Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-01-23, 16:39
Medlem
klybans avatar
Sällan några problem med det.
Ta en lukt bara så det inte möglat, men det möglar bara om det har varit fuktigt.
Citera
2009-01-23, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klåparen_
Kan man använda ströbröd som är 5 månader gammalt i köttbullesmeten eller är jag tvungen att vandra iväg och köpa nytt?? tacksam för snabbt svar.
Det funkar fint.
Citera
2009-01-23, 16:43
Medlem
klåparen_s avatar
Tyvärr var ni för långsamma då jag redan hunnit iväg att köpa nytt..

Men tack ändå!
Citera
2009-01-23, 17:42
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Sällan några problem med det.
Ta en lukt bara så det inte möglat, men det möglar bara om det har varit fuktigt.
Hm, beror på hur man har lagrat ströbrödet. I det här fallet verkar det ha gått bra, men själv har jag ibland råkat ut för att brödet har härsknat.

~Paul~
Citera
2009-01-23, 18:33
Medlem
klybans avatar
Usch det har jag aldrig fått, men när man tänker på det så är det ju div. fett i bröd så varför inte.

Dock härsknar det så lär man heller inte missa det för det är inte trevligt smak och lukt på det
Citera
2009-01-23, 18:37
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Usch det har jag aldrig fått, men när man tänker på det så är det ju div. fett i bröd så varför inte.

Dock härsknar det så lär man heller inte missa det för det är inte trevligt smak och lukt på det
Den kan dock ibland vara mer eller mindre utpräglad. I samband med värmen, dvs tillagningen så blommar den ut .

~Paul~
Citera
2009-01-23, 18:45
Medlem
klybans avatar
Jag ryser av bara tanken av härsken mat, en smak jag aldrig kommer glömma med rysningar genom kroppen.
Citera
2009-01-23, 18:48
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Jag ryser av bara tanken av härsken mat, en smak jag aldrig kommer glömma med rysningar genom kroppen.
Precis, väldigt otrevlig bismak.

Senast jag råkade ut för det så skulle jag laga wienerschnitzlar. Hela middagen blev förstörd. Köttet jag hade fått tag i var av yppersta kvalité . Typiskt.

~Paul~
Citera
2009-01-25, 17:53
Medlem
Gå det att frysa ned gulaschssoppa, köttsoppa som finns på konserv? typ när man använder bara halva burken...
Citera
2009-01-25, 18:08
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweetlord
Gå det att frysa ned gulaschssoppa, köttsoppa som finns på konserv? typ när man använder bara halva burken...
Inte gulaschsoppa eftersom den innehåller kokt potatis. Köttsoppa går däremot att frysa.

~Paul~
Citera
2009-01-26, 19:36
Medlem
eskimås avatar
Någon som vet vart man kan hitta Chipotle i GBG?
Har letat men hittar inget
Citera
2009-01-26, 19:44
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eskimå
Någon som vet vart man kan hitta Chipotle i GBG?
Har letat men hittar inget
Kolla i grönsaks diskarna där har jag hittat chipotle i små påsar, då har det handlat om ICA affärer.

Har dock inget exakt ställe för dig, dock brukar chili sällan vara samma från en månad till annan tyvärr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in