Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-05-29, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajje
Är det någon som har något tips på hur man ska få en godare smak på korvstroganoff? Börjar bli riktigt less på den där smaken nu och funderar på hur man kan variera smaken lite. Kryddor? Gillar starka saker.
Har du inte det så tycker jag dijonsenap är ett måste i korvstroganoff.

Har för mig att skolan hade dill i sin, men jag hatar dill så det är inget alternativ för mig.
Citera
2009-05-29, 16:22
Medlem
Ajjes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 99popcorn

Har för mig att skolan hade dill i sin, men jag hatar dill så det är inget alternativ för mig.

Ah, tror det är någon senap i redan, mamma som lagat åt helvete mycket, haha.

Jag gillar inte heller dill, så nja

Tror du det blir bättre om man slänger ner lite jalapenos eller vad de heter?
Citera
2009-05-29, 18:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 99popcorn

Gör en italiensk korvgryta istället:
Skala och mixa ett gäng tomater (Eller köp hela konserverade tomater), skär svamp, lök, vitlök och bacon och fräs ett par minuter.
Ta ut det och släng i några starka korvar som får steka.
Krossa tomaterna och i med det du stekte innan. Låt det puttra medan pastan kokar, så är det klart.

Det går precis lika snabbt som stroganoff.
Citera
2009-05-29, 20:48
Medlem
Vad ska jag göra med kornfilé?

Ska ordna en liten middag imorgon och med kommer 2 vegetarianer.
För övriga blir det ungsbakad lax som serveras med en fransk potatissallad. Det blir rödvin till huvudrätten.

Men vad ska jag göra med kornfilén? Antar att man steker den, men är det som att tillaga kykling när det gäller kryddningen? Eller är dom färdigkryddade?
Citera
2009-05-29, 20:53
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Narja
Ska ordna en liten middag imorgon och med kommer 2 vegetarianer.
För övriga blir det ungsbakad lax som serveras med en fransk potatissallad. Det blir rödvin till huvudrätten.

Men vad ska jag göra med kornfilén? Antar att man steker den, men är det som att tillaga kykling när det gäller kryddningen? Eller är dom färdigkryddade?
Menar du quorn?

~Paul~
Citera
2009-05-29, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Menar du quorn?

~Paul~

JA det är ju det jag menar nu förstår jag varför jag inte fick upp en enda träff på google

Om det finns någon som sitter på något bra så mottages det tacksamt
Citera
2009-05-30, 19:11
Medlem
Reichsführer-AAs avatar
Citat:
Ja, han säger 15 minuter. När det gäller temperaturen så är det inte så noga. När moset har fått fin färg så är rätten färdig. Observera att fisken är redan tillagad när han spritsar på moset!

~Paul~

Tjosan! Plockar upp det här igen! Hittade hans recept här

http://www.itv.com/Lifestyle/MarcosGreatBritishFeast/Recipes/TX1Fishpie/default.html

Och det är tydligt att han inte tillagar sin fisk innan moset läggs på! Jag tyckte väl det såg rått ut...vad tror du, räcker det med 15 minuter för att tillaga fisken?
Citera
2009-05-30, 19:15
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reichsführer-AA
Tjosan! Plockar upp det här igen! Hittade hans recept här

http://www.itv.com/Lifestyle/MarcosGreatBritishFeast/Recipes/TX1Fishpie/default.html

Och det är tydligt att han inte tillagar sin fisk innan moset läggs på! Jag tyckte väl det såg rått ut...vad tror du, räcker det med 15 minuter för att tillaga fisken?
Har inte kollat vilken fisk det handlar om. Men om du täcker rå fisk med mos och skapar fin yta på moset så kan normaltjocka fiskbitar inte vara färdiga på 15 minuter om du använder endast grill. No Way!!!

~Paul~
Citera
2009-05-30, 20:18
Medlem
Reichsführer-AAs avatar
Citat:
Har inte kollat vilken fisk det handlar om. Men om du täcker rå fisk med mos och skapar fin yta på moset så kan normaltjocka fiskbitar inte vara färdiga på 15 minuter om du använder endast grill. No Way!!!

~Paul~

Nej, jag tycker inte heller det borde gå...

Han använder lax, rökt kolja och ngn vitfisk...minns inte exakt vilken...
Citera
2009-05-30, 20:18
Bannlyst
Citat:

~Paul~
Han är inte sushikock?
Citera
2009-05-31, 12:47
Medlem
Dragonauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Han är inte sushikock?
Sushi. Potatismos. Jo så är det nog
Citera
2009-05-31, 15:06
Medlem
Lostkids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonaut
Sushi. Potatismos. Jo så är det nog
Fusionmatlagning ju, var inte så trångsynt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in