Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-04-07, 20:24
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barA-kruT
Vad är skillnaden mellan en chokladpudding och en chokladmousse?
Moussen innehåller äggulor och konsistensen är lite annorlunda.

~Paul~
Citera
2010-04-08, 04:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haiguise
Tror ni det blir gott att slänga i lite frästa champinjonskivor i en ostsås? Ska ätas med pasta
Är det färska champinjoner eller var det, konserverade?

Personligen så tycker jag om du ska ha den i en ost sås, så fräs inte champinjonerna utan, släng i dom när när själva ost såsen är klar att serveras med pastan.

(Du tappar hela strukturen i champinjonerna då du steker dom)
Citera
2010-04-08, 11:12
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caitiff
Är det färska champinjoner eller var det, konserverade?

Personligen så tycker jag om du ska ha den i en ost sås, så fräs inte champinjonerna utan, släng i dom när när själva ost såsen är klar att serveras med pastan.

(Du tappar hela strukturen i champinjonerna då du steker dom)

Jag skulle föredra en annan variant, att steka svamparna och lägga dem ovanpå anrättningen. Att champinjonerna skulle få dålig struktur håller jag inte med om, eller så missförstår jag dig. Jag utgår nu ifrån att det handlar om färsk svamp.
Citera
2010-04-08, 12:11
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Jag skulle föredra en annan variant, att steka svamparna och lägga dem ovanpå anrättningen. Att champinjonerna skulle få dålig struktur håller jag inte med om, eller så missförstår jag dig. Jag utgår nu ifrån att det handlar om färsk svamp.
Nu var det inte mitt inlägg du svarade på, men:
Champinjoner är ganska olika om man äter de råa, nästan råa eller steker dem. Så det skulle skilja en hel på såssmaken beroende på hur man gör. Vilket som är godast är en smaksak.
Citera
2010-04-08, 18:57
Medlem
nummer16s avatar
Går det att göra fläskfile i ugnen? I så fall hur länge bör den rackarn vara där inne?
E för slapp för att steka skiten
Citera
2010-04-08, 19:02
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nummer16
Går det att göra fläskfile i ugnen? I så fall hur länge bör den rackarn vara där inne?
Jag tycker inte fläskfilé är något höjdarkött, och att bara steka den i ugnen gör att du missar lite av stekytan, som ger smak. Samtidigt kan ugnsstekt ge ett saftigare kött. Antar att du saknar köttermomemeter, eller?
Citera
2010-04-08, 19:17
Medlem
nummer16s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Jag tycker inte fläskfilé är något höjdarkött, och att bara steka den i ugnen gör att du missar lite av stekytan, som ger smak. Samtidigt kan ugnsstekt ge ett saftigare kött. Antar att du saknar köttermomemeter, eller?

Ja jo köttermometer är det sista jag har
edit: Känns som att jag fick svar på min fråga, så skiten åker in i ugnen på obestämd framtid
Citera
2010-04-08, 19:22
Medlem
constants avatar
Citat:
edit: Känns som att jag fick svar på min fråga, så skiten åker in i ugnen på obestämd framtid
Här ett recept du nog kan följa utan en sådan: http://www.alltommat.se/recept/rosmarin-och-citronmarinerad-fl%C3%A4skfil-vildrissallad-2416

Det är inte så mycket bökigare att skiva upp och steka.
Citera
2010-04-08, 19:22
Medlem
Struttens avatar
Citat:

Är det att stå och passa på köttet i pannan du inte orkar, eller stekning i sig? För om det är det första steker jag nästan alltid kött genom att först ge yta i panna, och sen köra det i ugnen.
Citera
2010-04-08, 20:19
Medlem
Aakes avatar
Citat:

Skiva upp fläskfilén, lägg skivorna på galler ovanför långpannan, pensla med grillolja eller hoi-sinsås och kör dem i ugnen ca 200 gr inställd på grill tills de är genomgrillade.
Citera
2010-04-08, 21:09
Medlem
nummer16s avatar
nice tack för tipsen, slutade med att jag stekte endå! Faktum kvarstår att ovanstånde information är bra skit inför nästa fläskfile!
Citera
2010-04-08, 22:12
Medlem
rajjts avatar
Har en klump kött/biff som jag har tänkt att tillaga.. några tips på hur man enkelt, billigt och effektivt kan tillaga den?

ps: Något jag har svårt med kött är tillagninsgtid och värme på platta/ugn så något input angående det uppskatas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in