2009-08-06, 23:13
Medlem
Drooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snöflingor
169 cm, 49-50 kg. Nu äter jag visserligen ekologiskt och nyttigt, men har varit i tillstånd av undervikt när jag ätit onyttigare i perioder.

Har aldrig vägt över 52 kg.

Har sannolikt en hög ämnesomsättning, är naturligt petité.

Du har nog fullt normal ämnesomsättning tror jag.
Citera
2009-08-06, 23:41
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
169 cm, 49-50 kg. Nu äter jag visserligen ekologiskt och nyttigt, men har varit i tillstånd av undervikt när jag ätit onyttigare i perioder.

Jag blir nastan forbannad... Petité? Hur i helvete fick du till det? Forsok lasa ordet hogt en gang och skriv det aldrig mer sadar

Hur mycket ater du under en normal vecka? Har du koll pa ditt kcal-intag?

Om svaren pa andra fragan ar "nej" sa skulle jag onska att du skrev en liten matdagbok dar du forsokte, sa noggrant som mojligt, skriva ner exakt vad du ater under en veckas tid. Ska du t ex koka ris och steka kyckling hemma sa kan du skriva "en halv dl ris, 100 gram kycklingfilé utan skinn" och sedan posta det i traden. Pa sa satt kan man pa ett enkelt satt se hur manga kcal du far i dig om dagen, och om det verkligen ar sa att du har en valdigt hog forbranning.

Vad har du atit i dag?
Citera
2009-08-07, 01:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jumpcut
Jag blir nastan forbannad... Petité? Hur i helvete fick du till det? Forsok lasa ordet hogt en gang och skriv det aldrig mer sadar

Och vad i helvete menar du med det? Är du utvecklingsstörd?
Petite är förstås franska för liten, och jag tyckte att det var ett jävligt passande uttryck till min kropp i helhet eftersom jag trots längden är ganska liten.

Ta inte ut dina jävla mindervärdeskomplex på mig ditt jävla as.

Citat:
Hur mycket ater du under en normal vecka? Har du koll pa ditt kcal-intag?

Om svaren pa andra fragan ar "nej" sa skulle jag onska att du skrev en liten matdagbok dar du forsokte, sa noggrant som mojligt, skriva ner exakt vad du ater under en veckas tid. Ska du t ex koka ris och steka kyckling hemma sa kan du skriva "en halv dl ris, 100 gram kycklingfilé utan skinn" och sedan posta det i traden. Pa sa satt kan man pa ett enkelt satt se hur manga kcal du far i dig om dagen, och om det verkligen ar sa att du har en valdigt hog forbranning.

Vad har du atit i dag?

Jag har ätit väldigt varierat i mitt liv, när jag var yngre kunde jag äta pizza till frukost, hamburgare till lunch och pasta till middag, däremellan måltider varanan timme (från det att jag vaknade till det att jag gick och la mig) bestående av chips, glass, kakor etc.

Och då talar vi om normala portioner, dvs inte 5 pizzor till frukost utan 1.

Hur stort kcalintag det skulle kunna ha varit har jag ingen aning om eftersom jag aldrig brytt mig om något sådant, det har inte legat i mitt intresse.
Citera
2009-08-07, 01:06
Medlem
Naabois avatar
Någon kommer bli kcal-rejpad.
Citera
2009-08-07, 01:09
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Och vad i helvete menar du med det? Är du utvecklingsstörd?
Petite är förstås franska för liten, och jag tyckte att det var ett jävligt passande uttryck till min kropp i helhet eftersom jag trots längden är ganska liten.

Ta inte ut dina jävla mindervärdeskomplex på mig ditt jävla as.
Saja, nu fick du till det. Petite, inte petité. Ska du fortsatta slanga dig med franska ord och uttryck i framtiden sa tycker jag att du ska vara lika duktig som du var nu och stava ratt...

Citat:
Jag har ätit väldigt varierat i mitt liv, när jag var yngre kunde jag äta pizza till frukost, hamburgare till lunch och pasta till middag, däremellan måltider varanan timme (från det att jag vaknade till det att jag gick och la mig) bestående av chips, glass, kakor etc.

Och då talar vi om normala portioner, dvs inte 5 pizzor till frukost utan 1.

Hur stort kcalintag det skulle kunna ha varit har jag ingen aning om eftersom jag aldrig brytt mig om något sådant, det har inte legat i mitt intresse.
Eftersom att du inte har nagon som helst aning om ditt kcal-intag sa har du alltsa ingen som helst aning om hur mycket du gor av med, och kan darfor inte komma med uttalanden som att du har hog forbranning for att du inte gar upp i vikt.

Vad at du i gar och vad har du atit i dag? Forsok vara sa noggrann som mojligt, undvik ord som "jattestor" eller "massor", utan forsok sla till med "en portion" eller "100 gram".

