Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-07-24, 16:27
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Om vi tar djurslag för djurslag, vilka är de fetaste köttdelarna som säljs kommersiellt i butikerna? Jag antar att jag listade några, men har säkerligen missat en del...vilka saknas?
I Livsmedelsdatabasen hittar du det mesta.
Citera
2012-07-24, 18:54
Medlem
Cantorass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Om vi tar djurslag för djurslag, vilka är de fetaste köttdelarna som säljs kommersiellt i butikerna? Jag antar att jag listade några, men har säkerligen missat en del...vilka saknas?

Sidfläsket brukar vinna hos grisen, om du inte räknar in späcket (som faktiskt går att köpa).
Bringan och svansen är feta köttdelar hos kossan, kanske finns något ännu fetare? Märgen är lika fet som smör.
Kyckling har väldigt fett skinn - kanske inte omöjligt att hitta i asiatiska butiker?
Citera
2012-07-24, 19:09
Medlem
Pinkmans avatar
Någon som testat koka kyckling i vatten med köttbuljong? Slängde i fel tärning. Ser inte så fett ut. Men stekte till och kokade närmare 700g små filébitar, så vill inte bara slänga. Vet att buljong egentligen bara är kryddor och sånt. Men ändå.

Edit: Eh, bara jag som är en jävla fjant. Bara att trycka i sig.
Senast redigerad av Pinkman 2012-07-24 kl. 19:17.
Citera
2012-07-24, 19:40
Medlem
Jag har ingen aning vad jag ska laga för mat!Någon som kan ge tips på något gott recept? Ska helst innehålla kycklingfile. Köper alla produkter direkt efter jag får receptet!

Blev sugen på Entrecote med klyftpotatis med championsås! Hur mycket kostar ca 400g Entrecote? Ica.
Senast redigerad av blackshadow 2012-07-24 kl. 19:53.
Citera
2012-07-24, 19:41
Medlem
Och snälla, länka inte LMGTFY. haha.
Citera
2012-07-24, 20:03
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackshadow
Jag har ingen aning vad jag ska laga för mat!Någon som kan ge tips på något gott recept? Ska helst innehålla kycklingfile. Köper alla produkter direkt efter jag får receptet!

Blev sugen på Entrecote med klyftpotatis med championsås! Hur mycket kostar ca 400g Entrecote? Ica.
Ungefär en hundring för 400g. Det beror dock lite på vad det är för ICA, och vad det är för kött, och om de har extrapris.
Citera
2012-07-24, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Ungefär en hundring för 400g. Det beror dock lite på vad det är för ICA, och vad det är för kött, och om de har extrapris.

Fanns inte,, skit ica. Tog istället kycklingklubbor

Kycklingklubbor,Potatisklyftor och cafe de paris sås.

Får duga
Citera
2012-07-24, 21:03
Medlem
tepss avatar
Snabb fråga om mat.

Var hittar man milda men samtidigt salta feffaronis?
Enstaka pizzerior har sådana istället för dom som bara bränner munnen av en.
Är det något tillvägagångssätt man ska leta efter på burken eller handlar det om märke?
Citera
2012-07-24, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teps
Snabb fråga om mat.

Är det något tillvägagångssätt man ska leta efter på burken eller handlar det om märke?

Burk kanske?
Citera
2012-07-24, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teps
Snabb fråga om mat.

Hötorgshallarna... Och vadå bränner munnen av en? Fefferoni är fan inte starkt. Bhut Jolokia's är STARKT.
Citera
2012-07-25, 16:17
Medlem
alroberts avatar
har inte mycket att äta hemma men hittade en kartong med pulver mos jag tänkte fixa ihop till den panerade fisken, så frågan är den gick ut i mars iår, det borde väll gå att äta ändå? är ju trotsallt bara ett pulver?

stod att det bara gäller för obrutna förpackningar men den har nog stått öppen ett jävla tag haha!
Citera
2012-07-25, 16:49
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alrobert
har inte mycket att äta hemma men hittade en kartong med pulver mos jag tänkte fixa ihop till den panerade fisken, så frågan är den gick ut i mars iår, det borde väll gå att äta ändå? är ju trotsallt bara ett pulver?

stod att det bara gäller för obrutna förpackningar men den har nog stått öppen ett jävla tag haha!

Jaja, det går bra. Smaken riskerar iof att vara dålig eftersom paketet har varit öppet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in