2009-08-02, 16:01
Medlem
Rapsolja?
Ska jag bara lägga lite i en matsked o dricka upp det eller hur då?
Tips på mat som gör mig tjock, som innehåller många kalorier?
Nu snackar jag om mat och inte t.ex chips eller godis som innehåller kalorier.
Citera
2009-08-02, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trådlöst
Rapsolja?
Rapsoljan kan du skita i om du vill, all mat innehåller kalorier som sagt fett innehåller mest kalorier per hundra gram så det är bara att äta mer helt enkelt. Ät mer av allt.
Citera
2009-08-02, 16:04
Medlem
KoettFaerss avatar
Citat:
Rapsolja?

Varför vill du bli tjock?
Citera
2009-08-02, 16:06
Medlem
Okej, ska börja äta mera, tar jag 1 portion ska det bli 2, tar jag 2 ska det bli 3 osv =) Men tips på ngn speciell maträtt som gör att man blir tjock & innehåller kalorier & fett?

Anledningen till att jag vill bli tjock är att jag är smal som en pinne!
Citera
2009-08-02, 16:09
Medlem
Drooms avatar
Citat:
Rapsolja?

Allt mat kan göra dig tjock. =)
Citera
2009-08-02, 16:11
Medlem
KoettFaerss avatar
Citat:
Okej, ska börja äta mera, tar jag 1 portion ska det bli 2, tar jag 2 ska det bli 3 osv =) Men tips på ngn speciell maträtt som gör att man blir tjock & innehåller kalorier & fett?

Anledningen till att jag vill bli tjock är att jag är smal som en pinne!

Är det inte i sådana fall bättre att börja träna och sakta gå upp i vikt så att du även bygger lite muskler?
Citera
2009-08-02, 16:18
Medlem
KloBengans avatar
trådlöst

Om du har stora problem med att få i dig mycket mat så kan du väl prova att utöver din vanliga kost slänga i dig en burk kesella varje dag. Då bör du således få i dig 3-400 kcal extra, och långsamt växa till dig.

Detta förutsätter förstås att du ligger på en hyfsad energibalans för tillfället, och anledningen till att jag föreslår kesella är att det enligt mitt tycke är lättätet och inte allt för mättande. Tänk också på att det tar tid att gå upp i vikt, så oroa dig inte om du till en början inte märker så mycket.

Sen får jag hålla med de andra om att det känns som en bättre idé att träna samtidigt så att du inte enbart ökar i fett. Pinne eller inte, ser ändå snyggare ut med muskler kontra fett.
Citera
2009-08-02, 16:32
Medlem
likeithards avatar
Dessa personer överdriver ALLTID sitt födointag. Dom tror alltid att man förväntas bli fet av det dom äter, som i själva verket inte är speciellt mycket. En pizza, tio ostmackor, en chipspåse och en liter cola om dagen är ingenting att hänga upp sig på. Det behöver man inte bli fet på.

När vi snackar dubbla middagar, flera extramål mellan varje ordinarie mål, plus konstant godis/kak/chips-intag börjar vi prata om att äta mycket.

Detta är dock fortfarande långt ifrån att äta sjukt mycket.
Citera
2009-08-02, 16:42
Medlem
Jaha okej, men då får jag väll bara ta och äta och äta, vill inte börja träna igen för att jag tränar inte rätt, har jag lite fett blir det bättre muskler sen vid träning =)
Citera
2009-08-02, 16:43
Medlem
KoettFaerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av likeithard
Dessa personer överdriver ALLTID sitt födointag. Dom tror alltid att man förväntas bli fet av det dom äter, som i själva verket inte är speciellt mycket. En pizza, tio ostmackor, en chipspåse och en liter cola om dagen är ingenting att hänga upp sig på. Det behöver man inte bli fet på.

När vi snackar dubbla middagar, flera extramål mellan varje ordinarie mål, plus konstant godis/kak/chips-intag börjar vi prata om att äta mycket.

Detta är dock fortfarande långt ifrån att äta sjukt mycket.

Sjukt mycket mat, det är reserverat för bodybuilders, strongmen och olympiska idrottsmän under hårdträning.
Citera
2009-08-03, 16:51
Medlem
JoliQuZs avatar
Om jag så kollar på mat så går jag upp i vikt, då jag är 19 och kommer aldrig kunna äta pizza,donken,kröka,godis och sånt skit
Citera
2009-08-05, 11:45
Medlem
Sjögräss avatar
Jo men det är det jag inte fattar, hur kommer det sig att andra lätt hamnar på kaloriöverskott av lite skräpmat medan vi andra inte gör det?
Kan det verkligen vara så simpelt att det vore så att vi andra helt enkelt inte äter lika mycket i överlag?

För jag känner folk som också äter "skitmat" begränsat (dvs mycket LAN och dylikt och nudlar + pizza och dylikt vid datorn, skippa skola, ingen frukost, sova överdrivet länge) som ändå går upp i vikt trots att många av oss andra inte gör det, och jag har också haft uppfattningen om att vi som kan "unna" oss skräpmat förstör kroppen inifrån...
För jag har ofta sagt att det nog hade varit enklare att dra ner på allt skräp om jag bara hade sett det utanpå kroppen.
Att det är mycket enklare att överse faktumet att man förstör sin kropp så länge kroppen ser okej ut utifrån.

Tycker också att detta får andra som hatar "tjockisar" för att de "förstör sin hälsa" att äta upp sina fördomar eftersom de inte ser ner på oss andra som gör precis samma sak bara för att vi är "smala"...

För min uppfattning har ändå ofta varit att om man inte äter frukost och kickar igång magen så förbränner man inte lika bra för dagen och får kroppen att hamna i "sparläge".
Medan det i vårt fall vore att vi hamnar i kaloriunderskott?

I don't get it...
Senast redigerad av Sjögräs 2009-08-05 kl. 11:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in