Citat:
Ursprungligen postat av BearTheViking
Som jag redan har sagt har jag ingen lust att ta mig tid att
bevisa det jag påstår. Jag förstår dock fortfarande inte vad det finns för anledning att inte tro på det jag säger. Är jag dum för att jag tror att jag äter mer än andra? Du kanske tror att alla människor äter exakt lika mycket? I så fall är det nog du som är korkad...
Att jag tror mig äta mycket beror på att jag upplever att jag tar större och fler portioner än de jag äter tillsammans med. Jag har varken tid eller lust att bevisa att det är så, men återigen förstår jag inte vad det finns för anledning att tvivla på det jag säger. Vill du att jag ska göra någon undersökning eller? Det tänker jag inte, så ledsen att göra dig besviken.
Jag är själv Inte stor i vikten 58kg, detta betyder dock inte att jag har någon hög ämnesomsättningen då detta skulle föra med sig massa andra besvär som jag inte känner av.
Jag vet att jag har ätit dåligt, har nu börjat gymma och äter ordentligt och en dag kan se ut såhär för mig för att jag ska kunna öka i vikt.
4:30 - 500gram gröt 500kcal
9:00 - halvliter cola och chokladboll 225 + 360 kcal
12:00 - pasta och korv - 200gram korv och 170gram pasta runt 800kcal
14:00 - en liter röd mjölk 600kcal
16:30 - 18:00 gym.
18:30 - halvliter yoghurt och risifrutti. 400 + 230kcal
20:00 - 3st dubbelmackor med skinka och mossarella. 600kcal
Detta blir totalt 3700kcal per dag, eftersom att jag har bra värden i kroppen så kan jag äta och dricka ganska mycket såkallad "skräpmat" så de gör inget i dagsläget.
Posera att jag äter detta i en vecka, då skulle jag gå upp exakt 1,5kg i vikt om jag i normala fall förbränner 2200kcal per dag. Dock så försöker jag hålla mig runt 3000 kcal om dagen för att inte det ska gå i raketfart och bara sammla på mig massa fett.