-01-03, 21:45
Medlem
TerminatorGundes avatar
Så är en polare till mig,han säger att han har för bra förbränning så han inte kan gå upp i vikt.
Citera
2013-01-03, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TerminatorGunde
Så är en polare till mig,han säger att han har för bra förbränning så han inte kan gå upp i vikt.

Din polare har fel.
Citera
2013-01-03, 21:49
Medlem
TerminatorGundes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wiicera
Din polare har fel.

Ja jag vet,länkat en massa om viktuppgång osv till honom men han är väldigt envis och vägrar ge med sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in