2010-07-31, 12:54
Medlem
Cerwins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gx740
Mindre aptit? Jag är hungrig 3 timmar efter att jag ätit mig mätt. Har för övrigt inget problem med att tex trycka i mig ett 300grams hamburgarskrovmål.

Hur som helst så tror jag ändå att det finns olika kroppstyper, men det verkar det råda delad mening om.

Blir ganska förvirrad när det påstas att jag skulle äta lite, alldrig någon som sagt åt mig ''In real life'' att jag har dålig aptit, snarare att jag äter väldigt mycket och ofta.

Men sak samma, ni anser att jag äter för lite, och jag anser motsatsen.
Går inte att bevisa något förran mitt energi-intaget är kartlagt.

Haha. Du äter som en liten tjej!

Prova att ät 3500 kcal i form av kvarg och eller kyckling så får vi se om du nu "kan äta mycket".
Citera
2010-07-31, 13:22
Medlem
MrMoonwalkers avatar
Citat:
Snus är hungerstillande, men 48 timmar utan mat är väl lite att ta i.

Jag hade problem att gå upp i vikt tills jag började äta Mer. Alla kan gå upp i vikt, känner mer folk som säger att dom äter hur mycket som helst, men när man granskar deras vanor så är det inget att hänga i granen.
Citera
2010-07-31, 14:57
Medlem
Gx740s avatar
OkOk, finns det någon annan som har problem med att det fett man lägger på sig bara hamnar på magen och halsen?

Eller det kanske finns en spärr man måste passera före det börja fördelas över hela kroppen?

Gör det någonting att fettet ansamlas på just magen och halsen? Om man ska bygga muskler, det vill säga. Eller är det att föredra om det fördelas ut på hela kroppen.

Sen undrar jag en sak till, Kvarg/Kesella. Vart kan man köpa det förutom hos Lidl?

Och om man köper Kesella, är det då i flytande eller fast form?

Får väl börja häva i mig gainer igen så ska vi se om jag går upp i vikt, men först blir det till att köppa chokladgainer. Kör med banansmak på gainern från star nutrition nu, och den smakar diskmedel... Får kvälningar bara jag tänker på det.

Om man köper någon ''Prestationshöjande'' tillskott som tex SuperPump 250, hur bra mår egentligen kroppen av dom? Man känner sig ju som en duracellkanin när man druckit den, så blir lite orolig att det tar på levern/njurarna.

Protein, kolhydrater, kreatin, är ju ändå naturliga ämnen som man annars får från tex kött och så. Vad innehåller egentligen saker som SuperPump250 som gör att mig känner sig som en duracellkanin? Jag får mycket mer ork och tempo när jag dricker den, men blir samtidigt väldigt stimmig och uppvarvad.

Sen en sak till, finns det någon forskning gjord på hur bra det är för kroppen att hålla på och bulka/deffa fram och tillbaka varje år? Låter inte särskilt hälsosamt.
Senast redigerad av Gx740 2010-07-31 kl. 15:03.
Citera
2010-07-31, 15:00
Bannlyst
jag kan verkligen äta hur mycket som helst utan att bli tjock, testade äta skitmycket skitmat en period då jag ville gå upp i vikt. Drack dessutom 5 dl rapsolja varje morgon och kväll. I en hel månad. Inte ett enda gram förändrades
Citera
2010-07-31, 15:04
Medlem
Gx740s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Versailles
jag kan verkligen äta hur mycket som helst utan att bli tjock, testade äta skitmycket skitmat en period då jag ville gå upp i vikt. Drack dessutom 5 dl rapsolja varje morgon och kväll. I en hel månad. Inte ett enda gram förändrades

Lol, dom kommer att bli helt vilda när du skriver det där.

Gå tillbaks i tråden så förstår du varför
Citera
2010-07-31, 15:07
Medlem
KloBengans avatar
Citat:

Om du inte kunde lagra in något fett skulle du vara död nu.
Citera
2010-07-31, 15:15
Medlem
KloBengans avatar
Citat:
OkOk, finns det någon annan som har problem med att det fett man lägger på sig bara hamnar på magen och halsen?

Eller det kanske finns en spärr man måste passera före det börja fördelas över hela kroppen?

Gör det någonting att fettet ansamlas på just magen och halsen? Om man ska bygga muskler, det vill säga. Eller är det att föredra om det fördelas ut på hela kroppen.

Hur din fettinlagring ser ut är genetiskt betingat, det går inte att veta innan man faktiskt lagt på sig fett. Men mest sannolikt är att det fördelas över kroppen, även om vissa områden kanske är mer drabbade än andra. Bland män är det vanligare med bukfetma, och kvinnor lägger oftare på sig fett kring höfter till exempel.

Mig veterligen spelar det ingen roll var fettet sitter för ditt byggande.

Citat:
Sen undrar jag en sak till, Kvarg/Kesella. Vart kan man köpa det förutom hos Lidl?

