Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-03-29, 17:42
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tant_Grön
Jag kör på marmelad och philadelphia för det mesta, funkar lika bra det med. Så får man lyxa till det när man är i England i stället.
Ja, det är kanon. Själv är jag svag för aprikosmarmelad .

~Paul~
Citera
2010-03-29, 17:43
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macaronis
Köpte entrecote förra veckan och har "glömt" av dom i kylen. Det rör sig om två skivor köpta i saluhallen och dessa har nu legat i 6 dagar i kylen. Kan jag äta dessa och bör jag isf tillreda de "well done"? De ser okey ut och luktar inte illa.
https://www.flashback.org/t1044868
Citera
2010-03-29, 18:11
Medlem
rejmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonaut
Jag skulle gissa på att det är Aioli. En vitlöksjmajonäs. Som ska göras själv, de färdiga som går att köpa som jag har testat smakar helvete.

Aa det kan vara Aioli, dock är det en tjockare konsistens på kebabkrämen. Får väl göra Aioli isf.

Citat:
Ursprungligen postat av Dragonaut
Fast allt som oftast så kör man på färdigköpta såsbaser. Till ex Albasås: http://alba.dana1.se/data/images/pdf.../albasauce.pdf

~Paul~

Ok, passar på att köpa en årsförbrukning på 110L Haha 100% fett. Tack för länken!
Citera
2010-03-29, 18:23
Medlem
Tant_Gröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Ja, det är kanon. Själv är jag svag för aprikosmarmelad .

~Paul~

Ja det är riktigt gott. Jag körde stenhårt på havtornsmarmelad ett tag, väldigt väldigt gott. Men jag föråt mig efter ett tag, så nu står halva svindyra burken i kylen och blänger på mig varje gång jag öppnar kylen.
Egen marmelad då? Några roliga tips där? Har bara kört apelsin/grape, och apelsin/fikon/kanel.
Behöver lite nya idéer.
Citera
2010-03-29, 19:05
Bannlyst
Citat:
Ja det är riktigt gott. Jag körde stenhårt på havtornsmarmelad ett tag, väldigt väldigt gott. Men jag föråt mig efter ett tag, så nu står halva svindyra burken i kylen och blänger på mig varje gång jag öppnar kylen.
Egen marmelad då? Några roliga tips där? Har bara kört apelsin/grape, och apelsin/fikon/kanel.
Behöver lite nya idéer.
egenplockade jordgubbar. Ofattbart gott och enkelt.
Citera
2010-03-30, 13:36
Medlem
haiguises avatar
Tror ni det blir gott att slänga i lite frästa champinjonskivor i en ostsås? Ska ätas med pasta
Citera
2010-03-30, 13:38
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haiguise
Tror ni det blir gott att slänga i lite frästa champinjonskivor i en ostsås? Ska ätas med pasta
Det funkar bra.
Citera
2010-03-31, 02:42
Medlem
Vart i Göteborg kan jag hitta färdig haggis och baklava? Förutom the English Shop rörande haggisen.
Citera
2010-04-01, 17:55
Medlem
någon som har tips vad jag kan handla mat för 120 kr? Är sjuk hungrig efter en hård fest igår.

Förresten, tänker inte äta pizza och sånt skit
Citera
2010-04-01, 18:19
Medlem
Tant_Gröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chiba
Vart i Göteborg kan jag hitta färdig haggis och baklava? Förutom the English Shop rörande haggisen.
Baklava: http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20090816130112AAwQr5j

Citat:
Ursprungligen postat av tjenafan
någon som har tips vad jag kan handla mat för 120 kr? Är sjuk hungrig efter en hård fest igår.

https://www.flashback.org/t408159
Citera
2010-04-01, 19:04
Medlem
Andersdamaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjenafan

Kanske en spicy och bakfyllebotande chili con carne? Nötfärs, lök, vita bönor, paprika, vitlök och krossade tomater. Rejält med chili (Färsk eller torkad) cayennepeppar och spiskummin ska det vara i också. En klick gräddfil till när den serveras är gott. Eller varför inte strö över ost och gratinera/micra skålen ett tag. Botar det mesta
Citera
2010-04-01, 19:08
Medlem
Andersdamaans avatar
Citat:
Behöver lite nya idéer.

Körsbärsmarmelad är smaskigt. Gör på samma sätt som när du gör apelsinmarmelad. Var noga med sockret dock om körsbären är väldigt söta. Bryt då av med litet citronskal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in