Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-05-31, 15:27
Medlem
Cantorass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Har inte kollat vilken fisk det handlar om. Men om du täcker rå fisk med mos och skapar fin yta på moset så kan normaltjocka fiskbitar inte vara färdiga på 15 minuter om du använder endast grill. No Way!!!

~Paul~

Han häller kokande vätska över fisken innan han ställer in den i ugnen - då borde 15 minuter räcka.
Citera
2009-05-31, 15:58
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cantoras
Han häller kokande vätska över fisken innan han ställer in den i ugnen - då borde 15 minuter räcka.
Ja, det är en annan femma! Att göra så med rå fisk hade som sagt inte funkat.

Hittade inte den aktuella videon men här är receptet: http://www.guardian.co.uk/lifeandstyle/2007/jan/31/foodanddrink.features11

Man ser klart och tydligt att fisken är färdig när den går in i ugnen.

~Paul~
Citera
2009-05-31, 16:42
Medlem
Reichsführer-AAs avatar
Citat:
Ja, det är en annan femma! Att göra så med rå fisk hade som sagt inte funkat.

Hittade inte den aktuella videon men här är receptet: http://www.guardian.co.uk/lifeandstyle/2007/jan/31/foodanddrink.features11

Man ser klart och tydligt att fisken är färdig när den går in i ugnen.

~Paul~

Ok, hur gör han nu? Räcker det med att hälla den kokande grädden över fisken, eller ska fisken tillagas i ugnen först? Jag känner mig förvirrad
Citera
2009-05-31, 17:12
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reichsführer-AA
Ok, hur gör han nu? Räcker det med att hälla den kokande grädden över fisken, eller ska fisken tillagas i ugnen först? Jag känner mig förvirrad
Alltså, häller du kokande vätska över lagom stora fiskbitar och fortsätter sedan i ugnen så blir fisken tillagad. Du behöver m a o inte tillaga fisken i ugn innan du häller på vätskan.

~Paul~
Citera
2009-05-31, 17:24
Medlem
Reichsführer-AAs avatar
Citat:
Alltså, häller du kokande vätska över lagom stora fiskbitar och fortsätter sedan i ugnen så blir fisken tillagad. Du behöver m a o inte tillaga fisken i ugn innan du häller på vätskan.

~Paul~

Ok, jättebra! Tack för all hjälp!
Citera
2009-05-31, 17:42
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reichsführer-AA
Ok, jättebra! Tack för all hjälp!
NP .

~Paul~
Citera
2009-06-01, 15:58
Medlem
Tack DePaul!

Jag hittade ditt recept på Thailändsk jordnötssås på nån tråd här. testade den idag och den är helt suverän! Den smakar precis som på vår thairestaurang (vilken för övrigt är den bästa jag ätit på)
jag hittar inte ditt inlägg så att jag kan citera dig, därför blir det så här istället.
TACK!
Citera
2009-06-01, 16:48
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobbe666
Jag hittade ditt recept på Thailändsk jordnötssås på nån tråd här. testade den idag och den är helt suverän! Den smakar precis som på vår thairestaurang (vilken för övrigt är den bästa jag ätit på)
jag hittar inte ditt inlägg så att jag kan citera dig, därför blir det så här istället.
TACK!
OK, låter bra, grattis!

~Paul~

PS Ingen orsak att tacka
Citera
2009-06-01, 17:39
Medlem
ljummen_biras avatar
Vad är egentligen vitsen med att salta i pasta vattnet, gäller förövrigt annan mat också grönsaker osv. Jag finner det mycket bättre att salta i efterhand när det har kokat klart.
Citera
2009-06-01, 17:51
Medlem
Dougs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ljummen_bira
Vad är egentligen vitsen med att salta i pasta vattnet, gäller förövrigt annan mat också grönsaker osv. Jag finner det mycket bättre att salta i efterhand när det har kokat klart.

Alla är vi olika. Jag tycker pasta blir bäst av att koka den i en stor kastrull med mycket vatten och mycket salt.
Citera
2009-06-01, 17:53
Medlem
quaertys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ljummen_bira
Att eftersalta pasta tycker jag är omöjligt. Det funkar inte helt enkelt, varför vet jag inte. Pastan suger väl åt sig saltet under kokningen antar jag. Rikligt med salt i vattnet, annars blir det inte gott.

Grönsaker är en annan fråga som jag har för mig att Paul har doktorerat i
Senast redigerad av quaerty 2009-06-01 kl. 18:49.
Citera
2009-06-01, 18:04
Medlem
Dragonauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quaerty

Att eftersalta pasta tycker jag är omöjligt. Der funkar inte helt enkelt, varför vet jag inte. Pastan suger väl åt sig saltet under kokningen antar jag. Rikligt med salt i vattnet, annars blir det inte gott.

Grönsaker är en annan fråga som jag har för mig att Paul har doktorerat i
När det gäller pasta så suger ju den torra pastan åt sig vattnet och därmed också saltet. Saltar man i efterhand lägger sig bara saltet utanpå pga de stora kristallerna. Detsamma skulle jag tro gäller grönsaker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in