2012-11-21, 10:55
Medlem
Var en "sån" person innan, sen insåg jag att jag bara äter väldigt oregelbundet. Har dock väldigt svårt att gå upp i vikt. Fick ligga närmare 6000kcal per dag för att bli tyngre. Gick upp fem kilo efter ett par månader på den dieten, vilket jag sedan tappade på en vecka.

Förvånas dock över att jag är så stabil i min vikt. Är 181 och ligger på stadiga 64kg +- 1. Kan gå utan mat i tre dagar utan att tappa ett kilo, för att sedan svulla i tre dagar utan att gå upp ett kilo.
Citera
2012-11-21, 11:54
Medlem
MrOaikis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigBusiness
Det finns studier som lättilgängligt och tydligt visar att det i alla fall finns unga människor som inte blir feta och går upp i vikt av att äta abnorma mängder samtidigt som deras fysiska aktivitet begränsas kraftigf.

Den som är seriöst intresserad kan Googla upp Fredrik Nyström, den svenske forskaren bakom studien.

BBC har gjort en dokumentär om detta:

http://m.imdb.com/title/tt1387876/

Tror även svt hade ett större reportage om det.

Hittar inga bättre länkar nu från telefonen på väg till jobbet.

Professor Nyström är ju inte helt oemotsagd. Stephan Rössner, en annan professor, opponerar sig starkt mot Nyströms tes.
Citera
2012-11-21, 12:24
Medlem
Stone..s avatar
Äter massor med onyttigheter om dagen och har gjort i flera år. Som jag sa så ligger jag runt 60-65kg och har aldrig vägt närmare 70kg.
Måste ligga i släkten för farsan går inte upp i vikt han heller!

Citat:
Ursprungligen postat av Abolish
Du ater massa onyttig mat en gang om dagen?

Du gar flera kilometer, wow.

Samma svar till dig som till "Stone..".

Testa att rakna hur manga kcal ni far i er sa ska ni se att ni inte ater sa mycket som ni tror.
Citera
2012-11-21, 12:32
Medlem
MrOaikis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone..
Äter massor med onyttigheter om dagen och har gjort i flera år. Som jag sa så ligger jag runt 60-65kg och har aldrig vägt närmare 70kg.
Måste ligga i släkten för farsan går inte upp i vikt han heller!

Har du lust att dela med dig av hur din veck ser ut? Både när det gäller mat och rörelse.
Citera
2012-11-21, 12:39
Medlem
TheAlamos avatar
Däremot är det väl skillnad på fetton som försöker gå ner i vikt och misslyckas än personer som tränar och äter sig sprängmätta varje dag utan att gå upp, så var det för mig under gymnasiet. Efter skollunchen så åt jag mig så mätt att jag hade svårt att gå och gjorde samma sak hemma, trots det gick jag inte upp ett gram. Det var inte fören jag flyttade hemifrån som jag började gå upp sakta men säkert då jag hällde i matolja i maten, drack fetare mjölk osv. Men det är väl ingenting en tjockis håller på med? Han anstränger sig inte med alla medel för att gå upp i vikt utan "äter ju typ inget" och ändå förblir fetto. Om jag skulle vilja gå ner 10 kg så hade jag också gjort det på 10 dagar.

Svar: Ja det är skillnad på folk och deras näringsupptag.
Citera
2012-11-21, 12:51
Medlem
Citat:
Det kan jag göra om du vill veta.
Kliver upp på morgonen men äter inte frukost för jag kan inte äta på morgonen. Äter ungefär två ordentliga måltider senare på dagen. Har ju hund så är ute och går en sväng om dagen med henne. Bara fråga om du undrar något mer

2 "ordentliga" måltider, du får nog inte i dig mer än 2 000 kalorier om dagen.... Du tror bara det.
Citera
2012-11-21, 12:51
Medlem
Stone..s avatar
Kliver upp på morgonen men äter inte frukost för jag kan inte äta på morgonen. Äter ungefär två ordentliga måltider senare på dagen. Har ju hund så är ute och går en sväng om dagen med henne. Bara fråga om du undrar något mer

Citat:
Ursprungligen postat av MrOaiki
Har du lust att dela med dig av hur din veck ser ut? Både när det gäller mat och rörelse.
Citera
2012-11-21, 13:00
Medlem
MrOaikis avatar
Citat:

Ok, så du är ute och går varje dag och du äter bara två måltider? Kan du sammanfatta allt du äter? Tack.
Citera
2012-11-21, 13:15
Medlem
Stone..s avatar
Nej inte riktigt varje dag har ju familj som är ute och går med henne också. Ja minst två måltider om dagen!
Min lillebror är ju kock på ett hotell så äter där väldigt ofta och mycket för han lagar så jävla god mat Äter jag inte där så blir det pizza eller någon annan snabbmat. Orkar inte ställa mig och laga mat det är så tråkigt Plus en massa dricka,chips och godis.

Citat:
Ursprungligen postat av MrOaiki
Ok, så du är ute och går varje dag och du äter bara två måltider? Kan du sammanfatta allt du äter? Tack.
Citera
2012-11-21, 13:49
Medlem
Citat:
Nej inte riktigt varje dag har ju familj som är ute och går med henne också. Ja minst två måltider om dagen!
Min lillebror är ju kock på ett hotell så äter där väldigt ofta och mycket för han lagar så jävla god mat Äter jag inte där så blir det pizza eller någon annan snabbmat. Orkar inte ställa mig och laga mat det är så tråkigt Plus en massa dricka,chips och godis.

Tror inte att du får i dig mer än 2 000 kalorier om dagen.
Citera
2012-11-21, 14:15
Medlem
jomt1234s avatar
Min granne tillika bästa vän är en sådan person. Han käkar fet lunch på pizzeria eller dylikt varje dag, på helgerna går han ut och festar mycket. Han går ekonomi på gymnasiet, så han rör inte heller mycket på sig, gymmar max en gång per vecka.
Om/när jag är över och chillar så bjuder han ofta på mat, och då är det MYCKET mat, ½ grillad kyckling och en hög pommes var, det blir jag mer än proppmätt på medans han gärna tar en glass eller så efter.
Kan tillägga att han är ca 180-185 och väger kanske runt 65-70kg.

Jag väger lite mer och är lite kortare, är dock snickare så allt är inte fett. Fast känner själv att jag kan äta hyfsat mycket utan att gå upp märkbart i vikt, kanske lite från själva maten men jag förbränner mycket på jobbet.
Citera
2012-11-21, 14:15
Medlem
DaCriLLs avatar
hade en nära polare som var/är sån.

killen tryckte dessutom i sig nån sorts jävla monster-gainer på 2000 kalorier om dan. det hände jävlar ingenting.

själv kan man inte snegla på ett ballerinakex utan att arslet börjar dallra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in