2010-08-01, 03:37
Medlem
Ri-Fas avatar
var sådan i mina yngre tonår, åt som en gris, pizza/hamburgare osv hela tiden fram tills att jag fyllde 21, gick upp 15 kilo på bara någon månad. Tränar bort det för tillfället
Citera
2010-08-01, 12:39
Medlem
Gx740s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Flisa
Alldeles för stort pulverintag.

Du behöver inte trycka i dej mat så du blir illamående. Kost & träningskvalité + återhämtning är avgörande, du behöver inte lägga på dig 6kg späck för det.

Du menar att det går att bygga muskler utan fett?
Citera
2010-08-01, 12:49
Medlem
Niekos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gx740
Du menar att det går att bygga muskler utan fett?

Du har verkligen ingen koll va? Ja du kan göra det,Men det är enklare och bygga med högre överskott.

Do borde skita i pulver produkter och slänga i dig riktig mat och dra kanske en shake till det istället för att fylla dig med pulver,Du kommer bli rätt magsjuk av allt det.

Gå och lär dig näringslära så kommer förhoppningsvis polletten att trilla ner.
Citera
2010-08-01, 16:42
Medlem
Gx740s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nieko
Du har verkligen ingen koll va? Ja du kan göra det,Men det är enklare och bygga med högre överskott.

Do borde skita i pulver produkter och slänga i dig riktig mat och dra kanske en shake till det istället för att fylla dig med pulver,Du kommer bli rätt magsjuk av allt det.

Gå och lär dig näringslära så kommer förhoppningsvis polletten att trilla ner.

Alltså... som jag har skrivit om tidigare så har jag tränat på gym i 1 års tid.

Jag har väldigt svårt för att öka i vikt, både fett och muskelmässigt.

Därför behöver jag ta till åtgärder för att lagra på mig mera fett, vilket förhoppningsvis kommer med hjälp av träning ge mig mera muskler.

Frågan jag ställde skulle snarare ha varit , om jag kan bygga muskler utan att öka på min fettmängd.
Eftersom jag försökt att öka i muskelmänd utan att öka i fettmängd, instället har jag försökt göra det med hjälp av gymträning och balanserat näringsintag. Vilket har fungerat till en viss grad, men inte längre.

Men eftersom det tydligen inte hjälper speciellt mycket längre, så antar jag att den enda utvägen är att öka på fettmängden om jag ska öka i muskelmängd.

Sen har jag inte alls tänkt att leva på kosttillskott, utan bara drastiskt öka mitt intag av det samtidigt som jag öka matintaget.

Detta har jag förresten redan skrivit i mina tidigare postar.
Senast redigerad av Gx740 2010-08-01 kl. 16:45.
Citera
2010-08-01, 17:50
Medlem
MrOaikis avatar
Citat:
Alltså... som jag har skrivit om tidigare så har jag tränat på gym i 1 års tid.

Jag har väldigt svårt för att öka i vikt, både fett och muskelmässigt.

Därför behöver jag ta till åtgärder för att lagra på mig mera fett, vilket förhoppningsvis kommer med hjälp av träning ge mig mera muskler.

Frågan jag ställde skulle snarare ha varit , om jag kan bygga muskler utan att öka på min fettmängd.
Eftersom jag försökt att öka i muskelmänd utan att öka i fettmängd, instället har jag försökt göra det med hjälp av gymträning och balanserat näringsintag. Vilket har fungerat till en viss grad, men inte längre.

Men eftersom det tydligen inte hjälper speciellt mycket längre, så antar jag att den enda utvägen är att öka på fettmängden om jag ska öka i muskelmängd.

Sen har jag inte alls tänkt att leva på kosttillskott, utan bara drastiskt öka mitt intag av det samtidigt som jag öka matintaget.

Detta har jag förresten redan skrivit i mina tidigare postar.

Ska du bygga muskler måste du lägga på dig fett också. Sen deffar du genom att bibehålla muskelmassan med träning, men äta kcal-underskott.

För att ligga på kcal-överskott måste du åta mer kcal än du fröbränner. Vid tung träning är det alltså många kcal.

Detta löser du genom att äta mycket kcal-rik mat. Och mycket protein för muskelbyggandet.