Och om man köper Kesella, är det då i flytande eller fast form?

Det brukar finnas i alla välsorterade matbutiker. Kesella är Arlas märke av kvarg, lidls kvargmärke heter Milbona. Det är i fast form, ändock lite mjuk konsistens.

Citat:
Får väl börja häva i mig gainer igen så ska vi se om jag går upp i vikt, men först blir det till att köppa chokladgainer. Kör med banansmak på gainern från star nutrition nu, och den smakar diskmedel... Får kvälningar bara jag tänker på det.

Om man köper någon ''Prestationshöjande'' tillskott som tex SuperPump 250, hur bra mår egentligen kroppen av dom? Man känner sig ju som en duracellkanin när man druckit den, så blir lite orolig att det tar på levern/njurarna.

Protein, kolhydrater, kreatin, är ju ändå naturliga ämnen som man annars får från tex kött och så. Vad innehåller egentligen saker som SuperPump250 som gör att mig känner sig som en duracellkanin? Jag får mycket mer ork och tempo när jag dricker den, men blir samtidigt väldigt stimmig och uppvarvad.

Det är med stor sannolikhet koffeinet som gör att du blir så uppe i varv och speedad. Nu vet jag inte hur van du är vid koffein, så effekten påverkas givetvis av din tolerans. Men lever eller njurskadlig har jag svårt att tro att den skulle vara. Har tyvärr inte stenkoll på ingredienserna i produkten dock.

Citat:
Sen en sak till, finns det någon forskning gjord på hur bra det är för kroppen att hålla på och bulka/deffa fram och tillbaka varje år? Låter inte särskilt hälsosamt.

Har för mig att det nästan uteslutande är ohälsosamt att bulka, och hälsosamt att deffa. Motsatsen gäller nog bara i extremfall, då kroppen är undernärd.

Har ingen aning om hur hälsovådligt i sig det faktiskt är, men med tanke på att allt fler lever med en övervikt nu för tiden, så tror jag att man är hälsosammare än genomsnittssvensken. Detta är dock bara som jag spekulerar.
Citera
2010-07-31, 15:15
Medlem
victor.bs avatar
Citat:

Och jag är lika stor som Jay Cutler....

Citat:
Ursprungligen postat av KloBengan
Om du inte kunde lagra in något fett skulle du vara död nu.

True.
Citera
2010-07-31, 15:24
Medlem
Sebastianos avatar
Citat:

Fysiskt omöjligt eftersom 5dl rapsolja blir 4500 kcal, och två gånger av denna dosering blir 9000 kcal.
Försökte du vara ironisk eller ville du bara få folk att tro att du är på riktigt efterbliven?

Dessutom skulle jag vilja se mongot som kan dricka en halv liter rapsolja
Citera
2010-07-31, 15:28
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebastiano
Fysiskt omöjligt eftersom 5dl rapsolja blir 4500 kcal, och två gånger av denna dosering blir 9000 kcal.
Försökte du vara ironisk eller ville du bara få folk att tro att du är på riktigt efterbliven?

Dessutom skulle jag vilja se mongot som kan dricka en halv liter rapsolja
Tror inte det går, magen skulle säga ifrån ganska fort.
Citera
2010-07-31, 18:38
Medlem
Gx740s avatar
Alltså, tänkte då beställa lite Gainer från Gymgrossisten.

Hade nästan bestämt mig för att köra på Gainer Pro från Star Nutrition.

Men då hittade jag denna Serious Mass:

http://www.gymgrossisten.com/1/sv/ar...us-mass-5455-g

Verkar som bra grejer eller vad säger ni? 1250 kalorier per servering.

Dessutom undrar jag sen sak till. Jag tänkte köpa Whey-80 från Star Nutrition som protein till. Men behöver man verkligen köpa proteintillskott, om man häver i sig Gainer morgon, kväll, samt före och efter träning? Serious Mass verkar ju inngehålla 50g protein per servering.
Senast redigerad av Gx740 2010-07-31 kl. 18:42.
Citera
2010-07-31, 19:07
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Alltså, tänkte då beställa lite Gainer från Gymgrossisten.

Hade nästan bestämt mig för att köra på Gainer Pro från Star Nutrition.

Men då hittade jag denna Serious Mass:

http://www.gymgrossisten.com/1/sv/ar...us-mass-5455-g

Verkar som bra grejer eller vad säger ni? 1250 kalorier per servering.

Dessutom undrar jag sen sak till. Jag tänkte köpa Whey-80 från Star Nutrition som protein till. Men behöver man verkligen köpa proteintillskott, om man häver i sig Gainer morgon, kväll, samt före och efter träning? Serious Mass verkar ju inngehålla 50g protein per servering.
Suck... Läs de klistrade trådarna. Läs tråden om näringslära. Förstå vad som sägs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in