2010-07-31, 19:13
Medlem
Gx740s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Suck... Läs de klistrade trådarna. Läs tråden om näringslära. Förstå vad som sägs.

Ok, tar en titt där, lol.
Citera
2010-07-31, 19:30
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gx740
Ok, tar en titt där, lol.
Gör så, du kommer få många av dina frågor besvarade tror jag
Citera
2010-07-31, 19:52
Medlem
Gx740s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Gör så, du kommer få många av dina frågor besvarade tror jag

Ok tog en titt nu, men en fråga kvarstår ändå.

Kan jag skita i att separat äta kreating och protein, och bara äta ''Serious Mass'' Gainern och BCAA?

Eftersom jag behöver gå upp i vikt.

Sry om jag kanske inte förstår, men enligt beskrvningen så innehåller ''Serious Mass'' en väldig massa kalorier som jag behöver för min viktökning?

Sen står det att den innehåller 50g Ultrafiltered Whey Protein Concentrate, per servering. Är det Vassleprotein det är tal om här eller?

Men det är ju klart... tveksamt om det räcker, kollade på sticky tråden om protein och räknade ut att jag behöver ca 255gram protein per dag. Lär väl bara komma upp i 100-200g protein per dag med gainern.

Sen står det även att den innehåller Kreatin och Glutamin, dock inte vilken mängd det handlar om.

Serious Mass, sammanfattning:

1250 kalorier per servering
Extra tillsatt Glutamin och Kreatin
50 gram högkvalitativt protein per servering
Komplett vitamin och mineralprofil

Per portion
Storlek: 5600 g
Smak: Choklad
Kolhydrater: 252 gr
Kalorier: 1250 kcal
Protein: 50 gr
Fett: 4,5 gr

Jaja... lol, tror jag svarade på frågorna åt mig själv =P Eftersom gainern inte innehåller nog mycket protein så får jag väl köpa whey-80 eller nått till. Samt Kreatin, eftersom beskrivningen inte säger hur mycket kreatin som finns i den.
Senast redigerad av Gx740 2010-07-31 kl. 19:59.
Citera
2010-07-31, 19:56
Medlem
Dreass avatar
Jag ska försöka utan att framstå skitdrygt att bryta ner det hela.

Du går upp i vikt att ett överskott. Gainern du pratar om innehåller mycket kalorier ja, men kolla även på mängden gram, den innehåller lika många kcal per 100g som andra gainers. Så ta den billigaste, eller ät mer mat bara.

Kreatin tas när som helst under dygnet. BCAA/EAA tas före och efter passet. Har du gainer så ta den efter passet. Vid andra tider rekommenderar jag mat i stora mängder och vassleprotein som tillskott ifall kosten blir proteinfattig. Men ska du äta 4000kcal, kanske 5 så lär den knappast bli fattig på någon typ av makronutrienter.

edit: EAA/BCAA före kan ersättas med vassle ifall du vill!
Senast redigerad av Dreas 2010-07-31 kl. 20:07.
Citera
2010-07-31, 20:28
Medlem
Gx740s avatar
Ok, nu fick jag huvudvärk av allt sökande.

Beställde Gainer Pro, Whey-80, Monohydrate Kreatin och BCAA. Hoppas det ger resultat tillsammans med matätande och gymtränande.

Ska testa med att sätta i mig 8 deciliter Pro Gainer, och 8 Deciliter Whey-80 varje dag av det jag har hemma, det borde ge mig 340g protein per dag och 3048kcal.

Räknade ut att jag behöver 250g protein per dag och 4100kcal.

Dom resterande 1100kcal bör jag väl kunna få från mat, med mera.
Senast redigerad av Gx740 2010-07-31 kl. 21:11.
Citera
2010-07-31, 21:13
Medlem
Citat:
Ok, nu fick jag huvudvärk av allt sökande.

Beställde Gainer Pro, Whey-80, Monohydrate Kreatin och BCAA. Hoppas det ger resultat tillsammans med matätande och gymtränande.

Ska testa med att sätta i mig 8 deciliter Pro Gainer, och 8 Deciliter Whey-80 varje dag av det jag har hemma, det borde ge mig 340g protein per dag och 3048kcal.

Räknade ut att jag behöver 250g protein per dag och 4100kcal.

Dom resterande 1100kcal bör jag väl kunna få från mat, med mera.
Du är medveten om att hela ditt protein intag måste inte vara från pulver? utan det finns protein i mat också.
Citera
2010-07-31, 21:15
Medlem
Gx740s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av acidflower
Du är medveten om att hela ditt protein intag måste inte vara från pulver? utan det finns protein i mat också.

Jadå, men tänkte vara lite extrem i början. Märker jag att jag börjar gå upp i vikt en hel del, så blir det nog att sänka intaget av gainer/whey lite grann.
Citera
2010-07-31, 21:17
Medlem
Citat:
Jadå, men tänkte vara lite extrem i början. Märker jag att jag börjar gå upp i vikt en hel del, så blir det nog att sänka intaget av gainer/whey lite grann.
Varför äter du inte bara mer mat, gillar du inte mat eller du vill bara dricka dig mätt?
Citera
2010-07-31, 23:09
Medlem
Gx740s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av acidflower
Varför äter du inte bara mer mat, gillar du inte mat eller du vill bara dricka dig mätt?

Nädå visst äter jag också, vill bara vara säker på att få i mig nog mycket kcal or protein så här i början av viktökningen.

Förresten, är det normalt att man känner ett slags underliggande illamående när man börjar äta mer än man naturligtvis gör?

Jag åt en stor portion med köttsoppa (älgkött, morötter, klimp, potatis), 3 timmar efteråt så käkade jag ännu en stor portion köttsoppa inklusive 2dl gainer och 2dl whey, slank även ner en del Kreatin. Sen stack jag på gymmet direkt efteråt, men på gymmet började jag känna mig illamående =P Spydde inte eller så, bara ett underliggande illamående =P

Visst kan man väl känna sig illmående om man äter mycket för man kör kardio eller så, men på gymmet?

Körde 8 set ben, och 4 set rygg, for sedan hem... orkade inte träna med illamående.

Kan det här bero på den stora kcal mängden jag fick i mig eller nått? Jag kanske är ovan vid det ?

Brukar bli illamående när jag äter för stora mängder godis, eller alldeles för mycket kaloririk mat.
Senast redigerad av Gx740 2010-07-31 kl. 23:19.
Citera
2010-08-01, 00:03
Medlem
chilloptimerares avatar
Citat:

Ganska ovärt att bara trycka i sig massa pulver imo. Du måste lära dig att att mycket mat, när du känner dig mätt - så äter du mer. Svårare än så är det inte
Citera
2010-08-01, 00:07
Medlem
LOLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chilloptimerare
Ganska ovärt att bara trycka i sig massa pulver imo. Du måste lära dig att att mycket mat, när du känner dig mätt - så äter du mer. Svårare än så är det inte

fixa en större magsäck så att säga
Citera
2010-08-01, 03:31
Medlem
Fröken_Flisas avatar
Citat:

Alldeles för stort pulverintag.

Du behöver inte trycka i dej mat så du blir illamående. Kost & träningskvalité + återhämtning är avgörande, du behöver inte lägga på dig 6kg späck för det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in