Jag sager inte att du har fel, jag ar bara nyfiken. Varje gang nagon sager att de kan ata "massor" utan att ga upp i vikt och pastar att de har hog forbranning sa har de antingen stuckit ifran diskussionen nar man bett dem skriva vad de ater, eller sa har det visat sig att de far i sig langt farre kcal an de tror. Det ar alltsa an sa lange ingen som lyckats bevisa att de faktiskt har hog forbranning, det ar darfor jag ar nyfiken pa vad du har att komma med
Citera
2009-08-07, 01:15
Medlem
apintofstellas avatar
Citat:
Blandade du ihop kolhydrater och protein nu? Eller ar det verkligen sa enormt mycket protein i kex och sylt?
Klart det är! Hehe nejdå, du har rätt. Men beräkningen blir densamma ändå

Men satan vad ballerina jag hade inhandlat om det hade varit 68g protein /100g.
Citera
2009-08-07, 02:17
Medlem
Älskar den här tråden, kom och tänka på ett par vänner som jag ännu inte lyckats övertala. Dom tror helt enkelt att jag snackar skit.

Att spendera en dag med dom(vilket händer ofta) och be dom äta ikapp med mig kanske vore något? Dom vill alltså gaina.
Citera
2009-08-07, 07:55
Medlem
Jotuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Droom
Jag tror inte heller den effektiva fettinlagringen hamnar så högt, men det är inte värt risken. ^^

Fan, fega inte ur nu. Du får en femhundring... Men då ska du klara det också
Citera
2009-08-07, 11:27
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adobereader1337
Älskar den här tråden, kom och tänka på ett par vänner som jag ännu inte lyckats övertala. Dom tror helt enkelt att jag snackar skit.

Att spendera en dag med dom(vilket händer ofta) och be dom äta ikapp med mig kanske vore något? Dom vill alltså gaina.

Ja, det later som en bra idé. Skriv upp en matsedel pa 4 000 kcal dar du har 200 gram protein, 100 gram fett och resten kolhydrater (575 gram) och sag at dem att "nu ska vi ata"
Citera
2009-08-07, 11:49
Medlem
KoettFaerss avatar
Citat:

Nej, nej, nej och åter nej! Bara för att du har ett benigt arsle betyder inte det att du nödvändigtvis har en hög förbränning. Nu säger du visserligen inte om du äter mycket eller lite, men hur kan du få din groteskt lilla kropp till en monsterugn som förbränner allt den kommer åt? 169cm är inte direkt pétite, din vikt till trots.
Varför ska ni beniga "Nightmare before Christmas"-look a likes alltid skylla på hög förbränning? Är ni verkligen så förbannat obildade att det är ert enda argument? Som jag redan har sagt till de flesta andra :ectos: här; skriv inte mer här, läs på om näringslära och kom sedan tillbaka till tråden.
Citera
2009-08-07, 12:03
Medlem
Naabois avatar
Bara jag som tycker att läran om träning och kost bör förbättras i skolan? Alla är sjuka och lider antingen av fetma eller hög fettförbränning. Alla äter som hästar, men går inte upp i vikt, medan andra drar ner på maten men går inte ner i vikt.

Är helt övertygad om att det hade funnits betydligt mindre underviktiga/överviktiga om skolan beskrev hur allting fungerar och varför. Vad vi måste göra osv. Jag kommer inte ihåg att kcal in/ut nämndes så mycket under idrottslektionerna. Det fick jag faktiskt lära mig här. Även hur man "deffar" och "bulkar". Vad maten fyller för funktioner osv. Så stort tack till er på Flashback som hjälper oss nyfikna och okunniga att förstå sambandet mellan träning, mat och sömn.
Citera
2009-08-07, 12:09
Medlem
apintofstellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naaboi
Bara jag som tycker att läran om träning och kost bör förbättras i skolan? Alla är sjuka och lider antingen av fetma eller hög fettförbränning. Alla äter som hästar, men går inte upp i vikt, medan andra drar ner på maten men går inte ner i vikt.

Är helt övertygad om att det hade funnits betydligt mindre underviktiga/överviktiga om skolan beskrev hur allting fungerar och varför. Vad vi måste göra osv. Jag kommer inte ihåg att kcal in/ut nämndes så mycket under idrottslektionerna. Det fick jag faktiskt lära mig här. Även hur man "deffar" och "bulkar". Vad maten fyller för funktioner osv. Så stort tack till er på Flashback som hjälper oss nyfikna och okunniga att förstå sambandet mellan träning, mat och sömn.
Haller med dig. Man skulle behova lite vettigare material och battre utbildade gympalarare. Dock sa korde man ctrl+c, ctrl+v ifran wikipedia eller mvgplus.se pa den teoretiska delen. Sen sprang man ju bara runt som en dare och flaxade med armarna...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in