Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-06-20, 12:24
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Jag köpte Tulips Pulled Beef för ett tag sedan, och det hade helt sjuk hållbarhet och skulle förvaras i kyl enligt förpackningen (går ut i augusti). Nu har jag haft den liggandes längst ner i kylen, mot kylskåpsväggen, så nu är den typ "halvfrusen" med is utanpå förpackningen, då det blivit för kallt där. Antar att det ur ett hälsoperspektiv fortfarande är ok att äta den, även om smaken kanske förändrats?

Ingen fara alls (håller om något längre).
Citera
2014-06-22, 15:34
Medlem
Ratis avatar
Tror ni det är lyckat att frysa in panerade och stekta strömmingsfiléer?
Citera
2014-06-22, 15:45
Medlem
Rotselleris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Tror ni det är lyckat att frysa in panerade och stekta strömmingsfiléer?

Rent spontant är det väl inget som i dessa som blir dåligt när man fryser det men frågan är ju hur det blir när man ska värma upp de sen. Skulle gissa på att ugn är det enda vettiga sättet att värma fileerna.
Citera
2014-06-22, 15:52
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotselleri
Rent spontant är det väl inget som i dessa som blir dåligt när man fryser det men frågan är ju hur det blir när man ska värma upp de sen. Skulle gissa på att ugn är det enda vettiga sättet att värma fileerna.
Värm alltid maten på samma sätt som i samband med den initiala tillagningen .

Det bästa sättet i det aktuella fallet är därför att återvärma strömmingsfiléerna i smör i en välupphettad panna.

~Paul~
Citera
2014-06-22, 16:17
Medlem
Ratis avatar
Tror jag får göra en strömmingslåda och sedan frysa in. Blir nog lättast så inför upptining och tillagning.
Tog fram ett storpack strömmingsfiléer igår kväll på nästan 2 kg ur frysen, men idag är jag inte ett dugg sugen på det.
Citera
2014-06-22, 19:18
Medlem
stilltons avatar
Citat:
Tror jag får göra en strömmingslåda och sedan frysa in. Blir nog lättast så inför upptining och tillagning.
Tog fram ett storpack strömmingsfiléer igår kväll på nästan 2 kg ur frysen, men idag är jag inte ett dugg sugen på det.
du kan även göra inläggning på stekt strömming http://alltommat.se/recept/stekt-inlagd-stromming-3/
Citera
2014-06-22, 19:38
Medlem
Ratis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stillton
du kan även göra inläggning på stekt strömming http://alltommat.se/recept/stekt-inlagd-stromming-3/

Jag tillhör minoriteten som inte är särskilt förtjust i stekt inlagd strömming. Jag har gjort det ett par gånger dock.
Citera
2014-06-22, 19:52
Medlem
christerys avatar
Citat:

Kräftströmming var det länge sen jag käkade i alla fall...

http://www.ica.se/recept/kraftstromming-675554/

Sen är det bara koka potatis till när du tinar upp portionerna.
Citera
2014-06-22, 20:19
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Jag tillhör minoriteten som inte är särskilt förtjust i stekt inlagd strömming. Jag har gjort det ett par gånger dock.

Jag har aldrig förstått mig på det, stekt strömming ska ju vara varm och med knaprig yta, att lägga in den förstör ju hela syftet.
Citera
2014-06-22, 21:51
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Jag har aldrig förstått mig på det, stekt strömming ska ju vara varm och med knaprig yta, att lägga in den förstör ju hela syftet.
Strömming och sill är skitmat!
Jag har rensat otaliga under min uppväxt i skärgården

Och....
INGEN fiskjävel var god!
Knappt de rökta heller...
Citera
2014-06-22, 22:18
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Strömming och sill är skitmat!
Jag har rensat otaliga under min uppväxt i skärgården

Och....
INGEN fiskjävel var god!
Knappt de rökta heller...

Stekt/grillad strömming på en knäckemacka är ju smaskens. Eller stekt salt sill med löksås...

För att inte nämna böckling direkt ur röken ute vid Bönan, rena himmelriket och var värt en ordentlig gryningstur.
Citera
2014-06-22, 22:26
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
För att inte nämna böckling direkt ur röken ute vid Bönan
Den rökta siken går heller inte av för hackor .

~Paul~
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in