Om du påstår att du inte lägger på dig trots att du äter mycket, så har du helt mossbedömt hur mycket kcal du stoppar i dig. Vad äter du normalt under en vecka?
Citera
2010-08-01, 18:03
Medlem
Gx740s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOaiki
Ska du bygga muskler måste du lägga på dig fett också. Sen deffar du genom att bibehålla muskelmassan med träning, men äta kcal-underskott.

För att ligga på kcal-överskott måste du åta mer kcal än du fröbränner. Vid tung träning är det alltså många kcal.

Detta löser du genom att äta mycket kcal-rik mat. Och mycket protein för muskelbyggandet.

Om du påstår att du inte lägger på dig trots att du äter mycket, så har du helt mossbedömt hur mycket kcal du stoppar i dig. Vad äter du normalt under en vecka?

''Jag äter en frukost bestånde av en portion havreflingor, 2 smörgåsar med skinka på, proteindryck, och 1 mandarin till.

Kvällsmål samma som frukost.

Lunch kan variera, men det blir alltid en rejäl måltid. Allt från fisk och kött, till gröt. Alltid grönsaker till maten. Oftast 1 rå morot eller två. Alltid mjölk till maten, 2-3 glas.

Middag samma som lunch, fast annan maträtt. Försöker också få i mig en smörgås till både lunch och middag.

Efter och före träning så häver jag alltid i mig 8dl gainer/whey/kreatin.

Sen äter jag minst ett kilo lösviktsgodis varje vecka.''

Har skrivit detta i en tidigare post...

Dom tyckte tydligen att jag åt för lite.

Kan du ge några exempel på kaloririk mat?

Tack
Citera
2010-08-01, 18:29
Medlem
Vill du ha tips på kaloririk mat finns det enormt många trådar angående detta och så finns det stickys att läsa.
Citera
2010-08-01, 19:52
Medlem
MrOaikis avatar
Citat:
''Jag äter en frukost bestånde av en portion havreflingor, 2 smörgåsar med skinka på, proteindryck, och 1 mandarin till.

Kvällsmål samma som frukost.

Lunch kan variera, men det blir alltid en rejäl måltid. Allt från fisk och kött, till gröt. Alltid grönsaker till maten. Oftast 1 rå morot eller två. Alltid mjölk till maten, 2-3 glas.

Middag samma som lunch, fast annan maträtt. Försöker också få i mig en smörgås till både lunch och middag.

Efter och före träning så häver jag alltid i mig 8dl gainer/whey/kreatin.

Sen äter jag minst ett kilo lösviktsgodis varje vecka.''

Har skrivit detta i en tidigare post...

Dom tyckte tydligen att jag åt för lite.

Kan du ge några exempel på kaloririk mat?

Tack

Alltså, jag vet inte om du sitter och trollar eller menar allvar. "Havreflingor och två mackor med skinka"?! Ibland gröt till lunch? En rå morot? Det du beskriver är ju snarare en bantningsdiet än något annat.

Pizza är kaloririk. Mycket potatis, bröd och socker. Trycker du ner pizzor, bullar och annat kolhydratrikt så ska du se att du går upp i vikt! Och inte morrötter till mellanmål. Ät nötter och kakor! Feta såser!
Citera
2010-08-01, 21:17
Bannlyst
Drack 3-4 32cl, åt godis, åt popcorn, åt chips med dillsås, åt allt möjligt som inte var nyttigt under en hel dag.

Jag räknar med att jag fick i mig 5000kcal. Ja.. jag var smal, blev retad för anorexia och mycket mer.

Min genetik jävlades med mig.
Citera
2010-08-01, 22:27
Medlem
KoettFaerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SonOfZeus
Drack 3-4 32cl, åt godis, åt popcorn, åt chips med dillsås, åt allt möjligt som inte var nyttigt under en hel dag.

Jag räknar med att jag fick i mig 5000kcal. Ja.. jag var smal, blev retad för anorexia och mycket mer.

Inte direkt.
Citera
2010-08-02, 03:51
Medlem
Glomgolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SonOfZeus

Faan du måste ju trolla. Jag tror det är tredje tråden jag ser dig briljera i bara inatt.
Citera
2010-08-02, 15:40
Medlem
Man blir ju sjukligt trött på folk som påstår att de kan äta hur mycket/litet som helst utan att deras vikt förändras.

Det är BS och deras tro grundar sig i att de inte förstår att de har en liten/stor aptit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in