2012-11-21, 14:35
Medlem
Finns ingen som kan äta hur mycket som heslt utan att gå upp i vikt.

Jag är själv en sån som måste äta mycket för att gå upp i vikt, äter just nu 3 000 kalorier och jag går upp 0.5 kg i månaden. Sitter still vid datorn mycket.
Det finns alltid en gräns, för alla.
Citera
2012-11-21, 16:00
Medlem
tglrs avatar
Suck, finns alltid folk som säger "Aa men shiet alltså mannen, jag åt pizza och chips varje dag, gick inte upp" - Så visar det sig att de åt en halv pizza och 200g chips under hela dagen = inte särskilt mycket.

I ytterst sällsynta fall så är det hög ämnesomsättning, men det är nästan alltid pinnsmala folk som äter som små flickor. Visst kanske det är onyttig mat, men ändå lite.
Citera
2012-11-21, 16:04
Medlem
Har en kompis som inte trivdes med sin vikt. Hon var väldigt smal och försökte gå upp i vikt genom att äta mycket osv, men det gick inte. Så hon fick träffa en läkare och nu har hon kanske gått upp något kilo på några månader. Så ja, vissa kan äta väldigt mycket och knappt gå upp någonting i vikt.
Citera
2012-11-21, 17:25
Medlem
Stone..s avatar
Är det lite eller mycket? Är inte så insatt i just sånt där

Citat:
Ursprungligen postat av Wiicera
Tror inte att du får i dig mer än 2 000 kalorier om dagen.
Citera
2012-11-21, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stone..
Är det lite eller mycket? Är inte så insatt i just sånt där

2 000 kalorier är ungefär Kaloribalans för en människa som sitter still för det mesta.
Citera
2012-11-21, 19:29
Medlem
vattenpipskamelens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wiicera
2 000 kalorier är ungefär Kaloribalans för en människa som sitter still för det mesta.

lägg på 700-1000 om du har en penis
Citera
2012-11-21, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vadjobbigt
Har en kompis som inte trivdes med sin vikt. Hon var väldigt smal och försökte gå upp i vikt genom att äta mycket osv, men det gick inte. Så hon fick träffa en läkare och nu har hon kanske gått upp något kilo på några månader. Så ja, vissa kan äta väldigt mycket och knappt gå upp någonting i vikt.

Okej, så du menar att hon åt ett överskott av kalorier, men inte gick upp i vikt. Det är helt omöjligt, om man inte har mask. Var det det läkaren gjorde? Gav medicin mot binnikemask? Du ska svara på mitt inlägg.
Citera
2012-11-21, 20:21
Medlem
BigBusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOaiki
Professor Nyström är ju inte helt oemotsagd. Stephan Rössner, en annan professor, opponerar sig starkt mot Nyströms tes.

Skrevs som svar på:

Citat:
Ursprungligen postat av BigBusiness
Det finns studier som lättilgängligt och tydligt visar att det i alla fall finns unga människor som inte blir feta och går upp i vikt av att äta abnorma mängder samtidigt som deras fysiska aktivitet begränsas kraftigf.

Den som är seriöst intresserad kan Googla upp Fredrik Nyström, den svenske forskaren bakom studien.

BBC har gjort en dokumentär om detta:

http://m.imdb.com/title/tt1387876/

Tror även svt hade ett större reportage om det.

Hittar inga bättre länkar nu från telefonen på väg till jobbet.

Vad dillar du om? Vadå tes? Fredrik visar i sitt experiment att det finns människor som kan äta dubbla rekomenderade dagsdosen energi, och minska hur de rör på sig, och ändå inte gå upp i vikt. Naturligtvis sker experimentet under begränsad tid, men ändå jäkligt spännande rön för en som är seriöst intresserad av kost och näringslära. Att man nämner stackars Rössner i en sån här diskussion tyder väl kanske på att man inte är så seriöst intresserad. Ska du inte berätta vad Ancel Keys kom fram till med?
Senast redigerad av BigBusiness 2012-11-21 kl. 20:25. Anledning: Guu fick namnet fel
Citera
2012-11-21, 20:22
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ninjamoves
Okej, så du menar att hon åt ett överskott av kalorier, men inte gick upp i vikt. Det är helt omöjligt, om man inte har mask. Var det det läkaren gjorde? Gav medicin mot binnikemask? Du ska svara på mitt inlägg.

Varför skulle det vara omöjligt? Bajsar du aldrig? Svettas inte? Pissar aldrig? Förbränner ingen energi när du rör dig? Du ska svara på mitt inlägg.
Citera
2012-11-21, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Varför skulle det vara omöjligt? Bajsar du aldrig? Svettas inte? Pissar aldrig? Förbränner ingen energi när du rör dig? Du ska svara på mitt inlägg.

Du vet vad själva ordet överskott betyder va?

Ligger du på överskott spelar det såklart ingen roll hur mycket du rör på dig och energi du förbränner, du har ju fortfarande ett plus i energikontot
Citera
2012-11-21, 20:28
Bannlyst
vänta bara tills ni kommer över 30+
Citera
2012-11-21, 20:37
Medlem
tältpinnes avatar
Den här debatten, och den om att prövotiden på körkort ska höjas till 5 år, kommer nog aldrig att dö ut. Vissa människor kan helt enkelt inte greppa att energiprincipen gäller även deras sängbundne morbror Lasse som äter 16 pizzor om dagen men inte går upp ett gram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in